recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC i stedet for Kiss 558 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC i stedet for Kiss 558 ?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2004 kl. 22:58

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hvis timeren skal fungere, så er den nødt til at være tændt. Så umiddelbart vil jeg sige, at det må være op til ens temperament - og pengepung. Hvis jeg havde en HTPC, så skulle den være tændt 24/7.

Der findes plugins - f.eks. til den windows baserede SageTV (www.sage.tv) - som får computeren til at starte automatisk fra S3 standby (CPU off, disk off osv.). Det skulle virke fint, da den starter op et par minutter før optagelsen er timet til at gå i gang.... Hvordan det virker - aner jeg ikke, da systemet jo reelt er lukket ned....



Redigeret af dkoclni
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 08:34

Det virker ikke fra standby, men fra dvaletilstand som jeg skrev i min tråd.

Flemming

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 20:15

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det virker ikke fra standby, men fra dvaletilstand som jeg skrev i min tråd.

Øøøøøøh - jo det gør!

Det virker fint med timet opstart fra S3 standby tilstand.

Udklip fra sagetv forum, af programøren til SageWake:

6) Question on hibernation. I thought hibernation saved all ram to disk and basically stops the system. How is SageWake (or any Windows timer for that matter) able to run and wake the system on time? Do programs still run in S4? and how is that possible if ram is not refreshed in S4..?..
Programs cease execution in all of the low power states, S1 through S4, because the processor is stopped in all of those states. The difference has to do with the RAM and peripheral devices.

In S1, the RAM is in normal operating mode and peripheral devices are powered on so that they can cause interrupts that may be programmed to bring the computer back to S0.

In S3, the RAM is in slow refresh mode and peripheral devices are typically turned off unless your power supply and motherboard are capable of providing power to them in S3. This may be the case for modems and NICs with wake-on-LAN or wake-on-ring capabilities, or for USB mice and keyboards. If your motherboard supports this, you will typically have to change jumper settings or BIOS options to enable it.

S4 isn't really a low power state, it's a "no power" state. S4 is entirely contrived by the operating system and requires no cooperation from the hardware. The contents of RAM, the CPU registers, and certain other device states are written to disk in a location where the system boot code will see them. When you turn your computer back on, the presence of that hibernation file (hiberfil.sys) tells NTLDR to load it, thus restoring the system state, rather than proceeding with normal boot.

About your question, jbuszkie has the correct answer: ACPI provides a system wake-up timer that can be set by software just prior to entering a low/no power mode. At the time of system suspend, Windows checks its table of waitable timers, finds the most immediate one with fResume enabled, and sets the wake-up timer to match it.

Se side 13 -   http://forums.freytechnologies.com/forums/showthread.php?t=3 880&page=13&pp=20&highlight=sage+wake

Til top
pnr.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 21:10
Er der nogen der har erfaring med SAGATV?
Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 21:16
Til top
pnr.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af dkoclni dkoclni skrev:

Du kan læse en anmeldelse her....

http://gruntville.com/reviews/video/sagetv_pvr250/index.php

 

Tak for linket, har du selv erfaringer med SAGA-TV?

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 08:18

Ja, jeg har leget lidt med det. Det virker ret gennemført, men desværre er vi europærere stadig bagud når det kommer til TV guides. Men det er nu ikke SageTV's skyld, men vores egen. Vi er desværre henført til at benytte XMLtv som grabber en given hjemmesides tv-oversigt og omdanner den til xml, som Sage kan forstå. Det betyder i øjeblikket, at det ikke virker, da TV2 (som var dem hvis hjemmeside der blev brugt)  har redesignet siden. Dog er der en patch, men den har jeg kun kunne få til at virke under Linux (eller perl under Windows) UPDATE: XMLTV virker igen under Windows).

Anyways, der er rigtigt meget info at hente på SageTV's forum - så det er et godt sted at starte.



Redigeret af dkoclni
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 10:57

Jeg har søgt og søgt i manualen til SageTV Recorder. Der er intet der indikerer at programmet kan vække PCen op fra standby eller dvale, tværtimod. Er der ingen her på forum som har efterprøvet dette?

Flemming

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 11:25

Nej, men det er jo fordi det ikke er SageTV der håndtere det.. Det er en plugin med navnet SageWake, jævnfør mit indlæg 13 Oktober 2004 kl. 20:15.

Det benyttes med stor succes af mange mennesker - har selv afprøvet dette med stor succes...



Redigeret af dkoclni
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 11:31

Ok - har du et link hvor denne plugin kan findes?

Flemming

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 14:41

Jeps - stod i mit indlæg, men here goes ;)

http://forums.freytechnologies.com/forums/showthread.php?t=3 880&page=13&pp=20&highlight=sage+wake

gå til side 1 - der er et quicklink til download

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 16:40

Tak skal du have. Linket virker dog ikke. Jeg kommer blot ind på forsiden af forumet og hvad så?

Jeg har dog netop fundet den på anden vis. Ser ud til at være vanskelig at sætte op. Jeg bruger selv Videotimer, som virker med stort set al soft- og hardware og er utrolig nem at sætte op. Den findes på www.videotimer.de

Jeg vil dog give SageTV Recorder en chance og kan måske senere spørge dig til råds hvis der er problemer med opsætningen.

Flemming  

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu