|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
bruger floppyDTV virkeligt 10W, det var sku ikke så lidt, jeg har også 2 i min HTPC. Hmm må snart få lånt mig et sparometer. |
|||
![]() |
|||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
Jeg tror man skal tænke lidt på indkøbs prisen for 5 stk 500GB 2,5" diske, det kan jo også spille ind.. jeg har også selv 2 stk. 2,5" diske i mit mediecenter, de siger ikke en lyd :) de er på 250 gb, og det er mere end rigeligt til mig, gemmer ikke optagelser ret længe..
charts over Strømforbrug på 2,5" Diske. 2,5" idle http://www.tomshardware.com/charts/2-5-hard-drive-charts/Idl e-Power-Consumption,681.html 2,5" maximum http://www.tomshardware.com/charts/2-5-hard-drive-charts/Max imum-Power-Consumption,684.html Kunne desværre ikke finde noget med 3,5" diske, tomshardare synes åbenbart ikke det er nødvendigt at teste strømforbrug på 3,5" diske.. hmm surt. Redigeret af Pizzabager - 20-Januar-2009 kl. 15:16 |
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
Seagate har en Pipeline HD serie med et meget lavt strømforbrug, hvor f.eks. 500 GB modellen kun bruger 5 watt i drift. Selv efter flere timers drift i et eksternt kabinet uden forceret køling, bliver den jeg har stort set kun lunken. |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
Everex ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
||
Man kan ikke finde noget om strømforbruget hos Digita-Everywhere, men når jeg tager kortene ud af min maskine (eller rettere hiver stikkene ud af dem), så bruger hele herligheden ca 18w mindre – men det undre mig faktisk ikke, for de bliver faktisk ret varme – særligt selve tuneren, underligt nok! |
|||
![]() |
|||
Everex ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
||
Imponerende performance for et 3,5” drev, men jeg forstår stadigt ikke hvorfor man skulle vælge et sådanne – jeg mener man kan kun få dem op til 500GB og de bruger stadigt mere strøm end en tilsvarende i 2,5”. |
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
Det handler kun om et par watt, men til gengæld er de billigere, yder langt bedre og holder længere. |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg ved ikke hvad prisforskellen er, men mange hundrede dask kan det ikke være. Til gengæld vil jeg væde på at de små er mere lydsvage, og to watt, er to watt mindre varme at slippe af med, hertil spinder de formodentligt også hurtigere op. Rent performancemæssigt slår Anyhow, så er det jo ikke religion, og hvis man bedre kan lide at bruge
|
|||
![]() |
|||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
||
Dit strømforbrug er faktisk højt, hvis man tager i betragtning at man kan lave en HTPC, der kan afvikle Blu-Ray ved ca 70 watt samlet forbrug og som ved laveste wattforbrug er nede ved 43 watt. Og jeg snakker ikke om "en almindelig DVD/HDD optager", men om et mediacenter. Det kan kan se hos Toms Hardware, hvor en sådan samlet maskine er målt under de ovenfor beskrevne forhold. Og det var endda med en Sempron CPU, der bestemt ikke er det bedste, hvad strøm angår. Hvis du ser på "idealet" hos Toms Hardware og så hertil lægger de 18 watt der bruges af dine kort, så rammer vi ca 60 watt som det ideelle. Så er der stadig 40 watt for at nå de 100 du bruger. Det ser ud til at være dit grafikkort der netop bruger 40 watt. Selvfølgelig er en løsning med et selvstændigt grafikkort som du har valgt, en mulighed i en HTPC og kan også let være en bedre løsning hvis alt lægges sammen, det siger jeg ikke, og især hvis man skruer tiden lidt tilbage, mere end eet år fx, hvor der ikke var gode intregerede løsninger på bundkort. Men i dag opnår man ikke det laveste strømforbrug den vej. Du siger at det jo koster at have et mediecenter og det er jo korrekt, men på den anden side er du jo tydelig fokuseret på at bringe strømforbruget ned, det ses af dit valg af harddiske. Du syntes jo at 2 watt er ok i besparelse og det er det jo. Så igen, måske skulle du skele til dit grafikkort og overveje noget bedre hvad angår strømforbrug? Der kunne vindes en del. Kunne også forbedre det du ser. Jeg pegede på et HD 4550 kort, der max bruger 25 watt (Max). Det gør det ikke hele tiden, siden det drosler ned af sig selv ved almindelig brug. Der er altså noget at hente der, ikke? For du er vel ikke tilhænger af alene Intel og Nvidia? Det er nogle, så de betragter alt AMD som et tilbageskridt. Hvilket det kan være i nogle tilfælde, men ikke i andre, hvor det er omvendt. Men det har du slet ikke nævnt, det er ikke det. Jeg kender 2 mig nærtstående personer der kun køber Intel og Nvidia, selv når de betaler mere for et ringere produkt. De kan aldrig sagligt begrunde hvorfor, men det naturligvis ok alligevel et sted. Lidt uklogt nok. Syntes de selv. Det er jo sådan med en HTPC, at det sjældent er noget man bare køber og det var så det. Man lurer stadig på eventuelle forbedringer, ikke? Det gør du sikkert også. |
|||
![]() |
|||
- Dark Nebula - ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2008 Status: Offline Point: 109 |
![]() |
||
Virkelig interessant hvordan tråden har udviklet sig. Lavt strømforbrug er sgu noget alle går efter. Hvad så med valg af PSU.
Dette vil vel også have sin betydning ? Der er vel forskel på 200W og 400W PSU'ere hvis ens system bruger 150-200W MAX. Udover dette kan den lavere PSU vel også bruge mere strøm ved max end den højere PSU ved laver niveau Redigeret af - Dark Nebula - - 21-Januar-2009 kl. 08:17 |
|||
Diablo 3 On It's Way
Now Four Characters: || Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk || |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Jeg har tilladt mig at linke til din artikel i mit nye projekt
|
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg tror faktisk ikke den på 200W bruger mere strøm, men voltene kan svinge lidt mere hvis den presses til max, og det kan give ustabilitet. men de bruger nok lige mget strøm. nogen PSU'er er dog bedre end andre, der er nogen der skriver 80+ på deres PSU'er, som betyder de er altid over 80% effektive, om det så passer skal jeg ikke kunne sige, men det betyder vel det er kvalitet.. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
COOL!! Eneste lille anke er at mit handle er Everex og ikke Everest – ellers super fedt! I øvrigt giver mit PVR-500, udover analog radio også Kanal København (som man jo umuligt kan leve uden, eller øhh..).
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |