recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC Hardware hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HTPC Hardware hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
freakojac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2011
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freakojac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC Hardware hjælp
    Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 09:05
Hej

Nu har jeg spurgt om hjælp et par gange og fået en masse gode råd, men det er ligesom mine krav hele tiden ændrer sig. (mere vil ha' mere ;-))

Jeg er kommet frem til at jeg ønsker følgende af HTPC:
Den skal være tv server (Mediaportal)
 - Kører iptv, så der er ikke behov for fysiske tunere
Afspilning fra NAS
Afspilning af Netflix/HBO
Plex server (Det er ikke sikkert, det bliver aktuelt, men hardware skal kunne trække det, hvis det bliver nødvendigt)

Hvad siger i til nedenstående setup?

Kabinet:
ORIGEN AE M10 - Silver (M10B-S) 
Bundkort:
ASUS P8Z77-I DELUXE 
CPU:
Intel Core i5-3570K Ivy Bridge 
Ram:
Kingston 8GB DDR3 1600MHz (2x4) HyperX 
SSD:
OCZ Vertex 4 SSD - 128GB 

På forhånd tak!!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 18:59
Jeg vil nok anbefale at undervolte din I5 eller vælge en I5-3570T model som udvikler mindre varme. Den vil sagtens kunne trække det hele.

Har du ikke behov for en disk til at gemme optagelser på, eller vil du bruge din nas til det?

Vil også foreslå at installere IR Server Suite til MediaPortal, som giver meget bedre kontrol over fjernbetjeningen.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 01:13
Kan man bruge ip tv som fx waoo uden at skulle have en tuner? Hvis ja, så hvordan? 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 08:26
Lækkert kabinet Wink

Jeg ville snuppe en i3'er i stedet - den er alt rigeligt, og udvikler mindre varme, mindre behov for køling. En anden idé er at undervolte i5'eren, men hvorfor så ikke bare spare pengene og købe en i3?

Hvis ikke du skal bruge disken til at gemme optagelser eller lignende, så kunne du også "nøjes" med en 64 GB Smile
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
freakojac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2011
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freakojac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 10:53
@JordanDK: Ja, du kan godt bruge iptv (waoo) uden tvtunere. Du skal dog have deres tvboks koblet på netværket.
Der er lidt forskellige setups alt efter hvilket udstyr, der er leveret fra waoo. Nogle gange er tv og internet splittet ud på to forskellige netværk (dette kræver to netkort at  få til at fungere). Andre gange ligger internet og tv på samme netværk.
Så er det bare at lave et scan af netværket for at finde kanalernes ipadresser ;-)

@floe: Ja, jeg stjal kabinettet fra dit setup ;-)
Er en i3'er nok, hvis der skal transcodes til mobile enheder via plex?

Nogle anbefalinger, hvis der skulle vælges en i3'er?

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 13:47
Hvis der skal transcodes H264 signaler kan du ikke nøjes med en I3, den vil komme til at svede.
Den Ben
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 21:12
Jeg tror ikke det bliver smidigt med transcoding, hvis den skal lave andet...

Man kan til Android transcode fra MPExtended via MediaPortal TV server.
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af freakojac freakojac skrev:

@floe: Ja, jeg stjal kabinettet fra dit setup ;-)
Er en i3'er nok, hvis der skal transcodes til mobile enheder via plex?

Nogle anbefalinger, hvis der skulle vælges en i3'er?

Til transcoding skal du, som de andre nævner, nok have fat i en i5'er Smile

M10-kabinettet er super lækkert! Der medfølger remote, og den har en infrarød receiver - og der er mere end god software til at styre herligheden. Desuden kan boxen tændes fra kold via remote, så hvis du er typen som slukker dit HTPC helt, fremfor at lade det hypernate, så kan du stadig tænde den via remote.

Byggekvaliteten er uovertruffen i øvrigt Smile

Redigeret af floe - 01-November-2012 kl. 21:29
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 14:48
Du kan altid lave power 'halt' på en i5, i bios sætter du max cont. Powe, max peak power.
Jeg begrænser min i3 til cont. Max 25w og peak max 66w.

Jeg kører h.264 reencode med min i3, lad os sige det pænt, den har travlt, mwn det kører
Ville selv vælge i5 idag, hvis realtime reencode er et must
Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu