|
HTCP til Netværk |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jabx ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2009 Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:20 |
Hej.
Leger med tanken om en pc til stuen, som jeg egentlig tænker skal udkonkurrere tv-signalet, da jeg efterhånden ikke ser tv meget mere. Istedet vil jeg have abonnement hos diverse sider som Netflix osv. Jeg har kigget lidt på diverse tråde og samlet flg. Kabinet: Streacom FC8 1182,- Bundkort: Intel DH61AG 882,- CPU: i3-2120 920,- RAM: Kingston HyperX 8 GB 1333mhz 319,- SSD: Samsung 830 128GB 749,- Samlet pris: 4162,- Jeg har WIN7. Den skal IKKE bruges til spil. Det vil være streaming som primært. Og HD-film over NAS. Vil den kunne afspille i HD uden problemer? Noget jeg mangler/ikke har tænkt ordentligt over? Nogen med det kabinet som ved om der er plads til senere at komme en DVB-C tuner i? |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den kan sagtens køre HD video, enda 3D blueray.
Husk 2stk ram moduler, da CPU/board understøtter dual channel ram. Ang tunere, brug en Silicon dust, den sættes til netværket (DVB T/C), så sparer du også noget effekt (Watt) inde i kabinettet. Kan kun sige gode ting om dit setup ellers. Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Har du checket specifikationerne? Der står svaret... Et low-profile slot. Du skal blot finde et DVB-C kort som er low-profile og som passer til dit motherboard, formentlig PCIe. Du kan endda få dual-tuner med et Digital Devices kort. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
enig med Gigabyte - oplagt med Silicon dust / HDhomerun (som også er en dual-tuner)
Digital Devices får dog også en del ros - skal blot kunne være i dit kabinet.
|
|
;o)
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Ja Digital Device, skulle også være ret gode, specielt med hensyn til flexibilitet (card reader), og så kan de udvides til stort set alle DVB systemer.
Jeg har selv alle mine tunere i min server, forbundet med TVsource connect server.
Skulle jeg ud og købe tunere i dag, ville jeg vælge HD Homerun.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Kan varmt anbefale Digital Devices. Der følger Low Profile bracket med.
Har prøvet en del tunere og er den første DVB-C tuner jeg har brugt, hvor stabiliteten har været 100%. Måske fordi man undgår TV-Source. :)
|
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
I stedet for en 2. generations i3, så vælg da en 3. generations? En i3-3220 koster ca. det samme som den du kigger på nu, men har mere ydelse og mindre strømforbrug...
|
|
![]() |
|
heth ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2012 Sted: Fårevejle Status: Offline Point: 37 |
+1
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |