|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jacoben ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2010 Status: Offline Point: 22 |
![]() Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 22:46 |
Hej Alle Jeg har gennem en længe periode jævnligt læst på dette gode forum, og søgt inspiration til min nye HTPC. Jeg har nu listen klar til hvad jeg vil købe, og vil gerne have jeres kommentar til mine valg. HTPC skal bruge til at se film og optage tv fra NAS, måske live tv fra tv server (stationær), høre musik og se web tv (Sputnik, dr.nu) og senere måske netflix. Processor Core i3 I3-2100T 3 MB – 819 kr http://www.fcomputer.dk/hardware/cpu/intel/core-i3-2100t-2.5ghz-s-1155/ Eller Intel® Core™ i3-2120T Processor – 899 kr http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=646587 Moatherboard INTEL DESKTOP BOARD DH67CFB3 H67 S-1155 MINI-ITX – 813 kr Bottom of Formhttp://www.fcomputer.dk/hardware/bundkort/intel/dh67cfb3-mini-itx-lga1155-boxed/ Ram 4 GB, DDR3, 1333 Mhz Kingston ValueRAM 1 x 4 GB - 183 kr. http://www.fcomputer.dk/hardware/ram/kingston/4gb-ddr3-1333mhz-1x-non-ecc-cl9/ Bottom of Form Kabinet Compucase - 8K01 Mini-ITX with 120W PSU - 399 kr. Harddisk/SSD OCZ Agility 3 Series Solid State Disk 120 GB – 1.120 kr. http://www.fcomputer.dk/hardware/harddisk-ssd/ocz/vertex-2-series-3.5-ssd-120gb/ Spørgsmål Gennerelt setup / Kommentar Valg mellem 2100T eller 2120T, hvad er forskelle? Ved nogle 2100T cpu står der blæser, andre står der varmeafleder. Er der forskellige versioner? Motherboard: Intel motherboard har CIR funktion, hvilken IR reciever vil i anbefale Kabinet – Varme/støj HTPC må ikke larme for meget. Er der nogle der har erfaringer med et ligende setup? Kan det være en fordel med ekstern PSU, og hvilken? |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Du skal bruge 2*2Gb og ikke et 4 Gb ram modul, da bundkortet/cpu understøtter dual channel ram. Ellers får du ikke fuld ydelse, specielt onboard gfx kortet bliver markant hurtigere med 2 moduler frem for 1. Da ram er meget billigt pt, køb 2*4Gb med det samme.
Ang bundkort, intel har et mini-itx: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5090902 der hedder DH61AG det understøtter hdmi styring, har også 2 mini pci-e porte, f.eks. kan du direkte isætte en ssd hdd I bundkortet, samt et wi-fi kort.Der er kun en begrænsning ved det board, der er ikke SATA3(6Gb/sek) men med mindre at du vil have de vildeste 256/512GB SSD diske til at yde 100%, så bliver det aldrig et problem. Der er en PCI-E x4 port, så kan man bare sætte en HDD controller i det hvis man får brug for SATA3 Det har også indbygget strømforsyning, skal bare bruge en laptop psu på 19-19.5volt 60w eller større, jeg fandt en 19V HP i storskrald, ellers ca 13usd på ebay. Anbefalet SSD: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4520875 Intel 80GB Mini pci-e mvh Gigabyte Redigeret af gigabyte - 22-Oktober-2011 kl. 17:24 |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Ang ir cir modtager:Kun modtager
Modtager og remote Mvh Gigabyte. Redigeret af gigabyte - 22-Oktober-2011 kl. 17:03 |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
![]() |
Hvad med OS, og du skal vel også have remote? Mht. kabinettet så er der nogle få ting jeg kan bidrage med.
Der er ikke plads til andet end den medfølgende køler. Selv den laveste køler, Big Shuriken er der ikke plads til.
Ledninger fra USB front er for korte til at kunne nå bagerst på mb, hvor min tilslutning desværre sidder :-(
Jeg erstattede den indbyggede PSU med en 120W PicuPSU, men det har vist sig at være overkill, da jeg aldrig har målt højere forbrug end 45W med et setup meget lig dit.
|
|
![]() |
|
Jacoben ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2010 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Hej, tak for kommentarerne Gigabyte: Jeg kan se at det andet motherboard du forslår DH61AG har Intel H61 Express Chipsæt og det jeg linkede til at Intel H67 Express chipset. Gør det nogle forskel?
OS: Jeg vil køre Win7 på maskinen, da jeg ikke har nogle erfaringer med linux. Jeg regner med at bruge XBMC til at se video er igennem.
Remote: jeg skal bruge en logitech harmony One Audio: Er der en køler med til casen? Jeg syntes det er lidt svære at læse sig frem til?
Hvilke PicuPSU har du, kan du komme med et link? Jeg har søgt på dem, men jeg havde lidt svært ved at finde udaf hvilken jeg skulle vælge Hilsen Søren |
|
![]() |
|
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
![]() |
Der følger ingen køler med kabinettet. Jeg mente den som ofte følger med cpu.
Du kan snildt vælge hvilken som helst picu, så du kan vel lige så godt vælge den billigste. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har søgt på det og har fundet nedenstående,
Kan den picoPSU trække systemet? |
|
![]() |
|
![]() |
Helt sikkert. Så du at der var blæser i ac/dc blokken?
|
|
![]() |
|
![]() |
Har du checket det intel dh61ag bundkort jeg beskrev, det har INDBYGGET PSU.
Mvh Gigabyte |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Gigabyte
Ja jeg har set på det, men jeg er lidt i tvivl angående chipset, så vidt kan jeg se at DH61AG har Intel H61 Express Chipsæt og det jeg linkede til at Intel H67 Express chipset. Gør det nogle forskel?
Hilsen Søren
|
|
![]() |
|
![]() |
Det eneste er: kun 4 sata pote, og kun sata2 porte , H67 har og så 2 stk sata 3porte. Realworld forskel er meget lille.
|
|
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() |
Jeg vil vælge denne CPU køler, da stockblæseren godt kan larme lidt:
Fås hos forskellige forhandlere i DK. Redigeret af Kasper Jensen - 26-Oktober-2011 kl. 15:29 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |