recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC - Hjælp til indkøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC - Hjælp til indkøb

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 10:08
Hanzoy, jeg tror jeg holder mig til det store, så kan jeg sku få det fyldt op med kort og skidt og lort når jeg lige finder ud af hvordan man gør sådan noget.

Psymon, Den ser sgu lækker ud, prisen er fin nok, men skal jeg så have en IR modtager ved siden af ?
Til top
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Den indbyggede GPU i Intel Core afspiller 23.976 som 24fps. Så er du advaret.


Hvis det lige bliver oversat på newbie sprog så jeg kan forstå det, hvad vil det så sige i mit tilfælde ? (:
Til top
sierra09 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 11:23
Jeg har prøvet mange forskellige typer af HTPC maskiner de seneste 6-7 år.
Det er virker allerbedst for mig. Er en MAC mini med XBMC, den er lydløs, virker med
NAS og er meget meget mere stabil end en Windows 7 maskine. Og så er apple's remote
totalt overlegen.
Til top
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af sierra09 sierra09 skrev:

Jeg har prøvet mange forskellige typer af HTPC maskiner de seneste 6-7 år.
Det er virker allerbedst for mig. Er en MAC mini med XBMC, den er lydløs, virker med
NAS og er meget meget mere stabil end en Windows 7 maskine. Og så er apple's remote
totalt overlegen.


Jeg har desværre en slemslem allergi over for æbler, så det kan ikke lade sig gøre at det bliver sådan en, men tak for dit input (:!
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 13:40
Med en harmony skal du bruge en IR reciever koblet til maskinen, men de HP IR recievere kan også købes løst for under 100kr, så det er ikke der man bliver ruineret. ;-)

Det pilehave siger er at intel GPU'en afspiller en 24p (23,97fps) film lidt for hurtigt. Så vidt jeg ved kan det give audiosync problemer. Men har ikke selv rodet med det, har et passivt ATI kort i min maskine (og et TV der ikke kan vise 24p ordenligt :s) så ser slet ikke film i 24p
Til top
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 13:58
Okay, så må jeg ha fat i sådan en IR reciever. Det bliver sgu spændende at få samlet de ting så blank jeg er, men kan vel læse mig lidt frem til det (:

Ahh okay, det må jeg lige se på, hvis det bliver et problem må jeg bare købe en gpu, men vil der kunne blive noget med strømforsyningen som er indbygget i mb så ?
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 14:06
Burde ikke være et problem, hvis du finder en GPU som ikke kræver voldsomt meget strøm (noget lowend ATI eller nvidia) Men start med den intel, hvis den ikke driller dig er der ikke grund til at smide mere hardware i.
Til top
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 14:07
Jep tror jeg vil prøve som det ser ud nu, hvad med cpu køler er det noget jeg skal tænke på eller vil det ikke være fint nok med de 2 80mm der er i kabinettet ?
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 14:11
mit råd er at starte med den der følger med i3'en, de larmer ikke voldsomt meget, og når du har samlet det kan du vurdere om der er grund til at skifte den for at opnå lavere dB fra maskinen.

Det er en god base du har at starte på, og kan godt udbygges med lidt ekstra ting løbende, specielt støjdæmpning i form af bedre blæsere og anden cpu køler, men ingen grund til at starte med det. Det kommer jo også til at tage lidt tid at få software delen til at køre som man ønsker, og man skal jo have et eller andet at bruge tid og penge på når man er nået der til.
Til top
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 14:20
Hehe ja det kan der jo være noget om (: og nu jeg slet ikke har prøvet hverken XBMC eller hamony one, så skal der nok være noget at se til.
Tror jeg holder den ved det her og så ser på det med tiden.

Mange tak for din hjælp Psymon, fortsat god dag (:!
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 15:01
Ingen problemer, du skal dog lige tjekke dine ram, så vidt jeg kan se så skal det board bruge so-dimm og du har linket til normale dimm vil ikke passe på bundkortet.

blot så du ikke ærgrer dig når du modtager hardware og ikke kan starte maskinen.
Til top
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 15:04
Ja det ville sgu være ærgerligt. Det får jeg lige tjekket op på, tak (:
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu