|
HTPC Hardware hjælp |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
freakojac ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 09:05 |
Hej Nu har jeg spurgt om hjælp et par gange og fået en masse gode råd, men det er ligesom mine krav hele tiden ændrer sig. (mere vil ha' mere ;-)) Jeg er kommet frem til at jeg ønsker følgende af HTPC: Den skal være tv server (Mediaportal) - Kører iptv, så der er ikke behov for fysiske tunere Afspilning fra NAS Afspilning af Netflix/HBO Plex server (Det er ikke sikkert, det bliver aktuelt, men hardware skal kunne trække det, hvis det bliver nødvendigt) Hvad siger i til nedenstående setup? Kabinet: ORIGEN AE M10 - Silver (M10B-S) Bundkort: ASUS P8Z77-I DELUXE CPU: Intel Core i5-3570K Ivy Bridge Ram: Kingston 8GB DDR3 1600MHz (2x4) HyperX SSD: OCZ Vertex 4 SSD - 128GB På forhånd tak!!
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil nok anbefale at undervolte din I5 eller vælge en I5-3570T model som udvikler mindre varme. Den vil sagtens kunne trække det hele.
Har du ikke behov for en disk til at gemme optagelser på, eller vil du bruge din nas til det? Vil også foreslå at installere IR Server Suite til MediaPortal, som giver meget bedre kontrol over fjernbetjeningen.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Kan man bruge ip tv som fx waoo uden at skulle have en tuner? Hvis ja, så hvordan?
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
floe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
Lækkert kabinet
![]() Jeg ville snuppe en i3'er i stedet - den er alt rigeligt, og udvikler mindre varme, mindre behov for køling. En anden idé er at undervolte i5'eren, men hvorfor så ikke bare spare pengene og købe en i3? Hvis ikke du skal bruge disken til at gemme optagelser eller lignende, så kunne du også "nøjes" med en 64 GB
![]() |
|
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270 Theta DSPro Prime |
|
![]() |
|
freakojac ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Status: Offline Point: 11 |
@JordanDK: Ja, du kan godt bruge iptv (waoo) uden tvtunere. Du skal dog have deres tvboks koblet på netværket.
Der er lidt forskellige setups alt efter hvilket udstyr, der er leveret fra waoo. Nogle gange er tv og internet splittet ud på to forskellige netværk (dette kræver to netkort at få til at fungere). Andre gange ligger internet og tv på samme netværk. Så er det bare at lave et scan af netværket for at finde kanalernes ipadresser ;-) @floe: Ja, jeg stjal kabinettet fra dit setup ;-) Er en i3'er nok, hvis der skal transcodes til mobile enheder via plex? Nogle anbefalinger, hvis der skulle vælges en i3'er? |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
Hvis der skal transcodes H264 signaler kan du ikke nøjes med en I3, den vil komme til at svede.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg tror ikke det bliver smidigt med transcoding, hvis den skal lave andet...
Man kan til Android transcode fra MPExtended via MediaPortal TV server.
|
|
![]() |
|
floe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
Til transcoding skal du, som de andre nævner, nok have fat i en i5'er ![]() M10-kabinettet er super lækkert! Der medfølger remote, og den har en infrarød receiver - og der er mere end god software til at styre herligheden. Desuden kan boxen tændes fra kold via remote, så hvis du er typen som slukker dit HTPC helt, fremfor at lade det hypernate, så kan du stadig tænde den via remote. Byggekvaliteten er uovertruffen i øvrigt ![]() Redigeret af floe - 01-November-2012 kl. 21:29 |
|
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270 Theta DSPro Prime |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Du kan altid lave power 'halt' på en i5, i bios sætter du max cont. Powe, max peak power.
Jeg begrænser min i3 til cont. Max 25w og peak max 66w. Jeg kører h.264 reencode med min i3, lad os sige det pænt, den har travlt, mwn det kører Ville selv vælge i5 idag, hvis realtime reencode er et must Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |