recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC, hardware ændringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC, hardware ændringer?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
AmpCore Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 14:57
Fordi så ved jeg at cpu'en kan klare 1080p decoding, hvis grafikkortet af en eller anden grund ikke skulle kunne gøre det.
Jeg bliver ved med at finde udtalelser på forummer som siger at 5050e ikke er med på 1080p hvis bare bitraten er nogenlunde høj, selv om jjeg er blevet fortalt anderledes i den her tråd.

Jeg er heller ikke helt afklaret med om jeg skal bruge Mediaportal istedet for XBMC.
XBMC virker mest gennemført, efter min mening, men problemet med det er, at det ikke benytter sig af GPU acceleration lige pt.

Så smider jeg den 9350e i så er jeg sikker på at det virker ligemeget hvilken afspiller jeg bruger :)
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 20:01

Har en 9350e i min HTPC og stort set samme grafikdel, og den ligger på ca. 20% belastning ved 1080p blue-ray, som foreløbig er det der belaster mest af alle de formater jeg har afspillet. HDTV ligger på ca. 5%.

Jeg kan ikke slå hardware acc. fra i PowerDVD når jeg ser blue-ray, så jeg ved ikke om cpu er kraftig nok til software decoding, men 5050e bør ikke have problemer når der benyttes hardware acc.

Til top
AmpCore Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

Har en 9350e i min HTPC og stort set samme grafikdel, og den ligger på ca. 20% belastning ved 1080p blue-ray, som foreløbig er det der belaster mest af alle de formater jeg har afspillet. HDTV ligger på ca. 5%.

Jeg kan ikke slå hardware acc. fra i PowerDVD når jeg ser blue-ray, så jeg ved ikke om cpu er kraftig nok til software decoding, men 5050e bør ikke have problemer når der benyttes hardware acc.

Kan det ikke slås fra i driveren?

Men ellers så kan man bare bruge en afspiller som ikke har hardware acceleration. XBMC er et af dem.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 22:19
Det er tåbeligt at vælge en frontend og hardware udfra ubekendte. Det giver mere mening at sige: Jeg vil afspille et standardiseret format , med et stadardiseret operativsystem, og med hardware der er standardiceret til førnævnte.

Dette indbefatter valg og fravalg....Nøjagtigt ligesom når du køber en dieselbil eller et armatur til brugsvand....

Et grafikkort kan aflaste standardicerede formater når det bruger de rigtige filtre og kører på det rigtige operativ system.

Det du sidder og tegner er et stillads med fundament på en legoklods som du så forsøger at balancere på efterfølgende...

En dieselbil kan godt køre på Benzin, hvis man hælder nok friture eller smøreolie i benzinen. Men den den kører bedst hvis man hælder diesel på....

Redigeret af Patriarken - 03-Juni-2009 kl. 22:23
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10993
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

[QUOTE=Kandersen]

Jeg er ikke helt med på hvor du vil hen med ovenstående udredning, men min erfaring med videoredigering gennem de seneste 8 år siger mig, at der ikke er noget nemmere end at redigere en MPEG1 eller -2 fil, og herefter omkode den redigerede fil til et endnu kraftigere komprimeret format, altsammen med et rigtig godt resultat. 

Flemming

Jeg har misset det her indlæg, som vist kræver et svar.

Det såkaldt gode resultat er desværre en individuel vurdering. Men rent principielt giver det ingen mening at sige yderligere komprimering er ens betydende med godt resultat, (som jeg i den her forbindelse læser som, at det kun har en marginal ændring). Den øget komprimering følger resultatet, så jo mere du komprimere, desto værre bliver resultatet, set ud fra udgangspunktet.
Hvis du har en procedure til, hvordan du kan komprimere yderligere uden at opnå dårligere resultat, så vil jeg meget gerne høre om det.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu