recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC i stedet for Kiss 558 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC i stedet for Kiss 558 ?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
rybber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC i stedet for Kiss 558 ?
    Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 19:03

Hej

Jeg har fulgt 558 debatten i nogen tid, og er faktisk blevet lidt desillusioneret over de mangler jeg kan se ved 558'eren.

Jeg har ingen erfaring med HTPC, men er der nogen som kan liste fordele og ulemper ved dette system - jeg har i forvejen en tanke om at jeg godt vil kunne spille mp3'er på anlægget uden at den "store" PC skal stå tændt, og det hele skulle gerne kunne køre i netværk og serveren (HTPC'en) skal også virke som server.

 

Rybber,
Gratis web galleri script:
www.minigal.dk
Til top
TOBJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 21:09
Der findes et helt separat forum til HTPC:
http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=14

Du får sikkert mere hjælp dér.
Til top
ThomasSL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 21:19

Hej

Jeg var oprindeligt med i fællesindkøbet omkring Kiss DP-558, men som følge af den lange ventetid begynte jeg at rode lidt med HTPC.

En af mine ønsker var bl.a. og lægge vore CD-samling ind på Kiss'en.  Jeg har imellemtiden måtte konstatere at hverken Kiss eller øvrige mærker har et særligt velegnet brugerinterface til at afspille MP3-filer.

På HTPC fronten blev jeg overrasket over hvor meget forskelligt software der findes, også som freeware.

Jeg arbejder p.t. med gbpvr og med plugin'et "Jukebox" som giver et rimeligt godt brugerinterface til fester og lign.

Herudover har jeg via gbpvr også mulighed for at programmere htpc'en via internettet til at optage TV - naturligvis via en EPG som hos KISS.

Hvis jeg kort skal sammenfatte fordele og ulemper

Fordele
- Stort udvalg af software -> Størrere fleksibilitet
- Mulighed for partiel udskiftning af hardware

Ulemper
- Man bliver nok aldring færdig med af "rode" rundt med opsætningen på HTPC'en (Læs: Min kone kommer nok aldrig til at bruge den idet den formentlig har en anden opsætning hvergang hun skal bruge den!)

Jeg kan kun anbefale, at prøve at downloade en masse forskellige typer HTPC software - og se om de kan lige det som du søger....

Mvh Thomas

Til top
loverduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 23:06

hey Thomas

 

Jeg har prøvet at downolade programmet gbpvr

Men kan ikke instalere det. Jeg mangler en runtimefil "microsoft.net runtime"

Hvor får jeg den fra ?

en god trekant er bedre end en ond cirkel
Til top
loverduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 23:07
sorry - har fundet den...
en god trekant er bedre end en ond cirkel
Til top
rybber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2004 kl. 18:09
Nu er jeg jo helt ny i HTPC stuff, men er det meningen at maskinen skal stå tændt 24/7 eller skal man vente på at Windows booter hver gang man skal bruge den?
Rybber,
Gratis web galleri script:
www.minigal.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2004 kl. 18:40

Hej Rybber

Oprindeligt skrevet af rybber rybber skrev:

Nu er jeg jo helt ny i HTPC stuff, men er det meningen at maskinen skal stå tændt 24/7 eller skal man vente på at Windows booter hver gang man skal bruge den?

Hvis timeren skal fungere, så er den nødt til at være tændt. Så umiddelbart vil jeg sige, at det må være op til ens temperament - og pengepung. Hvis jeg havde en HTPC, så skulle den være tændt 24/7.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2004 kl. 10:47

Der findes dog også timere der fungerer fra dvaletilstand, f.eks. VirtualDVR og Videotimer.

Flemming

Til top
pnr.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2004 kl. 07:39
Hvis man så skulle sammenligne en HTPC med DP-558, er der så overhovedet nogen fordele ved DP-558?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2004 kl. 08:32

En standalone recorder vil altid være mere komfortabel og betjeningsvenlig end en PC. PCen er derimod langt mere fleksibel og kan optage, brænde og afspille alt. Dertil kommer at den kan fornyes og opgraderes efterhånden som der kommer nyt udstyr på markedet.

Flemming

Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2004 kl. 13:08
En HTPC vil også have en blæser og vil derfor lave en del mere larm end en model som DP-558. Jeg vil i hvert fald ikke kunne acceptere at have en tændt PC med det hele stående i stuen mens jeg ser film.
Til top
pnr.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2004 kl. 13:11

Oprindeligt skrevet af steenkh steenkh skrev:

En HTPC vil også have en blæser og vil derfor lave en del mere larm end en model som DP-558. Jeg vil i hvert fald ikke kunne acceptere at have en tændt PC med det hele stående i stuen mens jeg ser film.

Ja og det er også det jeg frygter mest, men man kan støjdæmpe meget rigtig meget. Jeg ved bare ikke om der nok.

Jeg har også overvejet om man kunne have PC'en til at stå i et andet rum. Det har jeg idag hvor jeg bruger Palmbutler. det virker nogenlunde, men jeg mangler at få et super billede fra et evt. scartstik, og den må vel ikke være 20-30 meter.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu