|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() Sendt: 31-Maj-2009 kl. 14:29 |
Lykkedes mig faktisk at få plads til de hele i overskriften ;)
jeg søger et display ligesom det der sidder i nogle mediacenter kabinetter. et der viser info om hvor langt inde i filmen man er og hvad for en fil der bliver afspillet osv osv.. også måtte der gerne være fjernbetjening til. men er ikke et must da man jo altid kan smide en MCE reciver til computeren. men ville jo være smartes med det hele samlet ;) |
|
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv |
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() |
ved ikke om jeg formulerede mig forkert og man derfor ikke helt forstod spørgsmålet?
jeg søger et display som kan sættes i USB eller sættes til computeren ved en an den måde. dette display skal vise de info som man normalt finder i et display i et media center. gerne mere. alternativt må jeg jo købe et løst display fra et kabinet og lave en lille kasse til det i glasfiber. ville bare være nemmere hvis der fandtes et i forvejen. evt et med farver.. men skal nok lave vær med at være krævende *g* |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Det er ikke et så stort problem at finde et display. Problemet er mest den software der skal hente info fra fx aggregator service mv... Imon laver noget disply osv til indbygning i kabinet, og desuden medfølger der noget værk til veris fusion fra antec(som også er en afart af imon) Hvor anvendeligt dette er kan man stille spørgsmålstegn ved... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
ok.. har kigget lidt på imon. har også læst nogle test om at de sku være pisse svære at læse hvad der står på.. især i høj contrast.
men har siddet de sidste timer og søgt lidt på nettet og der findes åbenbart ikke rigtig det jeg søger. er pga jeg ville gemme min htpc afvejen også kun have dette display fremme som viste info. (vil ikke give så meget mening nu med nuværende setup. men har nogle planer om tv møbel med tv lift og skjult instalation til vinter) men der er lang tid til vinter.. kan være der kommer lige netop det produkt jeg søger. så jeg slipper for at forpeste lejligheden med glasfiber "duft" :P |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
Harder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
![]() |
Jeg har et Imon display og det er ikke for mig det store sus. IR modtageren i displayet er noget lort, så jeg bruger alligevel Microsofts USB IR modtager. Selve Imon displayet kan konfigures på mange måder, så det kan vise nyheder fra forskellige hjemmesider, vejrudsigter, Hardware info, hente mail osv - men kan man læse det fra 2-3 meters afstand? Nix... Jeg bruger kun displaet til at vise uret og dato. Den grafiske equalizer har jeg aldrig fået til at vise. Den skulle kunne blive aktiveret, når der afspilles musik i MC. Tid, kapitel, titel osv, fungerer fint på film udsendelser. På live tv viser den kanalen, titlen samt tid, som den har stået på den kanal. Jeg tror ikke du vil opleve, at den kan leve op til dine forventninger - men lad mig gerne høre, hvis du kan finde et alternativ - jeg kunne ikke... |
|
Med venlig hilsen
Claus Harder |
|
![]() |
|
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
![]() |
Jeg bruger kun equalizeren...det minder ligesom lidt mere om en afspiller end en PC, når den grafiske equalizer er på. Det fungerer udemærket hos mig, men alle de informationer man kan få vist i displayet, er totalt ligegyldige. Systeminformationer: hmm, vente, vente, scrolle, scrolle...nå der er minsandten en Phenom processor i. vente, scrolle...hva' satan, der er stadig en Phenom processor i, uhada sikken en overraskelse.
|
|
![]() |
|
![]() |
er nu heller ikke så hooked på imon displays. men er vist det samme som sidder i antec fusion kabinettet som jeg har planer om at købe.
men håber sku der kommer noget bedre.. for som der er skrevet så er det ikke det vilde den viser. og vist heller ikke det bedste grafik, og kan ikke læses langt væk |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10986 |
![]() |
Min erfaring siger mig, at man skal lade være med at gå så højt op i displays. Man bruger det ganske enkelt slet ikke. De informationer du gerne vil se, dem kan du se OSD, dvs. på selve TVét eller skærmen. Det eneste jeg umiddelbart kunne finde på man evt. har behov for, det er et ur i displayet, når computeren er på standby. Og så er det langt billigere at købe et væg ur Mit eget kabinet (et OrigenAe) har indbygget display. Men bruger det aldig rigtig noget særligt. |
|
![]() |
|
C_Bak ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
det kunne være rart om der kom en remote a´la den Ricavision med sideshow, som vist aldrig blev til noget...
Redigeret af C_Bak - 02-Juni-2009 kl. 13:46 |
|
LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
|
|
![]() |
|
![]() |
det jeg havde tænkt mig var mere noget ala det der er på min dvd afspiller nu. dvs klokken plus hvor langt inde i filmen man er.
specielt det sidste ku være rart at vide og også gerne hvilken kanal man ser på sin media center.. |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
Harder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
![]() |
Hvis det er dit krav, så kan Imon displayet opfylde det. Jeg sidder nu 3 meter fra og kan lige skimte teksten. Jeg ser en optagelse og teksten er: The Guardian 0:03:00/2:12:32 så jeg har set 3 minutter af filmen. |
|
Med venlig hilsen
Claus Harder |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10986 |
![]() |
Jamen, de ting viser dit media center jo på skærmen, hvis du bruger MCE. Så skal du bare trykke på info knappen, så får du alle oplysningerne. Det er derfor jeg skrev, at man faktisk slet ikke bruger displayet. De informationer man har brug for, (mens man bruger det), det kan du få frem på skærmen. Når media centeret er i standby, så kan jeg forstå, hvis man har behov for et ur eller lign. Men ellers ikke.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |