recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTCP til Netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HTCP til Netværk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jabx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Januar-2009
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jabx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HTCP til Netværk
    Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:20
Hej.

Leger med tanken om en pc til stuen, som jeg egentlig tænker skal udkonkurrere tv-signalet, da jeg efterhånden ikke ser tv meget mere.
Istedet vil jeg have abonnement hos diverse sider som Netflix osv.
Jeg har kigget lidt på diverse tråde og samlet flg.

Kabinet: Streacom FC8 1182,-
Bundkort: Intel DH61AG   882,-
CPU: i3-2120 920,-
RAM: Kingston HyperX 8 GB 1333mhz 319,-
SSD: Samsung 830 128GB 749,-

Samlet pris: 4162,-

Jeg har WIN7.
Den skal IKKE bruges til spil. Det vil være streaming som primært.
Og HD-film over NAS.

Vil den kunne afspille i HD uden problemer?
Noget jeg mangler/ikke har tænkt ordentligt over?

Nogen med det kabinet som ved om der er plads til senere at komme en DVB-C tuner i?

Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:54
Den kan sagtens køre HD video, enda 3D blueray.
Husk 2stk ram moduler, da CPU/board understøtter dual channel ram.
Ang tunere, brug en Silicon dust, den sættes til netværket (DVB T/C), så sparer du også noget effekt (Watt) inde i kabinettet.

Kan kun sige gode ting om dit setup ellers.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Jabx Jabx skrev:

Nogen med det kabinet som ved om der er plads til senere at komme en DVB-C tuner i?

Har du checket specifikationerne? Der står svaret...

Et low-profile slot.

Du skal blot finde et DVB-C kort som er low-profile og som passer til dit motherboard, formentlig PCIe. Du kan endda få dual-tuner med et Digital Devices kort.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 22:25
enig med Gigabyte - oplagt med Silicon dust / HDhomerun (som også er en dual-tuner)

Digital Devices får dog også en del ros - skal blot kunne være i dit kabinet.
;o)
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 10:49
Ja Digital Device, skulle også være ret gode, specielt med hensyn til flexibilitet (card reader), og så kan de udvides til stort set alle DVB systemer.
Jeg har selv alle mine tunere i min server, forbundet med TVsource connect server.

Skulle jeg ud og købe tunere i dag, ville jeg vælge HD Homerun.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 10:57
Kan varmt anbefale Digital Devices. Der følger Low Profile bracket med.

Har prøvet en del tunere og er den første DVB-C tuner jeg har brugt, hvor stabiliteten har været 100%. Måske fordi man undgår TV-Source. :)
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 18:29
I stedet for en 2. generations i3, så vælg da en 3. generations? En i3-3220 koster ca. det samme som den du kigger på nu, men har mere ydelse og mindre strømforbrug...
Til top
heth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2012
Sted: Fårevejle
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

I stedet for en 2. generations i3, så vælg da en 3. generations? En i3-3220 koster ca. det samme som den du kigger på nu, men har mere ydelse og mindre strømforbrug...

+1
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu