|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |||
diazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 118 |
![]() |
||
MCenterFreak.
Har samlet stationære før så der burde ikke være det store i det. Problemet er bare at jeg er HELT blondine blank mht hvilke dele jeg skal ud og have fat i. Hvad der er støjsvage, hvad der kan trække HD materiale uden at det lagger osv :) Derfor de mange spørgsmål hehe, |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
||
OK - det gør jeg i aften. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
||
OK, here we go: Som kabinet har jeg valgt dette, dels fordi jeg synes det er rigtig flot, men mest fordi det har ekstern strømforsyning ligesom på en bærbar, så derfor er det fuldstændig lydløs. Desværre er der kun én udvidelsesplads til grafik- eller TV kort m.v. http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ; ; ;menu=mediacenter&varenr=51267 Bundkort: http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=433057 Det kan afvikle HD med det indbyggede grafikkort og har HDMI. Kraftig CPU med lavt strømforbrug = lav varmeudvikling = mindre kølebehov = mindre blæserstøj Køler: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389256&am p;am p;am p;searchArea=&Soegeord= Meget lydsvag, effektiv og flad køler som passer ind i mit kabinet Billige og stabile. Sæt så mange i du ønsker. Harddisk: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388936&am p;am p;am p;searchArea=&Soegeord= Særdeles lydløs og udviklet specielt til mediacentre og harddiskrecordere. DVD brænder: Har valgt denne på grund af prisen, men kunne være en hvilken som helst slim line brænder http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=464142&am p;am p;am p;searchArea=products&Soegeord=slim+line Fjernbetjening: Valgte denne fordi den kan sættes op til at styre ALLE programmer der anvender tastatur genveje. Fungerer kanon og så er den billig http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=167982&am p;am p;am p;searchArea=products&Soegeord=imon Tastatur: Lille og smart og fungerer perfekt http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=160999 Mus: Lumatron RF mus fra Kvickly til ca. kr. 150,-. Har lang rækkevidde Digital TV kort: Super billede, god medfølgende software og behøver kun ½ så meget CPU kraft som konkurrenterne http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=304257&am p;am p;am p;searchArea=&Soegeord= Du får dog brug for et analogt TV kort. Her vil jeg kraftigt anbefale dig at vælge et med hardware encoder. Det giver langt den bedste billedkvalitet samtidig med, at det næsten ikke belaster CPUen. Jeg har selv et Hauppauge WinTV 250 PVR, som ikke længere forhandles i Danmark. Jeg vil kraftigt fraråde WinTV 150 PVR modellen, som anvender en anden chip og ifølge adskillige brugerudtalelser giver en meget dårlig billedkvalitet. Håber ovenstående har givet dig lidt inspiration til at bygge en HTPC. Samlet pris med kun en tuner giver ca. 4700,- incl. forsendelse, og så får du et system der ikke står tilbage for færdige løsninger til omkring 7000,- excl. software. Flemming
Redigeret af fltk - 30-Januar-2009 kl. 11:54 |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
FYI, bruger PVR-250 en anden encoderchip end pvr-150, som der rigtigt skrives. Der er tale om en nyere version end den der sidder på pvr-250, og teoretisk en bedre chip som blandt andet fixer GOP problemer og bruger andre Spatial/temporal filtre end PVR-250. Jeg vil mene at pvr-150 er klart bedre end 250'eren, alene fordi den kan tweakes meget mere...
Bedste analoge tuner er i øvrigt et theater 550 baseret kort som ikke kan fåes mere... |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
I praksis forholder det sig dog omvendt. Det vidner flere tests samt brugeranmeldelser om. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
|||
![]() |
|||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
||
Det ser ret godt ud dit setup FLTK, er også sikker på det tager sig rigtig ud.
Måske er der en større frihed i et større kabinet med hensyn til valg af kort og eventuelle fremtidige eller nuværende udvidelser? Hvis man har kabel TV kan man måske afhængig af udbyder vælge at modtage digitalt, men det kræver mere plads i kabinettet at etablere det. Eller hvad med et blu-ray drev? Nå, men det er du nok heller ikke uenig i, jeg siger det kun før der bygges, så man får overvejet hvad man vil nu og fremover. Fordelen ved at bygge selv er jo netop at man kan bygge efter behov efterhånden. Det er også lettere at bygge i et lidt større kabinet og man kan nok uden besvær spare en speciel køler. Gad vide hvad du anvender som optage program til dit DVB-T kort. Har du undertekster uden besvær? |
|||
![]() |
|||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
||
Brugeranmeldelser? Du skulle vel ikke kunne henvise til nogen specifikt eller måske blot sådan nogenlunde? Det lyder lidt spændende med lidt mere lys over det. |
|||
![]() |
|||
diazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 118 |
![]() |
||
Det har det helt sikkert Flemming.
Kan se den tuner du har linket til er ekstern, hvis jeg ikke tager helt fejl. Er det ikke muligt at få en intern eller er der liige noget jeg skal ha opfrisket her? :) |
|||
![]() |
|||
McDave ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
||
Der er lige kommet en opdatering af AMD chipsættet, og det chipset du skal bruge hedder AMD 790GX - se test her: http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9408 Der er pt 3 kort tilgængelige på edbpriser.dk fra hhv Asus, Gigabyte, og MSI. kortet fra Asus er også testet, og om forskellen mellem de to siges: Sammenligner vi de to, så får man med Asus-boardet en extra PCIe 16x port - hvilket bringer det samlede antal op på 3 - samt muligheden for at installere ExpressGate på en eksisterende harddisk. Om det er 100 kroner ekstra værd, tjah, det kommer helt an på om det er features man har behov for. Det nye chipset er en markant forbedring fra det gamle på grafikområdet. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Brugeranmeldelser er desværre ikke det rigtige ord, der skulle have stået brugerudtalelser. Jeg har igennem de seneste par år set adskillige tråde på udenlandske fora, men også her på boardet, hvor PVR 150 brugere udtaler, at dette er en discountmodel med mange bugs og dårlig billedkvalitet. Den eneste jeg dog lige p.t. kan finde er denne her fra boardet, hvor en bruger (ret64) har prøvet både WinTv PVR USB2 kortet og PVR 150 kortet. Han skriver netop, at der er en verden til forskel i billedkvalitet i USB2 kortets favør. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8330&K W=pvr+150 Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg er helt enig i dine betragtninger omkring kabinetstørrelse. Det der var væsentlig for mig var at opnå et støjfrit system, da jeg lider af tinitus. Systemet skulle samtidig have en høj WAF. Jeg mener jeg har nået begge mål med mit setup. Jeg er også helt enig med hensyn til blu ray drev. Da jeg byggede mit system i april-maj måned var der ingen slim line blu ray drev på markedet (jeg ved i øvrigt ikke om der stadig ikke er). Under alle omstændigheder ville et sådan drev, hvis det fandtes, have løftet systemet op i en helt anden prisklasse, hvilket heller ikke har været uvæsentligt for mig. Jeg anvender DVBViewer, som du også kan se i min signatur. Det fungerer perfekt med undertekster. Jeg kunne godt have anvendt den medfølgende software, TV Jukebox, som også giver perfekte undertekster. DVBViewer har dog en langt flottere brugerflade. Til mit analoge kort anvender jeg ChisTV Professional, men ellers er det Mediaportal der giver mig overblik over hvad jeg har liggende af video- og audiofiler samt billeder på min HTPC. Det er så også Mediaportal, hvori jeg har integreret Zoomplayer Professional WMV, der bruges til afspilning. Til DVB streams med undertekster bruger jeg dog VLC Player, som har en bedre, omend ikke perfekt, hutigspoling end DVBViewer. Det kan måske lyde lidt uoverskueligt med alle disse programmer, men det hele styres nemt og enkelt med min Imon remote, som dog har krævet mange timer at sætte op til at styre det hele. Jeg har i øvrigt også sat den op til at styre Videoredo, så jeg hurtigt og nemt kan redigere mine optagelser direkte fra sofaen. Flemming Redigeret af fltk - 21-Oktober-2008 kl. 11:47 |
|||
Samsung UE55F7005
|||
![]() |
|||
![]() |
||
McDave, det vil jeg da helt klart tage med i mine overvejelser :)
Noget jeg er i tvivl om er dog stadig om man kan installere en intern tuner eller om der er en idé i at købe en extern som Flemming fint linker til. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |