recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC byg-selv - feedback behøves
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC byg-selv - feedback behøves

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Caulnian Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 21:09
Okay, her er en opsummering af hvad jeg er kommet frem til so far...

Kabinet

499 kr. - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=551068

Bundkort

1.059 kr. - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=702230

Ram

507 kr. - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=206438

Harddisk

754 kr. - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=seagate+1%2c5&sp=all&pid=467410

(har den liggende i skuffen)

Så mangler jeg at finde en fjernbetjening, hvis jeg skal sælge idéen til konen... Nogle forslag?

Alt i alt en pris på 2819 minus prisen på fjernbetjeningen. Er det ikke en udmærket pris for en lavbudget HTPC?

Hvis der er forslag til ændringer/forbedringer/kritik af mit setup, så er jeg mere end glad for at høre det !
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 21:37
en asrock ion 330HT koster kun 2449 kr, også er den samlet.. der er godt nok en mindre harddisk i men alligevel..
Til top
Caulnian Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 21:41
Jeg har tænkt lidt i de samme baner... Jeg blev faktisk overrasket over den høje pris på mit setup.

Asrock'en er med fjernbetjening, ikke? Og ville jeg ikke kunne sætte min 1.5tb disk i den?

Har du et link til ht'en? Jeg synes kun jeg finder den til 3100 kr. på edbpriser...
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:26
link= http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=695372
Du vil ikke kunne sætte din 3,5" disk i, men der er vist nok plads til en 2,5" disk ud over den der sidder i forvejen, mener jeg at have læst et sted..
Jo asrock har Remote med..
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Kalle Klog!!!
Jeg bliver ureagerlig når kloge mennesker skriver: Så gør man bare sådan, men uden at skrive hvordan. Kan du Kalle Klog ikke skrive hvordan man laver en Boot USB stick, med Win 7, så man kan boote og installere fra den stick?

Okay, lidt provo, men sådan?

..må hellere lige smide en Wink inden jeg afskærer mig selv fra al hjælp i fremtiden, hehe..

Redigeret af strandvasker - 14-Januar-2010 kl. 22:33
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 23:00
Eller brug det USB-værktøj fra Microsoft selv som hjælper med at forberede en usb-nøgle til at kunne bootes fra! Findes her: http://wudt.codeplex.com/ - virker også til win XP.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Kalle Klog!!!
Jeg bliver ureagerlig når kloge mennesker skriver: Så gør man bare sådan, men uden at skrive hvordan. Kan du Kalle Klog ikke skrive hvordan man laver en Boot USB stick, med Win 7, så man kan boote og installere fra den stick?

..må hellere lige smide en Wink inden jeg afskærer mig selv fra al hjælp i fremtiden, hehe..
Ja men det er jo fint. Hvorfor har vi så det her forum. Vi kan jo bare Google det hele. Ideen i et forum er jo at nogen spørger, nogen svarer, nogen diskuterer, nogen er dumme, nogen er kloge, men fælles for dem alle er at de bidrager med et eller andet. Så når Kalle Klog skriver at man bare kan lave en USB Boot Stick, så har han jo reelt ikke bidraget med noget som helst. Det han kunne have bidraget  med var en HowTo make a Boot Stick 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Eller brug det USB-værktøj fra Microsoft selv som hjælper med at forberede en usb-nøgle til at kunne bootes fra! Findes her: http://wudt.codeplex.com/ - virker også til win XP.

Se det var et godt råd. Tak!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 23:54

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Kalle Klog!!!

Ja men det er jo fint. Hvorfor har vi så det her forum. Vi kan jo bare Google det hele. Ideen i et forum er jo at nogen spørger, nogen svarer, nogen diskuterer, nogen er dumme, nogen er kloge, men fælles for dem alle er at de bidrager med et eller andet. Så når Kalle Klog skriver at man bare kan lave en USB Boot Stick, så har han jo reelt ikke bidraget med noget som helst. Det han kunne have bidraget  med var en HowTo make a Boot Stick 

Faktisk var det et guldkorn han kom med dér - hvis folk ikke vidste, at man kan lægge sin installation over på en usb nøgle, var informationen yderst nyttig. Herefter er det så op til folk at spørge ind til hvordan det kan lade sig gøre, eller evt. selv google sig vejen frem.

Det svarer jo lidt til at du tager på kursus, får et overblik over mulighederne, og tager hjem og fordyber dig i de områder du har brug for, eller finder interessante.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2009
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 23:59
..Og så fik vi vist barberet den ged Clap

Hvordan gik det med Zotac ION-bræt versus færdigsamlet Asrock ION-box...????
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af spuncut spuncut skrev:

..Og så fik vi vist barberet den ged Clap

Hvordan gik det med Zotac ION-bræt versus færdigsamlet Asrock ION-box...????
Ja det har du nok ret i.
Nå tilbage til Zotac
Kortet fungerer faktisk fint, men jeg tror at min TV server nu er ved at gå i ged. Alt fungerede, men nu er alle klienter begyndt at hakke, så det kan vel ikke vær andet en TV serveren der gør knuder. Underligt. Jeg har intet rørt på den siden den var færdiginstalleret og kørende.
Men til Zotac kortet: Jeg synes det larmer lidt. Jeg har monteret det i Antec kabinettet, med to blæsere. Nu har jeg afmonteret den ene, men jeg synes det larmer. Jeg synes der mangler et værktøj ala Cool&Quiet som kan justere på det hele. Jeg ved godt der findes værktøjer som SpeedFan, men jeg havde været glad om det kom fra MB producenten, og var supporteret i BIOS. Jeg har ingen anelse om at FAN hastigheden pt. bliver håndteret af MB, da Zotac åbenbart ikke leverer SW der kan vise det  
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2009
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 00:21
Jeg kan 100% anbefale speedfan, men virker speedfan sammen med ION-brættet..??
Det er direkte perverst at smide sådan en lille larmedims på, men er den nødvendig ? er det ikke nok at have lidt gennemtræk i kabinettet..?? fra nogle større støjsvage blæsere ..??
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu