recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC eller ej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC eller ej?

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 21:20
Du kunne overveje at trække et strømkabel bagud af dit kabinet og tage firewire fra bagpanelet, dit mediacenter skal måske stå på et møbel hvor du kan gemme FloppyDTV, så derved har du et eksternt FloppyDTV.
Den Ben
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Henry64 Henry64 skrev:

Flemming har du slet ingen billeder af dit sæt monteret (ja jeg har se de tomme kabinetter) - jeg får muligvis en udfordring med at monterer FloppyDTV tuneren, men nu må vi se.

Nej, jeg har ingen billeder, og FloppyDTV kan ikke være i dette kabinet. Der er ingen plads til et Floppy drev.Du skulle have valgt den eksterne FireDTV model, som skal tilsluttes i Firewire stikket på bagsiden.

Flemming

FloppyDTV er ikke et floppydrev mere, (det kan dog stadig købes som ekstra udstyr), men det er idag bare et indstikskort som passer i de forskellige PCI, eller PCI express slots.

Så det burde vel kunne sidde i et af de riser kort.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 22:48
Man kan vel stadig ligge det i en cigarkasse eller lign. den skal stadig forbindes via firewire
Den Ben
Til top
Henry64 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2008
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 09:45

Hæ, så fik jeg samlet skidtet, der er GODT NOK ikke meget plads at rutte med, uha da.

Jeg har monteret TV fortet i PCI slottet og i det interne firewire stik, men det kan kun liiiiige knibes i.

Har et enkelt problem med strømstikkene.

Der sidder et stort powerstik foran på bundkortet hvor man kan sætte det store powerstik i samt det lille 4pol stik som er designet til at sidde ved siden af det stor stik og i samme sokkel på bundkortet.

Der sidder et andet 4pol strømstik bagved næsten ved siden af CPU'en.

Jeg har kun kunne fået startet systemet ved at monterer det store stik foran (men ikke det lille ved siden af) og det stik som sidder ved CPU'en.

Jeg synes at ledningerne som skal gå til det bagerste stik er for korte og skal strækkes lidt (men ikke kritisk) for at nå, det virker ikke rigtigt at det skal være sådan.

Flemming hvordan har du tilsluttet strøm til dit bundkort?

Er iøvrigt meget overrasket over hvor meget varme det TV kort afgiver, det er faktisk det eneste der bliver varmt i systemt selv når der overhovedet ingenting sker på systemet.
I idle, bliver CPU'en ca. 31° mens system temp. er 51°, det må være målt af den lille kabinet blæset. Det er den ende hvor harddisken og TV kortet sidder og altså modsat bundkortet.
Blev også overrasket over at der ikke er support for Vista 64bit endnu. Ja, der er en beta version, men vista 64 har jo været på markedet længe efterhånden så det er da lidt sløvt at det ikke er supporteret.

Hvordan fik du fastgjort CPU køleren? Du har vel også demonteret plastiksoklen til den originale CPU køler?
Jeg brugte nogle 4mm skruer men er ikke helt tilfreds med "kvaliteten" og ville gerne have brugt de skruer der fulgte med hiper køleren men de var hverken 3mm eller 4mm gevind, så de er nok 3,5mm (findes det??)

Redigeret af Henry64 - 31-Oktober-2008 kl. 09:56
Henry
Til top
Henry64 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 09:46

Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Man kan vel stadig ligge det i en cigarkasse eller lign. den skal stadig forbindes via firewire

Nej, så skal man jo hellere købe et FireDTV kort som sidder i en ekstern boks.

Henry
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 09:51
Det er lidt afhængig af om man vil have endnu en box og om man har købt et FloppyDTV.
Det var nu også mere det at muligheden foreligger for at bruge FloppyDTV selvom man ikke har plads i sit kabinet.

Redigeret af Benu - 31-Oktober-2008 kl. 09:52
Den Ben
Til top
Henry64 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 09:58
Ja okay, men vær opmærksom på at det udvikler temmeligt meget varme så glem cigarkassen, der skal en blæser i.
Henry
Til top
Henry64 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 10:11

Jeg har fået installeret OS, gigabyte drivere og FireTV viewer - i aften skal det op i stuen og afprøves på antennettet :)

Er stadigvæk meget usikker på det tv tuner halløj, skal man nu vælge MCE DVBviewer, Mediaportal og hvad med den der H.264 et eller andet codec tingest..  

Nå vi får se.

Henry
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 10:25

Jeg vil anbefale DVBViewer og Mediaportal, altså begge. MCE understøtter ikke H.264.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 10:26

Oprindeligt skrevet af Henry64 Henry64 skrev:

Ja okay, men vær opmærksom på at det udvikler temmeligt meget varme så glem cigarkassen, der skal en blæser i.

Det skulle ikke være nødvendigt med en blæser, det er der jo heller ikke i FireDTV modellen.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 13:47
hvis man som mig har canal digital parabol. (på et senere tidspunkt bliver det nok HD boks)
hvilke muligheder har man så for at kunne optage gennem computeren?
er det kun de indstik kort som måske/måske ikke virker?
syntes ikke jeg har hørt om nogle med et canal digital system i computeren som virker optimalt?
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 15:30

Hos mig fungerer det ret godt nu, med god hjælp fra Patriarken.

Det eneste udestående jeg har er at hurtige billeder ikke ser så gdot ud, men det skyldes formentligt at HTPCen er forbundet via VGA til et ældre Plasma TV med en grafikopsætning der hedder 848 x 480 i 25 mHz

Ellers er min konfiguration således:

Intel Dual Core

2 gb RAM

1,5 Tb harddisk (SATA)

FireDTV med CI

Blåt Conax CAM Dual CA (her var mit største problem, så her er det vigtigt at du sikrer dig at det fungerer med FireDTV)

DVBViewer

Ati 3650 HD Grafikkort (Fik det aldrig til at fungere med mine nVidia kort)

Seperat Firewire controller (nogen mener at der er visse onboard controllere der ikke fungerer med FireDTV)

Canal Digital abbonnement, inkl. HD (CD siger at de på et tidspunkt kommer til at parre kortene med deres egne recivere, men det ser ud til at de ikke har startet på det endnu. Ifølge Patriarken findes der en løsning hvis de gør det) 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu