recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTCP Crasher
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTCP Crasher

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af poul_sloth poul_sloth skrev:

Tak for alle svar/spørgsmål.

Mit setup er følgende: ASrock 4 core 133-full hd radeon X 1250 HDCP output, onboard grafik, og en Intel E6600 cpu. Kingston value 2x1 gb, og Vista 32 bit.

Først er det som om den fryser et splitsekund, og derefter genstarter den. Jeg har for et par dage siden opdateret driveren til tuneren, jeg mener det var version 1.31. Strømforsyningen er 430 watt. Jeg vil prøve at afmontere den ene ram, og se hvad der sker.

Poul Sloth

Kører også med Asrock bundkort, Intel dual core cpu og 2x1gb ram.
Min genstarter også spontant, mindst en gang om dagen - altd når man ser noget spændende - for eks. konsekvent i Forbrydelsen

Fortæl endelig hvad du gør og resultat.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Tak for alle svar/spørgsmål.

Mit setup er følgende: ASrock 4 core 133-full hd radeon X 1250 HDCP output, onboard grafik, og en Intel E6600 cpu. Kingston value 2x1 gb, og Vista 32 bit.

Først er det som om den fryser et splitsekund, og derefter genstarter den. Jeg har for et par dage siden opdateret driveren til tuneren, jeg mener det var version 1.31. Strømforsyningen er 430 watt. Jeg vil prøve at afmontere den ene ram, og se hvad der sker.

Poul Sloth

Kører også med Asrock bundkort, Intel dual core cpu og 2x1gb ram.
Min genstarter også spontant, mindst en gang om dagen - altd når man ser noget spændende - for eks. konsekvent i Forbrydelsen

Fortæl endelig hvad du gør og resultat.

bundkort eller ram ville jeg sige, hvis i begge har det samme bundkort kunne det gode tyde på det har nogen stabilitets problemer.

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 22:04

Har skiftet bundkort - dog sadig asrock - det ændrede ikke ved noget.

Ram har jeg også skiftet uden den store virkning.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 23:17

#Kandersen

De var sgu da ikke din konfiguration jeg spurgte efter

Lanfmack og Kent T har fat i det rigtige: ALT ud, reinstaller OS, kør et døgn, næste dims ind, kør et døgn, næste hardware ind, installer driver, kør et døgn. Går der noget galt i denne process, så har du fået udelukket det som IKKE giver problemer. Der bliver i denne framgangsmåde ikke testet om dit RAM virker

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
poul_sloth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Oktober-2007
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2007 kl. 15:46
Jeg har bestilt et andet bundkort. Skulle alligevel ha' et nyt til opgradering af ældre comp. Så nu prøver jeg et Asus M2A-vm HDMI, sætter samtidig nye ram i, så hvis lortet stadig gir problemer, vil jeg prøve de tiltag som I har foreslået. Indtil videre tak for hjælpen.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 15:59
Har nu monteret et nyt bundkort, Asus M2A-VM HDMI, og nu kører det bare! Ikke blot kører cp'en unden problemer, men billedet ved optaget TV er rigtig godt, næsten lige så skarpt som direkte tv. Lyden via HDMI er også ok. Har prøvet at optage to programmer samtidig, no problem. En yderligere gevinst er, at nu kan jeg anvende en opløsning, så billedet passer i størrelse. Det kunne jeg heller ikke før, så stor succes.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 18:18

Lyder godt poul.. Bare ærgeligt du skulle så meget igennem. Der må sidde nogen producenter til dit gamle MB, som har meget røde øre (eller så er de ragende ligeglade).

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 10:06

Har nu monteret et nyt bundkort, Asus M2A-VM HDMI, og nu kører det bare! Ikke blot kører cp'en unden problemer, men billedet ved optaget TV er rigtig godt, næsten lige så skarpt som direkte tv. Lyden via HDMI er også ok. Har prøvet at optage to programmer samtidig, no problem. En yderligere gevinst er, at nu kan jeg anvende en opløsning, så billedet passer i størrelse. Det kunne jeg heller ikke før, så stor succes.

Kører du digital lyd fra HDMI til forstærker og får 5.1 lyd den vej igennem? Hvordan gøres det?

Der står på asus hjemmeside at følgende medfølger:

- Bundled HDMI/AV/S/SPDIF module

Er det det du bruger og hvad er det?

Redigeret af Hanien - 15-December-2007 kl. 12:55
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 18:47
Til Hanien. Nej, jeg bruger kun HDMI til tv lyden. Men jeg har faktisk et problem, har jeg lige opdaget, med at få lyden over til stereo forstærkeren, (ved afspilning af musik ol). Lyden kommer kun gennem tv højttalerne. Forstærkeren er koblet til analog udgangen fra media centret. (limefarvet hunstik). Når jeg pinger højtalerne i lydopsæningen i kontrolpanel, går lyden fint igennem. Det er formentlig et opsætningsspørgsmål, men har endnu ikke fundet løsningen. Nogen der har et godt tip?? 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 19:23

Det er MCE som gør det. Når du afspiller noget som eksempelvis er Dolby Digital eller andet film-lydformat, så sendes det ud via det digitale interface (HDMI, SP/Dif etc.).

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 19:10

Så kører mit også.

Skiftede bundkortet ud med ASUS P5E-VM HDMI og har nu været kørende uden genstart i over en uge. 

Det er altså Asrock der har et problem, da jeg har haft 2 forskellige Asrock bundkort i maskinen.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu