|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Nu er det en stor CPU jeg ikke kender, men alligevel... Hvis CPU-køleren kører som den skal og der er airflow i kabinettet... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Er CPU-temperaturen tilpas, når kabinettet ikke er lukket?
Er der tilpas mellemrum mellem CPU-kølerens blæser og toppen? Kommer der tilpas mængde luft ud af kabinettet, når det er lukket? Vender nogle af kabinetblæserne forkert, så de fx alle blæser ind? |
|
![]() |
|
And.- ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-April-2008 Status: Offline Point: 71 |
![]() |
Den ene side blæser ud (2 styks) og modsat ende blæser ind (2 styks) ? Ved ik om det er den rigtige metode.. Men det var sådan de var monteret på forhånd Og ja. blæserne ved CPUen hiver luft ud Ang plads.. der er vel 1½ cm imellem top og cpu køler.. ? er det ikke nok ? CPU temp er helt fornuftigt når den er åben.. Så køre køleren stortset ikke, men hvis jeg sætter top på.. bliver CPU køleren meget hidsig, og larmer ufattelig meget :) Jeg tog den mindste CPU af hva han anbefalede mig af 45nm .. Om luft cirkulation.. .. Nej det tror jeg bestemt ik den kan.. Der er temmelig mange kabler fra PSUen som ik bliver brugt som nok blokkere for en del af luften
Et helt 3 problem, min gamle media station, kunne uden problemer køre signalet over HDMI kablet som er 15meter.. og vidst os certificeret til den længde.. Den nye nægter .. Kun i dos kan den følge med, hvor efter den står af når jeg går i windows.. har dog købt en HDMI booste .. Som kommer imorgen.. Men endnu en skuffelse .. :( |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
I mange kabinetter er der ventilations-huller lige over cpu_køleren, så den varme luft sendes direkte ud af kabinettet... Hvis man undgå at have en alt for stor kasse, så synes jeg der i kube-designet (silverstone sugo f.eks.) er nogle muligheder. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Kunne man mon lave lufthuller i toppen selv ? :D
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er jo et meget flot kabinet, du har anskaffet... Det problem med CPU-køleren i dette kabinet, er der ikke forslag til løsninger??? http://www.origenae.com/en/accessory_c10.htm Redigeret af avh - 13-April-2008 kl. 19:45 |
|
|
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Jeg vil foreslå et forsøg: Læg strømforsyningen udenfor kabinettet og træk de nødvendige kabler ind gennem hullet, hvor forsyningen skulle sidde. Lad så meget som muligt af kablerne blive udenfor. Luk hullet så godt som muligt med tape og plastik.
|
|
![]() |
|
![]() |
Desværre er den kun til socket 775. Den ser ellers effektiv ud. |
|
![]() |
|
![]() |
jeje fint forslag men placeringen af PSU en sat såadn op.. at der slet ik kommer noget PSU luft ind på nogen måde
|
|
![]() |
|
![]() |
Det var både for at få PSU'ens luftstrøm holdt ude og for at få så meget som muligt af strømforsyningskablerne væk fra kabinettes luftstrøm. |
|
![]() |
|
![]() |
Jamn.. Der er ik noget luft fra PSUen inde i kabi.. Det ryger direkte ud igennem bunden :) og kablerne har jeg klippet af nu.. dem jeg ik bruger.. dog uden noget mærkbart resultat
|
|
![]() |
|
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
http://coolerkit.dk/product.asp?product=749&sub=50&p age=1
Den køleprofil (og ingen blæser monteret på den) samt 2 kabinet kølere på 5v, holder fint min overclockede core 2 duo cpu e6600 (ocet til 3ghz) kølig. Det var måske en mulighed ? Redigeret af M-P-A - 13-April-2008 kl. 21:32 |
|
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx. FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |