recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC kabinet med forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC kabinet med forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Loki Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC kabinet med forstærker
    Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 13:43

Hejsa med jer.

Jeg vil til at bygge mig en HTPC, men ville egentlig gerne have et kabinet med forstærker i så jeg kunne nøjes med kun at have min HTPC stående i stuen.

Jeg kan bare ikke finde en nogen steder.

Nogen der kender til en fabrikant?

På forhånd tak.

Thomas

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 13:55
Zitech har en færdig produceret HTPC med indbygget forstærker - prøv at ringe til dem og høre om de sælger kabinettet alene...
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2004
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 13:59
Jeg er ikke sikker på at det findes, jeg har aldrig set det.

m@dsen
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Helmø Helmø skrev:

Zitech har en færdig produceret HTPC med indbygget forstærker - prøv at ringe til dem og høre om de sælger kabinettet alene...

Mon ikke det der sidder i Ziteck´s er et PCI-kort?

m@dsen
Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 20:27
M@dsen - kender du da et sådan PCI kort? Vi har nemlig drøftet dette i en anden tråd, men har ikke kunne finde det.
Jeg har fundet diverse byg-selv kits til 12 volt, som kan købes hos en række elektronik forhandlere, men ingen af dem er beregnet til computere, dvs. at man stadig skal have signalet fra et lydkort, samt at monteringen ikke ligefrem bliver så elegant som hvis det var et PCI kort man bare sætter i. Det vil virke, men det andet ville være smartere (i sær hvis volumen kan styres fra software i computeren!).
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Helmø Helmø skrev:

Mon ikke det der sidder i Zitech´s er et PCI-kort?

m@dsen

Nej det er en 5X75 Watt klasse-D forstæker baseret på Tripath's IC'er, der sidder i Zitechs Media Center#1 placeret i toppen henover selve bundkortet og forbundet til udgangen på lydkortet. Det er ikke et PCI kort. Man kan se placeringen hvis man kigger ned igennem rillerne oven i en Zitech Media Center #1 med indbygget effektforstærker.

Redigeret af HTPC
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 21:00
Hvis du vil have noget bedre og kraftigere end Zitechs løsning, så kan du købe den Svenske Medius HTPC med medfølgende 7 x 250 Watt Medius A II eller 7 x 500 Watt Medius A III, begge baseret på de meget anmelderroste Bang & Olufsen ICEpower klasse-D moduler.
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2005 kl. 13:09
Ok, det var jeg ikke klar over, men jeg selvfølgelig heller ikke set den.

@:dkoclni
Nej jeg kender ikke et pci-forstærkerkort, jeg gik bare ud fra at det måtte være sådan noget de havde puttet i.

m@dsen
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2005 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Ok, det var jeg ikke klar over, men jeg selvfølgelig heller ikke set den.

Det skal dog siges at jeg selv stadig kun har set deres model uden indbygget forstæker til deres demodag, men manden der demonstrerede den, fortalte og viste hvor forstækeren skulle sidde, og man kunne sagtens se det ned igennem rillerne i toppen.

Manden der har designet Zitech HTPC maskine, Christian Andersen har på Hifi4all fortalt at det er en Tripath klasse-D løsning der er i dyret. Hans brugernavn et ctacta og man kan læse svaret her:  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25112&T PN=4

Citér Effektforstærkeren er baseret på Tripath-teknologi da ICEpower fylder meget. Kvaliteten er forrygende god, der er hul igennem og massere af dynamik. Der sidder en 280VA ringerkene i dyret, så der er rigeligt at tage/give af!

Lydkortet er pt. Audiotrak 7.1 LT.

Mener at GPU'en er et 5200 fra Nvidia, men man kan putte et vilkårligt AGP og snart PCIexpress i. Dog er der grænser for hvor kraftigt en GPU man kan køle ned passivt.

MCE500 anvendes ikke pt. det er 2 stk. 150MCE lowprofile.

Redigeret af HTPC
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu