|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Caulnian ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 113 |
![]() Sendt: 16-Januar-2010 kl. 09:09 |
Jeg har lavet et nyt emne, da det tidligere røg lidt ud på et sidespor :) Ikke negativt, men jeg tror jeg kan få mere respons på mine kernespørgsmål her.
Efter at have lyttet til jeres feedback og surfet nettet uafbrudt i min søgen efter mere info er jeg nået frem til følgende setup: Kabinet - 566 kr. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=551068 Bundkort - ca. 1150 kr. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=591720 eller http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=702230 Jeg kan ikke lige umiddelbart se en forskel på de to, andet end at det sidste ikke er på lager? Ram - 636 kr. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=206438 2x2 GB, PC2-6400 Harddisk - (skal ikke købes, har den liggende) http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=467410 Styresystem - (skal ikke købes, har en licens liggende) Windows 7 Home Premium 64bit Fjernbetjening - 300-400 kr. Har tænkt mig at støve HFX MCE fjernbetjeningen op. Media Center Software - (gratis) XBMC Jeg er vild med, at programmet læser mine .iso-filer, som hele mit bibliotek består af, og så synes jeg det ser bedre ud end Windows Media Center. Men som jeg læser det, så kan det (endnu) ikke udnytte ION-chippen under Windows, og det kan give problemer med afspilningen af HD/BD? Får jeg så problemer med at afspille mine almindelige, rippede dvd´er? Jeg har overvejet bare at købe ASRock NetTop ION 330HT, men da vil jeg ud og skulle købe en større harddisk samt flere ram for at få samme setup. Og så er jeg ikke vild med designet. Alt feedback modtages med kyshånd! Jeg ville hade at købe en masse gøgl hjem, og så kan jeg ikke få det til at funke ordenligt. Redigeret af Caulnian - 16-Januar-2010 kl. 09:09 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvorfor kører Windows, når du vil bruge XBMC?
Ideen med software som XBMC, MediaPortal, MythTV etc etc er at de skal skjule det bagvedliggende operativsystem. Det bør ikke gøre nogen forskel for dig om det bagvedliggende OS er Windoze eller Linux, medmindre det ene OS er bedre end det andet til at få front-end til at kommunikere med hardware (og her vil jeg mene at Nvidia GPU + Linux er bedre end Windoze p.t. hvis du skal køre XBMC). Hvis du med afspilning af HD/BD mener Blu-ray film fra et (optisk) Blu-ray drev, og ikke diverse rips på harddisken som enten du eller andre har lavet (don't ask, don't tell), skal du have en officiel software Blu-ray afspiller. Du kan ikke finde fri software (og XBMC er fri software) som understøtter Blu-ray 100%. Redigeret af JesperLund - 16-Januar-2010 kl. 15:18 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Caulnian ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 113 |
![]() |
Grunden til Windows 7 var kun fordi jeg kan finde rundt i det, og fordi jeg tænkte det var nemmere at sætte netværket op så...
Jeg har godt nok siddet og læst meget om at bruge Linux, og jeg brænder mere og mere varm på i hvert fald og prøve det. Tror du jeg vil løbe ind i problemer med det trådløse netværk? Eller for den sags skyld iso-filer, der er rippet på en Windows-maskine? Har aldrig prøvet Linux, det er nok bare mig... |
|
![]() |
|
anderswp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2009 Status: Offline Point: 16 |
![]() |
jeg kører med XBMC live.. jeg er blevet meget glad for det. det er nemt at installere, nemt at sætte op, booter op på nærmest ingen tid, og kører flydende og lækkert. så det kan KLART anbefales, også selvom du er ny i linuxverden..
|
|
![]() |
|
Thomasl ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
![]() |
EDIT - Jo der er forskel: IONITX har NVIDIA ION som chipset, mens det andet har GeForce 9400M. - ser dog ud til at det er det samme???
Er også et par andre små forskelle under edbprisers fulde specifikationer (teksten er stort set identisk ser jeg nu, men jeg hopper altid til specs...), men læs dem selv grundigt så du får det du skal bruge.
Redigeret af Thomasl - 16-Januar-2010 kl. 20:22 |
|
mvh.
Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Nu kan det godt være jeg sidder og sumper her til aften... Men som jeg læser det, så har begge bundkort også en strømforsyning med - det har kabinettet jo også?
Har kigget lidt, men synes ikke jeg kan finde et bundkort med Nvidia ION UDEN strømforsyning nu... Eller er det mig, der er helt blind? |
|
![]() |
|
Tranholm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Forskellen mellen Zotac IONITX-D-E og Zotac IONITX-F-E som jeg ser det er at IONITX-F-E har en PCIe bus installeret.
Så vidt jeg har læst er der ikke strømforsyning med til nogle af disse to kort.
/Søren
|
|
![]() |
|
![]() |
Under specifikationer står der, at der følger en strømforsyning med under tilbehør, mener jeg
|
|
![]() |
|
Tranholm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Hmm,
Hvor har du set det ?
Jeg har nemlig bestilt F kortet og en seperat strømforsyning da jeg ikke kunne se der fulgte en med.
/Søren
|
|
![]() |
|
![]() |
Der står at der følger en serial ATA strømadapter med... Er det mig der er galt på den?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det går mig sgu på nu... Jeg kan simpelthen ikke finde et NVIDIA ION-bundkort med wifi, som ikke også kommer med en separat strømforsyning - og jeg kan heller ikke finde et mini-itx-kabinet, som kommer uden en strømforsyning! Kan jeg helt droppe bare at bruge den strømforsyning, der følger med kabinettet og bruge den, der følger med bundkortet, uden at det skaber problemer?
|
|
![]() |
|
![]() |
Der medfølger ikke strømforsyning til IONITX-F-E. På www.zotac.com forside er der en lille video hvor de pakker dette board ud. Videoen viser hvad der medfølger i kassen og der er ikke strømforsygning i kassen.
/Søren
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |