|
HTPC begynder her. Ang. TV-tuner |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Synes ikke 140 euro + moms er meget for en HDHR3 med 4 DVB-C tunere:
http://www.hdhomerun.net/order.aspx |
||
MikeD
Super bruger Oprettet: 11-August-2008 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 252 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men som tidligere skrevet, så er den "nye" model ikke umiddelbart til at få i Europa, så vidt jeg kan se. Der er ikke meget idé i at have anskaffet sig en fuldstændig lydløs HTPC, for så at købe en boks med aktiv køling. Se evt. videoen her (omkring de 2 minutter).
https://www.youtube.com/watch?v=fYLWOJRY21Y |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5298 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 30-November-2016 kl. 11:43 |
||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men hvorfor ikke købe HDHR3-4DC modellen. Den har jeg og er fuldstændig lydløs og med 4 tunere.
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5298 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 30-November-2016 kl. 16:49 |
||
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00YCNE66K/ref=mp_s_a_1_1?ie=UTF8&qid=1480553578&sr=8-1&pi=SX200_QL40&keywords=hdhomerun&dpPl=1&dpID=41dnFXkN8qL&ref=plSrch Gratis fragt med fra Amazon og ingen blæsere. Den er nok minimalt billigere ved hdhomerun selv omkring 167€ +fragt. |
||
bphhm
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har selv HDHR3, som virker fint. 4 tunere som kan tilgås med en app på alle PC'er i huset. Helt lydløs
|
||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er korrekt. Den er lydløs. |
||
MikeD
Super bruger Oprettet: 11-August-2008 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 252 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Bjur
Ok, spændende. Så jeg antager at du har kabel-tv. Kan du så (i princippet) optage fra 4 forskellige kanaler samtidigt? Hvis ja, kræver det så noget bestemt software? |
||
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
|
med en blanding af DVB-T/C/S USB tunere. Her kan jeg med een tuner optage ALLE kanaler der ligger på samme MUX/QAM (frekvens) eller hvad man nu kalder dem. Jeg forventer det samme er muligt med HDHR tunerne. Dvs. med 4 tunere kan du optage måske 18-20 programmer samtidig, hvis de ligger tilpas fordelt. Samme er vist også muligt med Mediaportal, er meget længe siden jeg prøvede det (var simpelthen for ustabilt på det tidspunkt) Jeg har prøvet at bruge Windows Media Center for nogle år siden, her var det kun muligt med et program pr. tuner. Er ikke helt klar over om det kan omgåes med DVBLink eler lignende? Mvh. JørgenT
|
||
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er korrekt hvad Jørgen siger, og du kan optage 4 samtidige programmer og mange flere indenfor samme MUX. Mht. Software findes der en del forskelligt. Har prøvet DVBViewer, Mediaportal men er pt. skiftet til at have Kodi som frontend og TVHeadend som backend.
Ps. husk også lige at HDHomerun ikke tager krypteret kanaler, så hvis du har bland selv kabel tv f.eks. skal du finde en anden løsning, medmindre du vil begive dig ud i at eksperimentere med kortlæser og cardserver, men det bliver ret langhåret.
|
||
bphhm
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kører DVBLink TVSource sammen med win7 media center. Med HDHR3 og en Terratec tuner kan jeg optage 5 samtidige kanaler
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |