|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() Sendt: 12-Maj-2007 kl. 22:33 |
||
Hejza... Redigeret af tychsen - 12-Maj-2007 kl. 22:35 |
|||
![]() |
|||
brilleabe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
||
spændende projekt. Jeg har selv overvejet noge tilsvarende med min htpc, da jeg ikke har kunne finde noget andet end b&o som er værd at se på! Mht strømforsyning burde du kunne klare dig med noget mindre (både fysisk og mht watt) Denne her er en mulighed: http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=51 072&menu=pc Jeg har selv bygget min htpc med en en Pentium m og den er rigelig kraftig og bliver ikke mere end 45-55 grader varm - og så er den billig i drift (60 watt). /brille |
|||
![]() |
|||
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() |
||
Hej. Ser ingen grund til at benytte en sådanne. Den vil være i vejen (ikke til at gemme væk) - jo mindre jeg lægger adapteren ind i kabinettet også. Men det giver jo ingen mening, når en alm. PSU kan være i kabinettet uden problemer. Og så den dyrere... Men til meget kompakte kabinetter er det da en klar fordel. |
|||
![]() |
|||
brilleabe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
||
Hvis man har masser af plads har du helt ret. Husk at poste et par fotos når du er færdig - til inspiration
![]() |
|||
![]() |
|||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
||
Er der ikke noget med at nogle af disse via motherboard har mulighed for at tilslutte et CRT-TV via rigtig RGB-scart? (pins på MB?). Har du hold på hvilke codecs, der understøtter hardware acceralition på via-motherboardet? Medmindre du har et ordentlig kabel-Tv signal er en analog løsning, synes jeg ikke, en analog TV-løsning er at foretrække. Digitale DVB-TV-kort kræver ikke hardware encoding, så det kunne måske være lige så godt......
|
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jo, og jeg vil meget gerne vide, hvordan jeg får det til at virke. Men jeg kan ik finde ud af det... :S
Nej, jeg regner med, at der følger det nødvendige med. Ellers må man jo downloade det. Der står vidst noget om dette i manualen.
Jeg har ikke forstand på DVB-TV, men jeg er sikker på, at hvis det er digitalt, så er det bedre. Men nu betaler jeg for TDC Kabel TV - og kan da ikke forestille mig, at det er billigere at skifte til DVB-TV... Du må gerne lige uddybe, hvordan man får det signal. |
|||
![]() |
|||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
||
Der skal findes nogle Pins motherboardet med de nødvendige signaler til RGB-Scart (nok noget med at lodde det selv). Det må være dokumenteret i beskrivelsen af motherboardet.... Der skal være et signal til hver af farverne R,G og B samt et synk-signal som er kombineret vertikal og horisontalt. Hvis du har TDC-kabel kan du uden videre også modtage det digitalt, det koster dog 200,-årligt... (mellem eller store pakke forudsat) Se mere om kabelTV her: http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=3 F.eks. kunne en floppyDTV løsning måske være interessant? Fjernbetjening kunne være den almindlige MCE-remote... Hvilket HTPC-software har du tænkt dig at anvende? Redigeret af avh - 13-Maj-2007 kl. 13:01 |
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
![]() |
|||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
||
Nu ved jeg at dit kabinet (det du vil anvende) er 9 cm højt og det er jo ikke meget.
Og du vil sikkert anvende den låge der var til VHSbåndet som indgang for dit nec drev? Har du da målt hvor meget af højden der går fra? Problemet er nok at du ikke kan undgå at dit motherboard kommer til at ligge under dit brænderdrev og der er måske i så fald ikke plads? Selv om et motherboard ikke er så højt fra bundpladen målt, er der stadig ram der fylder op og hvordan med en blæser til CPU? Ser det ikke ud som om du skal benytte en sådan? Et DVD drev rager meget langt ind i dit kabinet. Men det har du måske allerede målt? En løsning er at lave en forplade der passer i design og hvor dit DVD er flyttet ud til siden som i normale HTPC kabinetter. Det kunne nok laves pænt. Hvis du ellers ikke kan få plads. Så er der også det TV kort du vil bruge, du skal nok måle om det kan være der i højden. Der findes halv højde kort, også det kort du har i tanke. Et udmærket valg forresten. Men ellers kunne du også have et udvendigt usb kort, de kan fås så små at de lige passer i en usb port og derfor ikke ville være synlige. Der findes et motherboard fra abit der måler 24 x 24 cm. og som har et bedre chipset med HDMI og HDCP, og hardwareunderstøttelse for avvikling af blue-ray og HD-DVD. (kom i januar) Det kunne du også godt få plads til, ikke? Og det tager en core 2 duo processor, feks en E6320 eller en mindre. Det kan køre HDTV og HD-DVD hvis du skaffer et sådant udvendigt drev. Når nu du skal i gang drejer det sig sikkert om at få noget der virkelig ville gøre sig også fremover, særlig hvis det koster det samme. Ikke? Det er rigtigt at du ikke har fladskærm, men der må sikkert godt være lidt fremtid i det du laver. Særlig hvis det ikke stiller dig ringere i dag. Jeg ved godt at noget af det jeg siger kan syntes negativt, men du er jo nødt til at få det til at lykkes og planlægningen som du jo allerede har gjort noget ud af, skal jo være i orden før du begynder, så du får det bedst mulige resultat. Ken_T |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Okay, avh... der er ikke plads til mere end 1 indstikskort i maskinen (ikke flere stik på mobo) - så jo mindre der findes fx et Hauppage kort med det hele på, så dropper jeg digital modtagelse til en start. Var forøvrigt også fint tilfreds med analog kvalitet før hen på min Pio720.
Jeg regner med XP MCE. Til Ken: tak for tippet ang. motherboard - hvorfor oplyser du ikke navnet på det? Resten af dine kommentarer behøves du ikke bekymre dig om - definitivt. Redigeret af tychsen - 13-Maj-2007 kl. 16:28 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Regner med, at det er dette kort der refereres til: http://www.abit.com.tw/page/uk/motherboard/motherboard_detai l.php?pMODEL_NAME=iL-90MV&fMTYPE=Mobile+Socket |
|||
![]() |
|||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
||
tychsen siger: "hvorfor oplyser du ikke navnet på det? Resten af dine kommentarer behøves du ikke bekymre dig om - definitivt." Det lyder måske anderledes end det skal opfattes? med venlig hilsen Ken_T -------- Prøv at besøge min side, den første er revideret i morges, der er 3 motherboards længere nede, der alle er enten 24 x 24 cm. eller under, du kan se målene, hvor du kan finde dem, anmeldelser og hvilken CPU du skal bruge. Link S-video er den rigtige måde til dit fjernsyn. Det er for farligt at begynde på at lodde stik til RGB, med mindre man er øvet i at lodde og ved hvad man gør, dit fjernsyn kan gå i stykker. Men jeg tror selvfølgelig at det i nogle tilfælde kan gå godt, ser det ikke som et dårligt råd. S-video er ikke en dårlig forbindelse, den er kun i ringe grad en dårligere forbindelse end RGB. Hvis du har brug for råd om kabel kan du få det senere eventuelt. Der hvor du plejer at skrive, er der folk der mener de kan være uforskammede, hvis de ikke er enige med en anden, men det er ikke ok. Det har jeg ikke set dig gøre, men andre. Og jeg snakker ikke med dem mere, det bruger jeg ikke fortsat tid på. Jeg skriver til nogen der måske har et behov, noget af det jeg siger kan måske ikke bruges, men jeg forlanger heller ikke at det skal benyttes. Man kan blot ignorere, det er ok. Hvordan skal jeg på forhånd vide hvad du har lyst til at høre og hvad du ikke bryder dig om? Det er jo det. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |