recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC - Hjælp til indkøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC - Hjælp til indkøb

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC - Hjælp til indkøb
    Sendt: 24-Januar-2011 kl. 10:39
Hejsa.

Jeg står og skal til at bygge mig en HTPC, men er noget grøn på det område, har dog læst lidt frem og tilbage og det her er hvad jeg er kommet frem til jeg vil købe.

MB; GIGABYTE H55N
CPU; i3-540
RAM; Kingston 4GB
HDD; WD 2TB Green
CASE; SilverStone Grandia 05 SST
PSU; ??

Så lige lidt spørgsmål.
Vil det være nødvendigt med et kraftigere grafikkort ?
Hvor stor en psu det vil kræve til dette setup ? Og gerne forslag/erfaringer med en støjsvag en af slagsen.
Jeg vil gerne have muligheden for at optage tv, men der er jeg meget på bar bund med hvad jeg helt lige skal gøre.

Håber at i vil tage jer tiden til at hjælpe (:
Til top
carmad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 12:00
Jeg har selv noget der ligner meget. Jeg fandt diverse beregningssider hvad angår PSU og kom frem til at man ikke umiddelbart har brug for særlig meget. Jeg endte med at købe en Seasonic 330W som virker til at være et OK køb. Helt lydløs er den dog ikke (men dog mere stille en standard blæserne i Grandia'en).
Det afhænger dog af om du vil have mulighed for at sætte et stort grafikkort i på et tidspunkt, for det vil kræve en noget større PSU hvis du vil det. Jeg tror ikke umiddelbart der er brug for det dog til alm. HDMI output. Jeg bruger selv et forholdsvis gammelt (PCI-express) gfx-kort, men det er fordi jeg stadig har et "old-fashion" billedrørs TV og derfor har brug for "S-video out"

Hvad angår at optage TV, så har jeg en ekstern Terratec H7 tuner (dvb-t/dvb-c) men har IKKE kunne få det til at spille med Yousee kabel-tv (uden kort), så den løsning kan jeg ikke anbefale.

Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 12:23
Mit setup er meget lig det du har listet op.
 
Ang. i3 540 chippen med indbygget gpu, var jeg ikke tilfreds med billedkvaliteten. Det virkede som om at huden på folks ansigter var en forsinket plamage ved bevægelse.(tearing?). Derfor smed jeg et GT430 kort i og det hjalp.
 
 
Til top
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 12:30
Tak for svarene.
Jeg tror lige jeg dropper en tuner i første omgang.
PSU må jeg lige prøve at regne lidt frem og tilbage på, hvis nogen har kendskab til en okay lydløs og god ydelse, så fyr.
Vil lige prøve at se på et grafikkort til den også (:
Til top
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Viktor Viktor skrev:

Mit setup er meget lig det du har listet op.
 
Ang. i3 540 chippen med indbygget gpu, var jeg ikke tilfreds med billedkvaliteten. Det virkede som om at huden på folks ansigter var en forsinket plamage ved bevægelse.(tearing?). Derfor smed jeg et GT430 kort i og det hjalp.
 
 


Hvordan er larmen fra GT430 ? så egentlig helst det var passiv køling, men hvis det ikke er så slemt vil jeg lige se på sådan et.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af zrdn zrdn skrev:

Oprindeligt skrevet af Viktor Viktor skrev:

Mit setup er meget lig det du har listet op.
 
Ang. i3 540 chippen med indbygget gpu, var jeg ikke tilfreds med billedkvaliteten. Det virkede som om at huden på folks ansigter var en forsinket plamage ved bevægelse.(tearing?). Derfor smed jeg et GT430 kort i og det hjalp.
 
 


Hvordan er larmen fra GT430 ? så egentlig helst det var passiv køling, men hvis det ikke er så slemt vil jeg lige se på sådan et.


Du kan få GT430 passivt kølet.....Om det er de 200kr værd det vil jeg ikke mene. Jeg har den fra Asus, og den larmer ikke mere en Stock cpukøleren på Corei3 540...


Redigeret af Patriarken - 24-Januar-2011 kl. 12:43
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
harmon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 12:42
Jeg har prøvet denne Seasonic strømforsyning

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=6121235

Den har en fin størrelse og siger ikke meget.




Til top
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:


Du kan få GT430 passivt kølet.....Om det er de 200kr værd det vil jeg ikke mene. Jeg har den fra Asus, og den larmer ikke mere en Stock cpukøleren på Corei3 540...


Okay, så tror jeg det bliver sådan et der ryger i, nok bare i Gainward eller Zotac.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 13:07
Ang. Intel HD grafik kort - Så gør den det faktisk rigtig godt i test
 
Min egen oplevelse er også rigtig god, hvis man justere brigthness en smule.
Hvilket faktisk ofte kan være en nødvendighed (med mindre at man justere på skærmen i stedet).
Så at købe en ekstra grafik kort til den hvis du ikke skal spille spil, det virker lidt som spild.
.....
Til top
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 13:14
Well, gider ikke smide penge efter noget jeg ikke får brug for, så starter lige ud uden ekstra gfx og så må jeg jo bar op på jernhesten og af sted hvis jeg ikke kan leve med det resultat jeg får (:
Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af zrdn zrdn skrev:

Oprindeligt skrevet af Viktor Viktor skrev:

Mit setup er meget lig det du har listet op.
 
Ang. i3 540 chippen med indbygget gpu, var jeg ikke tilfreds med billedkvaliteten. Det virkede som om at huden på folks ansigter var en forsinket plamage ved bevægelse.(tearing?). Derfor smed jeg et GT430 kort i og det hjalp.
 
 


Hvordan er larmen fra GT430 ? så egentlig helst det var passiv køling, men hvis det ikke er så slemt vil jeg lige se på sådan et.
 
Jeg købte et Gainward med blæser og den siger ikke mere end stock køleren på i3 CPU.
Til top
zrdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Viktor Viktor skrev:

Oprindeligt skrevet af zrdn zrdn skrev:

Oprindeligt skrevet af Viktor Viktor skrev:

Mit setup er meget lig det du har listet op.
 
Ang. i3 540 chippen med indbygget gpu, var jeg ikke tilfreds med billedkvaliteten. Det virkede som om at huden på folks ansigter var en forsinket plamage ved bevægelse.(tearing?). Derfor smed jeg et GT430 kort i og det hjalp.
 
 


Hvordan er larmen fra GT430 ? så egentlig helst det var passiv køling, men hvis det ikke er så slemt vil jeg lige se på sådan et.
 
Jeg købte et Gainward med blæser og den siger ikke mere end stock køleren på i3 CPU.


Tror jeg er kommet frem til at prøve uden ekstra grafikkort, men godt lige at høre Gainward ikke larmer voldsomt. Tak for hjælpen (:
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu