|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() |
super artikkel Hardwaren virker dog til at være radikalt forskelligt fra det der "normalt" anbefales herinde... Nogen kommentar på valget af det hardware setup du har valg? (ved godt skriver at du valgte det der virkede) Redigeret af thomnico - 19-Januar-2009 kl. 15:05 |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Er helt enig med dig - man bør sikre sig at HTPC'en spytter et korrekt signal ud istedet for at kompensere for fejl på displayet. Jeg vil så mene at den mest korrekte måde at gøre dette på, må være ved at tage en kendt kilde (En Blu-ray afspiller fx), kalibrere displayet efter denne og herefter tilslutte HTPC'en. De uhensigtsmæssigheder der måtte være, kan så tilskrives HTPC'en og bør derfor rettes på denne. Hvis du bare indstiller skærmen til default settings (dog slår alt Noise-reduction og lignende fra) kompenserer du jo stadigvæk for de dårligdomme der måtte være i default settings. Det er bare ikke altid det er muligt at kalibrere efter en anden, god kilde først og din løsning er derfor også ganske god. Grundlæggende er vi dog helt enige om at det er absurd at have en PC der spytter et 60% forkert signal ud og så prøve at kalibrere sig frem til noget der måske kun ender med at blive 40% korrekt. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg syntes i øvrigt at det er smukt arbejde du har lavet med din HTPC, den kan tåle nærbilleder, det ser godt ud. Ikke noget ledningsrod.
Rigtige tanker omkring grafikkort syntes jeg, dog kan man ikke altid nøjes med kun at justere på kortet. Tv er forskellige, det samme er grafikkort og drivere, ATIs kort er ikke som Nvidias Geforce kort osv. Men princippet er jeg enig i. Jeg har faktisk en HD box fra YouSee og det var grunden til mit spørgsmål tidligere. Gengivelsen fra YouSees box er virkelig god, har ellers ment at DVB-T var rigtig godt, men det kan ikke være med. Tror bitraten er for lav på DVB-T. Så jeg tror nu nok der kan laves en box der kan være med. Jeg har opfattelsen af at een stor harddisk er bedre en 2 med den halve kapasitet. Mindre afgivelse af varme og mindre støj? Kunne det ikke være korrekt? Og hvorfor er det at du går ind for en så kraftig CPU som du gør? Vil det ikke netop kræve mere køling, medmindre naturligvis at der en god grund for den ekstra hastighed. Men hvornår bruger man lige det? Jeg har selv en AMD 4850E til min HTPC, men jeg har også en E8200 i en PC, overclocked til en 8400. Der er ikke nogen tvivl om hastigheden på en E8400, men har man virkelig brug for det? |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Det ser sku meget godt ud, det må jeg sige, og lækkert at hører du har fået det til at spille 100%, det er nok det største problem for de fleste at få sat det op så det bare virker. En ting jeg godt kunne tænke mig at hører var prisen Redigeret af Pizzabager - 19-Januar-2009 kl. 15:37 |
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() |
virkelig flot lavet. har selv haft kig på det kabinet.
er så dejligt at man kan lave det 100% lydløs ;) |
|
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Forresten enig med Ken_T, det ser sgu godt ud. Jeg syntes at jeg havde fået stuvet mine kabler godt sammen og af vejen, men kan godt se at dit arbejde lige en del bedre. |
|
![]() |
|
sparrez ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
@Ken_T 2 eller flere diske vil altid være bedre sådan rent performance mæssigt. Tænk f.eks. på en situation hvor du optager en HD-kilder og samtidig vil afspille noget HD. Hvis det hele ligger på det samme drev skal der både læses og skrives store mængder data. Hvis man derimod splitter det op får man et performance boost der vil noget. Det kan så diskuteres om det er relevant i HTPC sammenhæng. Jeg vil dog ALTID foretrække at have en dedikeret system disk og så have en separat disk til at optage på. Ikke kun med henblik på performance. Men man kan jo komme ud for at Windows installationen står helt af og man skal reinstallere. Så er det rart at man bare kan rydde system-drevet og ikke bekymre sig over backup af evt. optagede videoer og billeder. -- |
|
![]() |
|
![]() |
Optimalt set havde jeg også haft: 1 systemdisk, 4 store diske til optagelser/filer i RAID, 1-2 diske til Timeshifting (igen, i RAID hvis der er flere). Gerne flere end 4 diske til filer, men 4 må være nok til at starte med. Økonomien har bare ikke været til det endnu... Lige præcis i HTPC sammenhæng tror jeg netop det kunne være relevant når vi snakker HD-optagelser og streaming. Disk-performance er jo netop en af de ting der trækkes en del på i den forbindelse, så der tror jeg faktisk at det netop er en del vigtigere for HTPC end for "almindelige" og/eller gamer-computere - det er begrænset hvor mange flere FPS man kan trække ud af FarCry 2 ved at køre i RAID, mens at det tydligere ville kunne mærkes hvis man optager og streamer HD-indhold til flere klienter ad gangen. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Ehm....Hvad vil du vinde på en HTPC med Raid udover redundancy(som da er et udemærket argument)?
Disk performance bliver næppe noget problem på en HTPC....Den vildeste Bluray trækker maks 5MB i sekundet....Selv med 25 streaming klienter(hvis dette var muligt i en frontend) når du ikke teoretisk maks for disk transfer på en standard SATA disk.... Jeg tror der kommer andre flaskehalse før vi skal i gang med performance argumenter for raid... Iøvrigt er Raid 5 =lort hvis man går efter performance.. Redigeret af Patriarken - 19-Januar-2009 kl. 16:18 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Det kan godt tænkes... Har bare haft en fornemmelse af at der her godt kunne bruges noget ekstra, især hvis man både otpager og streamer HD-indhold samtidigt. Men kan være det måske mere er mit netværk der kan få problemer.
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Mener heller ikke raid er nødvendigt på en HTPC, jeg kører godt nok raid 0 med 2 stk 2,5 diske på 250gb, på min HTPC, men det var ikke så meget performance(selvom 2,5 diske er langsommere end 3,5 diske) men mest at jeg kun havde plads til 2,5 diske i min hjemmelavede kabinet, og gad ikke have flere diske, ville have det på en, ryger der så en disk så al dataen ryger, jamen så har jeg alt det vigtige på min stationær alligevel..
|
|
![]() |
|
![]() |
Dit netværk er meget langsommere end dine diske.. mit gigabit netværk er ikke særlig hurtigt, men det har måske noget at gøre med de billige kabler, det er hurtigere end 100mbit, men ikke i nærheden af den teoretiske hastighed. fandt lige et chart over Average Read Transfer Performance Som du kan se er de langt over hvad de fleste netværk kan overføre. http://www.tomshardware.com/charts/3-5-hard-drive-charts/Ave rage-Read-Transfer-Performance,658.html man skal kigge længere nede på siden.... Hmm lavede lige en fejl med det første link, var de forkerte diske, så jeg ændrede linket. Redigeret af Pizzabager - 19-Januar-2009 kl. 16:38 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |