Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ShadowDK
Bruger
Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
|
Sendt: 10-November-2008 kl. 13:26 |
Lige et spørgsmål - Nu har jeg jo et 5090H, så jeg har en indbygget DVB-S tuner, i tilfælde af at Vista MCE ikke kan klare en DVB-C og DVB-S modtager, så kan jeg vel bruge den i TV'et istedet?
HTPC(DVB-C) Hdmi -> TV HDMI TV(DVB-S) Hdmi -> HTPC Hdmi indgang?
Giver det mening?
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
|
Sendt: 10-November-2008 kl. 13:31 |
ShadowDK skrev:
Lige et spørgsmål - Nu har jeg jo et 5090H, så jeg har en indbygget DVB-S tuner, i tilfælde af at Vista MCE ikke kan klare en DVB-C og DVB-S modtager, så kan jeg vel bruge den i TV'et istedet?
HTPC(DVB-C) Hdmi -> TV HDMI TV(DVB-S) Hdmi -> HTPC Hdmi indgang?
Giver det mening?
|
Der er ikke udgang på din HDMI tilslutning på TVet. Det er kun en indgang, og du kan derfor ikke få digital signal fra dit TV til dit mediacenter.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 00:42 |
ShadowDK skrev:
PizzaBager skrev:
DOG må jeg lige sige jeg ved ikke hvordan Vista MCE vil reagere på 2 forskellige tunere, dvs 1 DVB-C tuner og 1 DVB-S tuner. men så vidt jeg ved vil begge tunere emulere DVB-T, så det er mest kanal søgning jeg er bekymret for. jeg har 2 DVB-C tunere i min, og det fungere fint.(bortset fra HD Kanaler..... ) |
Jeg er ærlig fløjtende ligeglad med ægte HD kanaler - Så længe skitet virker med Stofa Zaptor's digitale spejl og således leverer en god kvalitet.
Jeg prøver at skrive til producenten af kortene for at høre ad.
Den ting der dog bekymrer mig mest er følgede:
- Kan man lave en HTPC der kan afspille, optage og se HD film mv. uden at denne bruger en bondegård i strøm?
En HTPC vil jo være tændt det meste af tiden, så den skal jo være nogenlunde billig mht. strøm.
|
Ja men du modsiger dig selv lidt
Du er ligeglad med "ægte" HD kanaler og senere skriver du at den skal kunne optage HD Film
Der er ikke noget der hedder "ægte" HD, og det jeg tror du blander sammen er er ordet Digital og HD
Digital er hvad som helst der bliver sendt i digitalt format, dvs. 0er og 1er. Det kan være den mest elendige film optaget med håndholdt kamera med mono lyd, eller DVD kvalitet. Det er som regel en opløsning der hedder 720 x 576.
HD er også digitalt, og det er optaget i høj opløsning, i enten 1280 x 720 eller 1920 x 1080
HD kaldes også H.264, og det kræver et TV tuner kort der kan H.264
Redigeret af MCenterFreak - 11-November-2008 kl. 00:44
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
ShadowDK
Bruger
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 15:09 |
Jeg kan godt følge dig i at jeg modsiger mig selv lidt - Jeg mente dog at den skal kunne optage det der sendes digitalt af Stofa eller på Satellitten.
En ting der dog er begyndt at undre mig - Har FloppyDTV ikke dual tuners? - Så jeg kan se en kanal og optage en anden på samme tid?
Afventer stadig svar fra Digital-everywhere ang. DVB-C og DVB-S i en maskine. - MM-vision.dk siger dog at det ikke kan lade sig gøre.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 15:23 |
ShadowDK skrev:
En ting der dog er begyndt at undre mig - Har FloppyDTV ikke dual tuners? - Så jeg kan se en kanal og optage en anden på samme tid?
|
FloppyDTV har ikke Dual Tuners. Den kan dog godt optage/vise flere ting på en gang, forudsat at det er fra samme transponder. Her støder man så på problemet at der kun er et abonnementskort. Det er dog sjældent brugbart. Derfor er to Tunere et must. Man kan evt. bruge TVets tuner til at se TV mens man optager på HTPCen. Det kræver at man har en ekstern box eller at TVet har digital tuner indbygget. Abbobnnementskortet kan så dubleres med en SmartWii løsning
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
ShadowDK
Bruger
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 15:43 |
Et Smart Wii kort f.eks.? Men vil dette kort ikke kun gælde DVB-C eller S? Nu har mit TV kun en DVB-S tuner og ikke en DVB-C, hvad vil det betyde?
Så reelt skulle jeg have: 2xFloppDTV til DVB-C + 2xFloppDTV til DVB-S?
Er det ikke lidt mange kort? :/ - Alternativet er at jeg kun kan se en kanal ad gangen? - Vil jeg godt kunne optage på DVB-C kortet men se noget andet på DVB-S kortet hvis jeg kun har 1 stk. af hver?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 17:10 |
Hvorfor både DVB-C og DVB-S, kan du ikke nøjes med DVB-S eller DVB-C.
Jeg har selv DVB-S og får jævnligt tilbud om at få YouSee, men jeg har aldrig fundet noget i deres tilbud som jeg ikke har i forvejen eller godt kan undvære
|
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 17:32 |
ShadowDK skrev:
Et Smart Wii kort f.eks.? Men vil dette kort ikke kun gælde DVB-C eller S? Nu har mit TV kun en DVB-S tuner og ikke en DVB-C, hvad vil det betyde?
Så reelt skulle jeg have: 2xFloppDTV til DVB-C + 2xFloppDTV til DVB-S?
Er det ikke lidt mange kort? :/ - Alternativet er at jeg kun kan se en kanal ad gangen? - Vil jeg godt kunne optage på DVB-C kortet men se noget andet på DVB-S kortet hvis jeg kun har 1 stk. af hver?
|
Skulle man bruge smartwii skulle man have et sæt per DVB-C/DVB-S. så det er en lidt dyr løsning(men ikke dyrere end abb. på de mange kodekort over tiden)
FloppyDTV er en enkelt tuner, og derfor kan du kun optage eller se, dog kan du (hvis det virker) optage på din DVB-C og se på DVB-S samtidig..
men jeg tror ikke på du får din 2 forskellige DVB-C og DVB-S til at virke samtidig i Vista MCE.. det er muligt det fungere i andet software...
men når du installere tunere i VIsta MCE, skal den bruge en transponderliste, og der skal du jo vælge om det skal være DVB-C eller DVB-S, der findes så vidt jeg ved ikke nogen kombiliste.. også bagefter søger den på den ene tuner, Vista MCE tror jo de begge er DVB-T tunere, så ingen grund til at søge på begge da signalet er ens..
tror det er en død fisk med Vista MCE, måske mediaportal eller DVbviewer kan finde ud af det.. har ikke prøvet programmerne selv..
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 17:38 |
Pizzabager skrev:
tror det er en død fisk med Vista MCE, måske mediaportal eller DVbviewer kan finde ud af det.. har ikke prøvet programmerne selv..
|
DVBViewer kan. Der kan du mixe hvad som helst, bare det starter med DVB og der findes en BDA driver til kortet
|
|
 |
ShadowDK
Bruger
|
Sendt: 12-November-2008 kl. 20:44 |
MCenterFreak skrev:
Hvorfor både DVB-C og DVB-S, kan du ikke nøjes med DVB-S eller DVB-C.
|
Fordi jeg ser normalt kabel TV - Tv3, Tv3+, Tv2, DR mv. gennem DVB-C og stofa og bruger DVB-S til at modtage kanaler med indisk indhold på hhv. Hotbird og Astra. Desuden har vi tre TV i huset, så selvom fladskærmen skal have en MCE og digitalt signal er analogt signal fint på de øvrige.
Pizzabager skrev:
men jeg tror ikke på du får din 2 forskellige DVB-C og DVB-S til at
virke samtidig i Vista MCE..
|
Har netop modtaget svar fra digital-everywhere Spørgsmål:Hi, I'm about to build a Vista MCE, and I want to use a FloppyDTV S2 and FloppyDTV C/CI Is it possible to have these two cards in one HTPC and make them work? Because I watch channels via sattelite(DVB-S) and my normal cable TV(DVB-C). If they don't work natively, can I somehow use a bypass fix to make it work? Or perhaps other software? Thx Svar:Dear xxxx, if you have TV Pack 2008 installed on your vista media center system, it is possible to install the 'FIJI' driver for the devices and it will work. If you have only Media Center without TV Pack installed, it is not possible. In this way, it is only with a other application possible. You can use the FireDTV Viewer or DVBViewer and normaly other applications. Have a look to the manual of the other applications to find out how it work. I hope this will help you. Let me know, if you have more questions. kind regards, Malle -------------------------------------- digital everywhere Support Team
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 12-November-2008 kl. 21:15 |
ShadowDK skrev:
Har netop modtaget svar fra digital-everywhere
Spørgsmål:
Hi,
I'm about to build a Vista MCE, and I want to use a FloppyDTV S2 and FloppyDTV C/CI
Is it possible to have these two cards in one HTPC and make them work? Because I watch channels via sattelite(DVB-S) and my normal cable TV(DVB-C).
If they don't work natively, can I somehow use a bypass fix to make it work? Or perhaps other software?
Thx
Svar:
Dear xxxx,
if you have TV Pack 2008 installed on your vista media center system, it is possible to install the 'FIJI' driver for the devices and it will work.
If you have only Media Center without TV Pack installed, it is not possible. In this way, it is only with a other application possible. You can use the FireDTV Viewer or DVBViewer and normaly other applications. Have a look to the manual of the other applications to find out how it work.
I hope this will help you. Let me know, if you have more questions.
kind regards,
Malle -------------------------------------- digital everywhere Support Team
|
Hvis de siger det virker er det jo fint nok 
|
 |
ShadowDK
Bruger
|
Sendt: 12-November-2008 kl. 22:00 |
Hehe jeg ville dog ønske jeg kunne teste det før jeg begav mig i kast med det, da jeg køber gennem firma :)
Der findes vel ikke nogen dual-tuners der er af samme kvalitet som FloppyDTV?
Jeg takker dog for alle jeres inputs indtil videre :)
Redigeret af ShadowDK - 12-November-2008 kl. 23:21
|
 |