recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC - alternativ til YouSee-boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC - alternativ til YouSee-boks?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Caulnian Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC - alternativ til YouSee-boks?
    Sendt: 09-Februar-2010 kl. 18:14
Jeg har netop bygget mig en HTPC - den kører windows 7 og XBMC, og det hele kører sådan set som en drøm. Jeg har ikke fortrudt det et eneste sekund, og jeg er glad for, at hele min dvd-samling nu kan ligge digitalt og være så nemt at gå til, at selv damen kan være med.

Ved siden af har jeg så en YouSee-boks med harddisk. Jeg er sådan set overordnet tilfreds med den. De største minusser er, at fjernbetjeningen virker sløv, at nogle programmer på HD-kanalerne vises med store, sorte bjælker rundt om hele signalet, så det reelt fylder halvdelen af skærmen, og så at jeg ikke kan få optagelser "ud" af maskinen, fx på USB-stick.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der findes et godt alternativ til YouSee-boksen? Noget, der evt. kunne bruges sammen med min HTPC (og XBMC?)?

Jeg vil gerne kunne se de HD-kanaler, jeg bruger et kort for at se, som en EPG ville være super. Men jeg har simpelthen ikke overblik over mulighederne, det er meget sort snak for mig.

På forhånd tak!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 18:55
1. nej der er ingen boks som alternativ.
2. køb en dvb-c tuner men brug pt dvbviewer  som software til at optage med. Et forholdsvis billigt produkt kunne være anysee dvb-c boks fra linuxshoppen.dk eller en terratec h7. nu skriver du ikke noget om der er plads til et alm pci-kort i maskinen men ellers har terratec også et pci kort med CAM understøttelse.  Desværre er der ikke nogen ordentlig integration til 7MC uden omveje, men dvbviewer er ganske fortrinligt til det meste.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu