recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC DVB-S Linux
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC DVB-S Linux

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC DVB-S Linux
    Sendt: 25-Maj-2011 kl. 15:31
Hej allesammen,
- jeg har Googlet og Googlet men er stadig lige forvirret om hvad jeg skal gøre - derfor tyr jeg til jer, og håber at der er een der ligger inde med lidt viden om hvad jeg skal gøre.

Min situation er den, at jeg er den glade bruger af SKY via parabol. Alt virker perfekt med med medfølgende HD boks.

Imidlertid ville jeg gerne udnytte min HTPC til dette - og dermed smække et DVD-S2 kort i min HTPC. Fidusen er at jeg så vil kunne streame kanalerne til f.eks. min mobiltelefon eller en anden computer, når jeg er på job, hos venner m.v.

Imidlertid er dette jo en jungle uden lige.
Her er umiddelbart nogle tanker - håber du har noget at byde ind på, alle meninger er yderst velkomne.

1) Tuner
Umiddelbart vil det være bedst med et internt kort med en kortlæser (korrekt?)
Jeg overvejer f.eks. noget i stil med: FloppyDTV S2
http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?menu=mediacenter&varenr=61804

Problemet er at jeg rigtigt gerne vil køre Ubuntu på min HTPC, så jeg skulle helst finde et kort der er understøttet i Linux kernen. Jeg ved ikke rigtigt om jeg orker at køre med Win7. Hvilket kort ville være understøttet? Igen, har forsøgt at Google men finder mange forskellige og bestemt ikke entydige svar.

Tuneren skal understøtte HD kanaler, da SKY har ufatteligt mange fede HD kanaler. Jeg abonnerer på alle deres sportspakker (SKY Sport, SKY soccer, SKY HD)

2) SKY
SKY bruger NDS - hvilket CAM modul ville I anbefale? Findes der et sådant? 

Hvordan kommer jeg videre herfra?

Ser virkelig frem til jeres meninger og råd.

På forhånd tak

mvh Lars

Jeg er virkelig i vildrede her og håber på et par gode råd før jeg køber katten i sækken.



Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 15:39
 
 Der findes ikke NDS Cam, det har været oppe flere gange i forbindelse med Viasat. Man skal selv adaptere et ud fra f.eks et Dragon. Det vil sikkert være som ved Viasat, kun deres modtagere kan bruges til HD, så SKY må vare det samme. Har selv SKY+HD, men bruger også deres modtager.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
spock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 15:42
@Radiomanden,
- SKY locker vist ikke til modtageren. Jeg har prøvet mit kort i 3 forskellige parabolmodtagere og det fungerede fint.

Men derfor resterer stadig problemet med NDS .... hmmm... det må kunne lade sig gøre.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 15:47
 
 Jo, der anvendes Parring af kortet til modtageren. Jeg kunne ikke optage før det var gjort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
spock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 16:13
Øv øv og 3 gange øv....
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu