|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Der følger 3 stk. såkaldte riser kort med til det kabinet jeg har købt, LC19S-R. Det gør der ikke til den udgave der er 200,- kr. billigere, LC19S, og der er heller ikke kortlæsere på fronten, så vær lige opmærksom på det inden du bestiller. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Henry64 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Ah, fantastisk med de riser cards, havde godt set at det skal være R modellen jeg går efter.
mht- ram, så er det denne tekst der undre mig Note: Due to AMD AM2+ CPU limitation, DDR2 1066 is only supported by 1 dimm per channel. |
|
Henry
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kiggede lige i manualen. De 4 RAM slots er opdelt i 2 "channels". Channel 0 består af slot 1 og 3, mens channel 1 består af slot 2 og 4. Det vil sige, at hvis du satser på 8 GB total skal du have 2 stk 4 GB moduler, hvis det skal være 1066 RAM. Du er måske snart klar til at bestille, nu da det hele er ved at være på plads? Flemming Redigeret af fltk - 21-Oktober-2008 kl. 22:07 |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Henry64 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Ja der er så bestilt, og jeg kan se at jeg skal have nyt ram da desværre troede at jeg havde forstået det forkert nå men det må jeg hellere ringe til dem om i morgen, synes godt nok ikke der er mange 4gb moduler at vælge i mellem. |
|
Henry
|
|
![]() |
|
diazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 118 |
![]() |
hehe, skal godt nok også snart ha bestilt :D
Men hvad dælen er riser card? :s Og er det muligt at finde en 1TB støjsvag HDD? ![]() Redigeret af diazz - 21-Oktober-2008 kl. 23:37 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, sikke noget rod, jeg har også lige nærlæst om et søster motherboard som hedder DH2S og som understøtter Dolby DTS. Gad vide hvad det betyder.... betyder det at man ikke får surround lyd ud af det der blot hedder H2S? Suk det er skønt at være newbee Riser card er et kort som sættes i mellem bundkort og f.eks. PCI kortet. I det her tilfælde så venter slottet i kabinettet 90grad forkert da det ligger vandret, mens soklen på bundkortet står lodret. Køb en samsung, de har lavet nogle rigtig fine og støjsvage HD'er, så en test et sted og de var meget støjsvage. Redigeret af Henry64 - 22-Oktober-2008 kl. 00:20 |
|
Henry
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
De har begge dolby DTS, det nyere bundkort har så vidt jeg husker et anelse nyere chipsæt, men forskellene er vist ikke så store. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Forskellene mht Dolby og DTS og disse bundkort er at det ene er registreret hos Realtek og DTS som et DTS connect board, hvilket vil sige at du får enabled en DTSencoder på lydkort.
Begge bunkort kan passe et DTS/Dolby Digital signal igennem SPDIF, men det kræver at kilden har et DTS/DolbyDD lydspor.. En DTS encoder kan sende alle slags lydstreams (6 kanals pcm, 4 kanals PCM osv) som en DTS bitstrøm over SPDIF. Dvs DTS kilden, eller "bitstrømmen" kan laves on the fly...Kilden behøver således ikke være i DTS for at man kan sende et DTS signal igennem SPDIF til sin forstærker eler hvor nu man sender den hen... Redigeret af Patriarken - 22-Oktober-2008 kl. 07:04 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Nå, nu er stumperne endeligt landet, har været meget i tvivl om jeg ville bygge selv alligevel, men nu gør jeg det. Husk lige at være opmærksom på højden på RAM klodserne, corsair har nogle der har en meget høj køleprofil på og som slet ikke kan være i silverstone kabinettet. jeg er nu endt med nogle kingston klodser a.la. dem flemming har købt, de ser ud til at passe bedre. |
|
Henry
|
|
![]() |
|
diazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 118 |
![]() |
Super fedt Henry :)
Der går nu heller ikke længe før jeg skal ha smidt nogle danske dollars efter noget hardware til en HTPC .) Men håber da du laver en tråd hvor vi kan følge din samling af din HTPC. Det altid rart med nogle billeder :) |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, jeg har ingen billeder, og FloppyDTV kan ikke være i dette kabinet. Der er ingen plads til et Floppy drev.Du skulle have valgt den eksterne FireDTV model, som skal tilsluttes i Firewire stikket på bagsiden. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |