|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Quicksilver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2005 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
||
Ok den mulighed havede jeg ikke lige set. Mener faktisk man kan få USB til CAT5 converter. koster dog vist tæt på 1000,- kr Hvorfor 3 x CAT5 kabler ? Hvad med lyd til forstærker. (Standart forstærker med 2 højtaler tilsluttet. Den har kun analog indgange) ? Hvad med når man lige skal se en DVD eller høre en CD som en eller anden lige kommer med. Så må jeg vel gå den tunge vej ud til mediacenteret
|
|||
![]() |
|||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
||
Jamen et HTPC kabinet eller en HTPC, kan ikke fremstilles som noget man er nødt til at have stående i et bryggers på grund af larm. Det er simpelthen noget sludder.
Noget andet er at det kan være udmærket at gøre det af andre grunde, uvist hvilke? Mange har jo ikke noget imod et pænt HTPC kabinet i stuen, tværtimod. Det skal være lige så tilgængeligt som en DVD eller en stationær Blu-Ray afspiller. Og det larmer ikke med nutidens CPUer og harddiske. Det siger ikke noget. hvis man nøjes med den udluftning der er nødvendig for at lede varmen bort. For den er der ikke meget af, det hører fortiden til. En harddisk kører bedst og længst med en temperatur på 40-50 grader, jamen så lad den da blot have det. Og en CPU bliver måske 30-40 grader varm. Men det betyder ikke at temperaturen i kabinettet er noget at snakke om, det er jo blot lokaliseret til bestemte punkter, som harddisk og CPU, såvel som grafikkort siden. Selvfølgelig vil et lavt kabinet udvikle mere varme i den forstand at det hele er lukket inde på en mindre plads, så et alt for smalt, lavt kabinet kan i visse tilfælde udgøre et problem. På den anden side har man ikke tænkt sig at fylde et lavt kabinet op med en masse ting så som adskillige floppyDTV eller hvad ved jeg? Kabinetterne fra Antec har i de fleste tilfælde mulighed for styring af blæserne der trækker luft ud, men det er egentlig uheldigt at de vender direkte ud til rummet. På den anden side har jeg ikke hørt om nogen der opfattede systemet som støjende. I de fleste tilfælde kan en strømforsyning ned dens indbyggede blæser være nok til at køle et kabinet og der komme kun en ubetydelig lun strøm af luft ud under belastning ved HTPC brug ved brug af een blæser (ud). Ikke noget at snakke om. Den rigtige strømforsyning bruger en indvendig blæser med en størrelse af 120mm. Derved kører den langsom (relativ) og siger ikke noget. Der bør også være en kabinetsblæser for ind. Denne tråd har en slagside til det negative. |
|||
![]() |
|||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
||
Lad mig lige sige at et kabinet et andet sted end stuen kan være en god ide, særlig hvis man har måske adskillige harddiske, måske endda 3- 5 stk eller gang i andre ting, som fx Patriarken der ikke blot nøjes med almindelig brug. (så vidt jeg kan bedømme :)
Og måske vil man slet ikke kunne se sin HTPC, det er jo også ok. Og det gør jo indkøb af kabinet til et mindre punkt, da det blot kan være et almindeligt PC kabinet. Varmeproblemer er også lette a takle, hvis der er nogen. |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Njae, jeg siger ikke at man ikke kan lave en støjsvag og lækker HTPC til placering i stue. Jeg synes bare ikke at det er særlig praktisk at have en PC stående i en Stue. Tidligere gik jeg meget på denne løsning, men nu om dage er jeg måske blevet lidt mere kritisk over hvad jeg har stående fremme. Dette af hensyn til min kone og ikke mindst min søn som utvivlsomt gerne vil pille ved det udstyr der måtte befinde sig inden for rækkevidde. Dertil kommer at jeg egentlig synes at det er trælst at have alt muligt grej stående under en fladskærm. Jeg synes oprigtigt, at man skal overveje at placere sin MediePC et sted hvor man har mulighed for at udbygge, og hvor man kan gå i retning af at lave det som en Medie Center løsning optimalt er: En server med Medieinhold til hele hjemmet, ikke kun stuen. Lad os ikke glemme hvad et mediecenter er... DVD'ere bluray og CD'ere, skal rippes til en HTPCserver, og hvis vennerne vil høre en CD, kan den da sættes i i serverrummet. Du har da ret i at jeg roder med mange forskellige ting i min maskin park, og at mine løsninger måske tager retning af overkill og "overengenering" men altså, når man har en kraftfuld PC, så skal den lave så meget som muligt og til dette skal der kabler, og kabler ser trælse ud i en stue. Min nyeste ide fx, er at jeg vil indkøbe en 4x4 HDMI Matrixswitch, og så er det jo dejligt at man i sin tid fik trukket HDMI kabler fra serverrummet ud til alle lejlighedens rum. Denne ide ville nok heller ikke gøre sig så godt i en Stue... |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
Quicksilver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2005 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
||
Jeg fladt over dette kabinet "Thermaltake DH-101 VF7001BNS" er der nogen der kender det? Patriarken:
Alle:
|
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Redigeret af Patriarken - 18-Marts-2009 kl. 09:57 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() |
||
Synes det er rigtig smart... Redigeret af vacDK - 18-Marts-2009 kl. 12:16 |
|||
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715 Samsung SWA-4000 Samsung MR-00EA1 |
|||
![]() |
|||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
||
Ja, det er jo noget værre noget, hvis konen pludselig vil pille... Men bortset fra det, er det jo sjovt, at man kan bruge den samme begrundelse til to modsatrettede løsninger. Det, du skriver om alt muligt grej, var netop grunden til, at jeg gik over til mmc. Nu har jeg én boks, der afløser ledningsstikdåsehelvedet med tuner, dvdafspiller, harddiskoptager og om ikke så længe video og båndoptager. Én forstærker, ét mmc-boks. Mit kabinet er Origenae s14, og der er sgutte mange muligheder for at pille. Og i stedet for at jage ungen væk, kan det være en god ting (når de har nået op i treårsalderen) i stedet at lære dem, hvordan de lægger en cd i. Så vil de faktisk gerne være med til at passe på det. Mvh. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har ikke kun en MCE boks....Jeg har derudover to forstærkere, en XBox 360, en Linksys extender, en blurayafspiller nogle routere og en Auxillary HTPC. Jeg er enig i at børnene skal lære at bruge det. Om 5-6år så bliver det min søn der kommer til at side og supportere HTPC danmark. ![]() Mht CAT5 kablerne og antallet af dem.....Du kan bruge CAT5 kabler til alt, da der findes alle mulige convertere. Men man kan også sagtens selv lave konvertere hvis man har mod på det. Et IR blaster øje kan let kobles i et CAT5 kabel. Redigeret af Patriarken - 18-Marts-2009 kl. 11:53 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
primeradk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2005 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 324 |
![]() |
||
Hej Anders Havde sku ikke lige set den komme med konvertere. Jeg går også og pusler med at bygge et mindre MCE til stuen, men overvejer sku da pludselig at tænke andre baner. De 2 x cat 5e er jo desværre kun til en enhed, men er det pga at det er til lyd og billed eller? Er det noget du har prøvet og har erfaring med eller? Tak for din altid store viden og lyst til at dele. \René |
|||
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |