|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TNl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 08-Juli-2005 kl. 11:50 |
Hej Jeg går med tankerne om at bygge en HTPC, jeg har fundet nedenstående hardware, er der noget jeg skal tænke over, før jeg køber? Specifikationer: pc bestående af: Asus A8V-DeLuxe Bundkort - AMD Athalon 64 3200+ CPU - 1gb Kingston PC3200 Ram - 2x80gb Maxtor SATA HD - Albatron GeForce 6800LE - Plextor PX-708A DVD-rw - Asus DVD-rom - Samsung 152T 15" TFT skærm - Logitech MX900 Bluetooth mus+keyboard - CoolRiver Vandkøling af CPU+Grafik - Antec P160 Kabinet spørgsmål: jeg kunne tænke mig at installere HTPC'en i kælderen, hvordan og hvorledes med - fjernbetjening - tilslutning af gammelt B&O - fladskærm Alle oplysninger er velkomne. Mvh |
|
T
|
|
![]() |
|
dkoclni ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
Hvorfor så pumpet? Den bliver da mega dyr i strøm!! Hvis det bare er htpc - så kan laaaaangt mindre gøre det mindst lige så godt (ja, for så vidt også som pvr)! Som eksempel, så kører xbox'en på en 733 mhz cpu med 64mb ram - og den virker mere end fantastisk som htpc. Der er digitalt audio (optisk) og video er rgb og kan kører high definition (til dem med fladskærme) (780p og 1024i). Afspiller divx, dvd, mp3, billede-slideshow, netradio, videostreaming, vejrudsigt, cd rip, webserver, ftpserver, spillekonsol, fjernbetjening osv. osv. samlet i ét enkelt program - alt sammen på specs langt under det du skriver. Med et samlet watt forbrug på ca. 60 watt! (og så koster den jo en brøkdel) Lidt screenshot af xbox media center (gratis, følger ikke med xbox'en - homebrew software som kræver en chippet box): http://www.xboxmediacenter.com/info_project.htm Jeg siger det kun, fordi man hurtigt får banket en mofo af en maskine sammen, som kan erstatte ens arbejdscomputer - men det er der jo langt fra befov for! Og da slet ikke hvis den bare skal stå i kælderen - så er det jo bare at finde en gammel p3 maskine i standard kabinet og testkøre på den (eller en mobilprocesser på atx kort med alle alm. porte - der er Kolvig vist inde i hvad der er af sager til det)! Blot en tanke til efterretning. Redigeret af dkoclni |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |