|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Picarro ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2009 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 02-Maj-2009 kl. 17:51 |
Hej alle sammen
Jeg har forgæves forsøgt at få et ordentligt svar fra folk på www.hardwareonline.dk, og derfor vender jeg nu snuden mod det forum hvor folk jo må have styr på sådan noget. Dette er copy-paste fra mit HoL emne: Hej HoL Jeg har fået overbevist min far om at give et selvbygget mediecenter en chance i forhold til den Pioneer HDD optager han var ved at gå ud og købe. Det er et must at den har HDMI. Desuden skal den være så lille som muligt, så støjsvag som muligt, og ikke mindst skal den koste lige omkring de 3000 kr. (4000 nu, fik ham presset lidt). Der er ingen specielle krav til HDD, da alle film alligevel skal overføres til vores NAS. Jeg ved desuden ikke om det her kabinet: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpri... vil være det bedste da der også følger fjernbetjening med? Jeg vil prøve at få ham solgt på diNovo Edge da en af mine kammerater har det, og jeg synes at det er det mest geniale mediacenter keyboard. Btw, hvis man ikke kan finde et mediacenter til den pris, skal i bare finde et mediacenter der kan det jeg skal bruge, og så nævne prisen. Jeg vil desuden gerne have at vide hvilket program jeg burde gå efter som mediacenter program? Jeg skyr personligt Windows Media Center som pesten, og jeg vil derfor høre om I har nogle fede alternativer? Det mest optimale ville faktisk være at det kunne alt dette, og havde de samme tilslutningsmuligheder som Pioneer LX61D. http://www.pioneer.dk/dk/products/42/125/501/DVR-LX61D/index .html Self. kan man ikke få Scart indgang osv, men HDMI er faktisk også det vigtigste. |
|
![]() |
|
Picarro ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2009 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
26 views og ikke 1 person der har lidt konstruktivt indput? :)
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Rolig nu - der er kun gået 2 timer og det er lige omkring spisetid en lørdag aften...
![]() Først vil jeg lige spørge om hvad mediecenteret skal bruges til, for hvis det kun er til harddisk optager, så kan man jo lige så godt købe en fra Pioneer. Hvis han har et Kuro tv i forvejen, så er det jo en fordel med sådan en afspiller. Ellers skal han til at have flere fjernbetjeninger liggende. Skal du modtage digital eller analog tv - er det til DVB-T Boxer eller til YouSee kabel? Sådan et mediecenter kan sikkert godt laves til 4000 men man kommer også til at rode en smule med det for at få det til at spille helt. Jeg vil anbefale MediaPortal hvis man ikke kan li' Microsoft MCE. MediaPortal er gratis og understøtter næsten alle tv kort. |
|
![]() |
|
![]() |
Undskyld, jeg er vist lidt for vant til HoL, der er en mulliard brugere så man har svar super hurtigt :)
Altså, hele set-uppet er et Sony 40 tommer HD-Ready tv, et Sony DAV-IS10 surround anlæg, en HD boks fra Yousee kabeltv. Desuden har vi en Harmony 1000 liggende, så det med fjernbetjeningerne bliver ikke noget problem :). Det er egentlig kun optagelse, og så afspilning af DVD'er, men jeg mener at det ville være bedst med en maskine man kunne udvide som behovet kommer. Desuden er jeg ikke meget til DVD optagere. Har stadigvæk en KISS DP-558, og det er ved gud en skod-maskine. Jeg er heller ikke helt sikker på, at man kan overføre filmene fra den der Pioneer maskine, til vores NAS. De foreslog også MediaPortal inde på HoL, så det lyder da som en god ide. Og når det er freeware er det jo endnu bedre :) Tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Hvis det kun er afspildning af DVD'er og måske noget kommende HD materiale. Så ville jeg nok gå efter en Popcorn Hour, da det klarer det du ønsker helt fint (kræver dog du har en anden maskine og lægge tingene ind fra.)
Hvis du gerne vil have en harddisk optager vil jeg nok anbefale at købe en af dem fra yousee, så du får det digitalt. Hvis du bygger en mediepc som harddiskoptager, så skal du enten have den til at styre din YouSee boks som godt kan lade sig gøre. Men det er besværligt at sætte op og er noget rod hvis du gerne vil se noget andet samtidig. Eller også kan du købe tv tuner til DVB-C (digital kabeltv) og have et ekstra chipkort fra YouSee til 400 kr. om året. Popcorn Hour kan man også nemt tage med sig, da man kan installere en harddisk i den og lægge filmene over på den hvis man ikke vil bruge NAS'en. |
|
![]() |
|
![]() |
Kan en Popcorn Hour også optage? Eller er den kun til afspilning? Problemet med HDD optagerne fra Yousee er at man ikke kan overføre sine film fra den til vores NAS. (Eller til en hvilken som helst anden pc)
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis du skal overføre filmene som du optager, så er det et krav at du har en computer med DVB-C tuner og hertil skal du også købe et Viaccess CAM kort 4-500 kr og et ekstra YouSee chipkort som hvert år koster 400 kr året + de ekstra tv pakker i måtte have pr. måned.
I kan også flytte YouSee kortet fra Selectoren over i mediecenteret, men så går fidusen jo lidt af med at optage imens man ikke er hjemme, hvis man altid skal huske at flytte kort frem og tilbage. Billigste løsning for DVB-C til computeren er 1000 til Terratec som virker med Mediaportal. Hvis man ønsker Microsoft MCE, så skal købe et FloppyDTV til 1600, der kræver firewire på bundkort. Hertil skal lægges pris til OEM Windows 600 kr osv. 300 kr for IR sensor, så du står måske med et middelmådigt mediecenter til 4000 kr. Til gengæld kommer du til at rode med det hver gang YouSee flytter sine kanaler og det bruger sikkert også mere strøm og larmer mere end andre løsninger. Men det er muligt at lave det. Popcorn Hour kan ikke optage. |
|
![]() |
|
![]() |
Oookkkaaaayyy... Tror bare jeg lader ham få sit Pioneer. Det andet virker da virkelig for besværligt, men tak for hjælpen :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ville nu mere at en YouSee box med harddisk optager er en bedre løsning end pioneer HD optageren når man har digital kabel i forvejen. Så får du det hele i HD fremfor at man skal optage noget analog eller få YouSee boksen til at skifte over for at kunne optage.
Der findes dog en sidste løsning i form af en Dreambox. Det er en harddisk optager på linux, som du selv kan vælge om skal modtage DVB-C signaler. Jeg er ikke så meget inde i de bokse men med en DM800 kan man vidst nok sætte en DVB-C tuner i og derefter se HD kabeltv og optage til en intern harddisk. Senere kan man overføre filerne over netværk til NAS. Måske er der nogen herinde med erfaringer omkring Dreambox? ![]() |
|
![]() |
|
prometheus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Hænger TV'et på væggen eller står den på en fod? Hvis den står på en fod har du mulighed for at montere en ASUS EEEBOX 206 bag på samt en extern DVD drev som får strøm via USB. For at optage kan du bruge en USB tuner og som tidligere nævnt Medieportal. Har selv EEEBox 206 og den siger intet og bruger max 34W. Den er monteret bag på min 32" skærm med en ekstern bluray drev. Den kommer med en almindelig fjernbetjeningsamt tastaur og mus, men jeg bruger Dinovo mini. |
|
![]() |
|
![]() |
Man kan ikke få USB tuner til DVB-C og han slipper stadig ikke udenom YouSee kort problematikken. ![]() |
|
![]() |
|
jonaspoulsen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
Kan ikke anbefale Pioneer LX61D. Grimmere interface findes ikke. Og så er den alt alt for dyr ift. hvad den kan. Og den der netværksfunktion kan ikke bruges til ret meget. Gå helt sikkert efter en anden HD-optager eller helt anden løsning...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |