recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC fra Sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC fra Sony

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sofia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC fra Sony
    Sendt: 15-December-2005 kl. 00:10

check sony's nye HTPC til $2300

...og så forklar mig lige hvorfor man smækker en 200 CD changer i et HTPC system??

Prisen er jo egentlig meget fair vil jeg mene.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 00:35

Hej Sofia,

Spændende sag!

To foreløbige teorier om changeren fra mig:

KVALITET

Valgt for at undgå at afspille (for) kraftigt komprimeret signal lagt på en harddisk eller at den skal være temmelig stor (og derved dyr) for at afvikle det ukomprimeret i forhold til originalen. Godtnok fylder 200 musik-CD'ers indhold nok "kun" 200 x 500MB = 100 GB, men changeren er også til DVD'er, der er på typisk 9 GB hver. Det kræver 1.800 GB.

RETTIGHEDER

Så kan der også være det til det, at Sony jo også i stor stil producerer og beskytter film og musik, og kan de lægges på HDD, ja, så kan de jo nok også brændes ud på DVD = potentielt pirateri i sigte = det undgår vi.

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 12:14
Tror helt klart på teori nr 2 ! - og mht Blue Ray,som ret hurtigt bliver drevstandard,kan i være sikker på,at vi ikke får lov til at lagre på HD. 
Til top
Sofia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 12:52

Interessant artikel om fælles udvikling af systemet mellem Sony og Microsoft.

Jeg har søgt på nettet, men den syntes ikke til at opdrive i Europa. Gad vide hvad den kommer til at koste herovre.

Tror I at det er et godt køb?

Jeg kan i hvertfald godt lide idéen om, at man lader sine HD DVD'er/BlueRay med super surround og alt det dyre spille direkte fra originalen, men alligevel kan finde den i biblioteket i windows menuen.

De burde egentlig have lade det være muligt at købe en forstærker i samme design, nu de alligevel gerne ser at man køber surround systemet fra dem.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 13:21

Hej igen,

Tak for link til artiklen. "cost-effective CD/DVD changer" bekræfter vist min teori nummer 1.

Sony har lavet mange CD og CD/DVD-changers gennem tiden*. Men her til lands er de vist ikke rigtigt slået igennem trods deres fordele. Jo, måske i biler. Ikke i hjemmebio'er.

I USA må ting godt fylde lidt. Vi herhjemme er mere til flade diskrete kabinetter i vores lidt mindre stuer og hjemmebio'er. Naturligvis en generalisering, men se på, hvad der sælger bedst og hvad der reklameres med. 

Spørgsmålet er nok, om modellen lanceres i EU. Vi har jo andet TV system og anden netspænding end de har "over there". Og så bruger vi SCART-stik. Så om det er et godt køb? Ja, hvis du bor i USA og prisen ikke afskrækker dig!

Til EU skal den laves i en anden version, og er styktallet lavere, ja, så bliver den nok en del dyrere. Hvis den altså kommer.

*En lille google søgning hitter også pænt

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Sofia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 13:39

Det har du nok ganske ret i. Og du har også ret i at artiklen bekræfter din teori nr. 1, men omvendt vil der formodentlig heller ikke åbenlyst blive reklameret for din teori nr. 2.

Jeg kan kun bekræfte at det er en kolos! Den er 43 bred, 35cm høj og hele 49,5 dyb! ...og det er før man stikker ledningen ind på bagsiden. De må jo generelt have server racks stående i stuen, derover i USA. Bigger is better, hva'?!

En helt anden ting er at der ikke er nævnt et ord om støj, hvilket de fleste andre HTPC systemer går meget op i. Men det gør måske heller ikke så meget for amerikanerne, som bare har den gemt væk i et kæmpe skab.

Du har nok også ret i, at jeg kommer til at kikke langt efter en europæisk version af systemet og at det formodentlig ikke bliver til samme pris.

Nå, jeg køber sgu en hush i stedet. De er det flotteste design jeg har set, super kraft/funktionalitet og helt stille (som en ninja) ...the Rolls Royce of HTPC 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 13:58

Hej igen Sofia,

Ja i USA er hjemmebio'en tit en løsning med $$$, square feet, konsulent og indretningsarkitekt involveret. "Bigger is better", det er ikke helt løgn.

Jeg har selv en del Sony-grej, men ved stort set intet om HTPC'er. Så hush kender jeg ikke. Hvis du har et lille link, evt. til et billede, klikker jeg gerne på det, for jeg er blevet lidt nysgerrig efter, hvordan intet mindre "the Rolls Royce of HTPC" er skruet sammen.

M.v.h. Carser

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 14:06

Pjat med at den skal laves i en anden version for at benyttes i Europa.

De Sony changere er en licenseret PowerFile, ligesom dem Niveus og Stack9 også kommer med.

Det er en 200 disk skifter som er koblet på via. FireWire, og figurerer i Windows som et almindeligt DVD drev, hvad der også er inden i (DVD+-RW).

Ulempen med dem er at de er voldsomt dyre, så man langt hen af vejen kan købe storage der er billigere.

Derudover så er det tvivlsomt at BlueRay "bare sådan" bliver standard - Microsoft har meldt ud at Windows vil understøtte HD-DVD, og der kommer i Xbox 360 HD-DVD drev. Årsagen er simpelthen den at man med HD-DVD vil kunne kopiere en skrive ned på harddisk....

Mvh

Brian

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 14:27

Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Pjat med at den skal laves i en anden version for at benyttes i Europa.

Jamen hvis strømforsyningen kan tåle mosten fra 230 V AC herhjemme, har et CE-mærke og stikket oven i købet passer til vores kontakter (der generelt heller ikke har jord) kan du da godt kalde mit svar for "pjat". 
Hvis ikke synes jeg, du skulle moderere dig lidt.  

Udover selve spillen er der support og service, oversættelse af manualen til de europæiske sprog, regionskoder m.m. Det ændrer også på, hvad for nogle kasser med apparater, der havner hvor og til hvilken pris. Verden er blevet mindre, men ikke alt er 100% kompatiblet, og jeg mener ikke, jeg pjatter med det her.

M.v.h. Carser

Til top
Sofia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 14:41

Nu kan jeg desværre ikke linke helt ind til produktet, men jeg har netop bestilt en Hush E1 fra hush tecnologies (klik på entertainment - E1)

Hush™ E1 Media Center Edition 2005 PC-System Fanless consisting of: Intel Mobil Pentium M Board, Socket 479, Intel Mobil M725 1,7GHz Processor, Intel 855GME Chipset, 512MB DDRAM PC400, 160GB 3,5" HDD, Teac DVD-Rom SlimLine, TV Hybrid Card VB-T PAL, SECAM, FM Radio System for Analog Cable or Digital Terrestrial, Intel extreme Graphic on Board max. 64MB shared Ram, DVI Ausgang, Intel GigaBit LAN Adapter on Board, Audio 5.1, 2xUSB 2.0. 2x FireWire EEE1394, 2xserial, Mouse and Keyboard Port, Hush ITXe Aluminium Case brushed Fanless, 90 Watt internal Powersupply Fanless, Microsoft MCE 2005 english Version preinstalled, MS Works Suite 2005, CA eTrust Antivirus v7.1 OEM Edition for Windows. Cyberlink Power DVD 6 OEM MCE Version preinstalled, Infrared Remote Control RC6 for MCE. Size: Width: 430mm x Depth: 342mm x Height: 75mm.

Har opgraderet ovenstående med...

• 200GB HDD 3,5" 7200RPM,
  • DVD Writer DVD-R +R / RAM / CDR-W Combo,
  • High end analogue Dual TV tuner card with double hardware MPEG for Microsoft XP Media Center 2005.Watch and record / Record and Record different TV channels. Features: 2 x Analogue TV, 2 x FM Radio, 2 x MPEG2 Hardware encoding chip, 2 x Pal MultiStandard Tuner (B/G, SECAM, I, DK)external RCA Audio & Video IN, instead Hybrid TV Card

Hvad siger du til den? Det må da være den utimative ...altså hvis man ikke skal til at installere rack systemer i stuen.

Jubiiiiii

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 14:47

Carser: Langt de fleste elektronik enheder leveres idag med strømforsyninger der kan klare både 110 og 230 volt - den strømforsyning på den DVD skifter er ikke anderledes......

Det samme gælder også de set top Media Center extendere der findes - man skal højst skifte et stik. Stikket på den changer er samme stik som i en computer strømforsyning, så mon ikke du kan skaffe sådant et stik? - Med eller uden jord...

Det gælder jo selvfølgelig ikke alt elektronik, så man skal kigge efter.

Derudover tror jeg heller ikke der er nogen plan om at sende den enhed til Europa, men nok mest fordi at Sony VAIO's Media Centre ikke er det i forvejen, og fordi "My DVD's" delen af Media Center kun har meta data på region 1 DVD'ere.

Mvh

Brian

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 15:23

Okay Brian, det med strømmen ihvertfald til changeren er så ikke det store problem - men man kan generelt ikke købe underholdningselektronik fra USA og roligt regne med at det duer her.

Ja, der er en del Sony Vaio og andet, vi desværre aldrig får at se her i Dannevang eller måske ikke i hele Europa.

PS: Jeg så i øvrigt lidt på din website, spændende.

M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu