recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC Kabinet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC Kabinet ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Quicksilver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2005
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Quicksilver Quicksilver skrev:

Har du ikke et sted hvor du kan stille en PC uden den generer nogen? Et bryggers eller et garderobeskab eller lignende?

Bevares de aluminiumsdekorationer der snakkes om er flotte....Men tænk stort! Flyt lortet væk fra harms way!

Desværre ikke, Stuen ligger bagerst i huset. Der er ydermure på 3 sider og den sidste støder op til køkken/alle rum.

Jeg skal trække omkring 20 m. kabel hvis jeg skal flytte mediacenteret. Det bliver lidt volsomt med HDMI, Lyd til forstærker, IR modtager kabler.

Græder du over 20 meter? Tre USB repeatere af 100kr + 2 HDMI kabler af 30kr og en CAT5 HDMI ekstender + 3x 20m CAT5 kabler. Kan næppe koste mere end 1100 kroner, og et par timers arbejde... Lydløs, diskret....

Ok den mulighed havede jeg ikke lige set.

Mener faktisk man kan få USB til CAT5 converter. koster dog vist tæt på 1000,- kr

Hvorfor 3 x CAT5 kabler ?

Hvad med lyd til forstærker. (Standart forstærker med 2 højtaler tilsluttet. Den har kun analog indgange) ?

Hvad med når man lige skal se en DVD eller høre en CD som en eller anden lige kommer med. Så må jeg vel gå den tunge vej ud til mediacenteret
Eller har du også lige en smart løsning her ?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:17
Jamen et HTPC kabinet eller en HTPC, kan ikke fremstilles som noget man er nødt til at have stående i et bryggers på grund af larm. Det er simpelthen noget sludder.

Noget andet er at det kan være udmærket at gøre det af andre grunde, uvist hvilke? Mange har jo ikke noget imod et pænt HTPC kabinet i stuen, tværtimod. Det skal være lige så tilgængeligt som en DVD eller en stationær Blu-Ray afspiller.

Og det larmer ikke med nutidens CPUer og harddiske. Det siger ikke noget. hvis man nøjes med den udluftning der er nødvendig for at lede varmen bort.

For den er der ikke meget af, det hører fortiden til. En harddisk kører bedst og længst med en temperatur på 40-50 grader, jamen så lad den da blot have det. Og en CPU bliver måske 30-40 grader varm. Men det betyder ikke at temperaturen i kabinettet er noget at snakke om, det er jo blot lokaliseret til bestemte punkter, som harddisk og CPU, såvel som grafikkort siden.

Selvfølgelig vil et lavt kabinet udvikle mere varme i den forstand at det hele er lukket inde på en mindre plads, så et alt for smalt, lavt kabinet kan i visse tilfælde udgøre et problem. På den anden side har man ikke tænkt sig at fylde et lavt kabinet op med en masse ting så som adskillige floppyDTV eller hvad ved jeg?

Kabinetterne fra Antec har i de fleste tilfælde mulighed for styring af blæserne der trækker luft ud, men det er egentlig uheldigt at de vender direkte ud til rummet. På den anden side har jeg ikke hørt om nogen der opfattede systemet som støjende.

I de fleste tilfælde kan en strømforsyning ned dens indbyggede blæser være nok til at køle et kabinet og der komme kun en ubetydelig lun strøm af luft ud under belastning ved HTPC brug ved brug af een blæser (ud). Ikke noget at snakke om. Den rigtige strømforsyning bruger en indvendig blæser med en størrelse af 120mm. Derved kører den langsom (relativ) og siger ikke noget. Der bør også være en kabinetsblæser for ind.

Denne tråd har en slagside til det negative.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:30
Lad mig lige sige at et kabinet et andet sted end stuen kan være en god ide, særlig hvis man har måske adskillige harddiske, måske endda 3- 5 stk eller gang i andre ting, som fx Patriarken der ikke blot nøjes med almindelig brug. (så vidt jeg kan bedømme :)

Og måske vil man slet ikke kunne se sin HTPC, det er jo også ok.

Og det gør jo indkøb af kabinet til et mindre punkt, da det blot kan være et almindeligt PC kabinet. Varmeproblemer er også lette a takle, hvis der er nogen.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 06:45
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Lad mig lige sige at et kabinet et andet sted end stuen kan være en god ide, særlig hvis man har måske adskillige harddiske, måske endda 3- 5 stk eller gang i andre ting, som fx Patriarken der ikke blot nøjes med almindelig brug. (så vidt jeg kan bedømme :)

Og måske vil man slet ikke kunne se sin HTPC, det er jo også ok.

Og det gør jo indkøb af kabinet til et mindre punkt, da det blot kan være et almindeligt PC kabinet. Varmeproblemer er også lette a takle, hvis der er nogen.

Njae, jeg siger ikke at man ikke kan lave en støjsvag og lækker HTPC til placering i stue. Jeg synes bare ikke at det er særlig praktisk at have en PC stående i en Stue. Tidligere gik jeg meget på denne løsning, men nu om dage er jeg måske blevet lidt mere kritisk over hvad jeg har stående fremme. Dette af hensyn til min kone og ikke mindst min søn som utvivlsomt gerne vil pille ved det udstyr der måtte befinde sig inden for rækkevidde. Dertil kommer at jeg egentlig synes at det er trælst at have alt muligt grej stående under en fladskærm.

Jeg synes oprigtigt, at man skal overveje at placere sin MediePC et sted hvor man har mulighed for at udbygge, og hvor man kan gå i retning af at lave det som en Medie Center løsning optimalt er: En server med Medieinhold til hele hjemmet, ikke kun stuen. Lad os ikke glemme hvad et mediecenter er...
DVD'ere bluray og CD'ere, skal rippes til en HTPCserver, og hvis vennerne vil høre en CD, kan den da sættes i i serverrummet.

Du har da ret i at jeg roder med mange forskellige ting i min maskin park, og at mine løsninger måske tager retning af overkill og "overengenering" men altså, når man har en kraftfuld PC, så skal den lave så meget som muligt og til dette skal der kabler, og kabler ser trælse ud i en stue.

Min nyeste ide fx, er at jeg vil indkøbe en 4x4 HDMI Matrixswitch, og så er det jo dejligt at man i sin tid fik trukket HDMI kabler fra serverrummet ud til alle lejlighedens rum. Denne ide ville nok heller ikke gøre sig så godt i en Stue...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Quicksilver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 08:10

Jeg fladt over dette kabinet "Thermaltake DH-101 VF7001BNS" er der nogen der kender det?
http://www.velocityreviews.com/reviews/Thermaltake_DH-101_VF 7001BNS/1/

Patriarken:
De CAT5 HDMI extender jeg lige kan finde ligger på den forkerte side af 2.000,-
Har du noget kendskab til billede kvaliteten på disse. Jeg har tidligere brugt VGA - CAT5 -VGA extender på mit arbejde. Her var frame raten dog ikke høj nok til film, det gik fint med powerpoint.

Alle:
Iøvrigt mange tak for alle de svar jeg har fået. Det er godt at vide hvilke forskellige løsninger folk har fundet på. Så kan jeg jo tage det bedste fra alle løsningerne

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Quicksilver Quicksilver skrev:

Jeg fladt over dette kabinet "Thermaltake DH-101 VF7001BNS" er der nogen der kender det?
http://www.velocityreviews.com/reviews/Thermaltake_DH-101_VF 7001BNS/1/

Patriarken:
De CAT5 HDMI extender jeg lige kan finde ligger på den forkerte side af 2.000,-
Har du noget kendskab til billede kvaliteten på disse. Jeg har tidligere brugt VGA - CAT5 -VGA extender på mit arbejde. Her var frame raten dog ikke høj nok til film, det gik fint med powerpoint.

Alle:
Iøvrigt mange tak for alle de svar jeg har fået. Det er godt at vide hvilke forskellige løsninger folk har fundet på. Så kan jeg jo tage det bedste fra alle løsningerne

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_exten der/hdmi_cat5e_extender/hdmi_cat5e_extender_2255_da.html

Redigeret af Patriarken - 18-Marts-2009 kl. 09:57
Mit Setup
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 10:06

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_exten der/hdmi_cat5e_extender/hdmi_cat5e_extender_2255_da.html

Synes det er rigtig smart...
Men hvorfor er det lige at der skal 2 styk cat 5 kalber til ?

Redigeret af vacDK - 18-Marts-2009 kl. 12:16
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 10:19

Dette af hensyn til min kone og ikke mindst min søn som utvivlsomt gerne vil pille ved det udstyr der måtte befinde sig inden for rækkevidde. Dertil kommer at jeg egentlig synes at det er trælst at have alt muligt grej stående under en fladskærm.

Ja, det er jo noget værre noget, hvis konen pludselig vil pille... Men bortset fra det, er det jo sjovt, at man kan bruge den samme begrundelse til to modsatrettede løsninger. Det, du skriver om alt muligt grej, var netop grunden til, at jeg gik over til mmc. Nu har jeg én boks, der afløser ledningsstikdåsehelvedet med tuner, dvdafspiller, harddiskoptager og om ikke så længe video og båndoptager. Én forstærker, ét mmc-boks. Mit kabinet er Origenae s14, og der er sgutte mange muligheder for at pille. Og i stedet for at jage ungen væk, kan det være en god ting (når de har nået op i treårsalderen) i stedet at lære dem, hvordan de lægger en cd i. Så vil de faktisk gerne være med til at passe på det.

Mvh.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Dette af hensyn til min kone og ikke mindst min søn som utvivlsomt gerne vil pille ved det udstyr der måtte befinde sig inden for rækkevidde. Dertil kommer at jeg egentlig synes at det er trælst at have alt muligt grej stående under en fladskærm.

Ja, det er jo noget værre noget, hvis konen pludselig vil pille... Men bortset fra det, er det jo sjovt, at man kan bruge den samme begrundelse til to modsatrettede løsninger. Det, du skriver om alt muligt grej, var netop grunden til, at jeg gik over til mmc. Nu har jeg én boks, der afløser ledningsstikdåsehelvedet med tuner, dvdafspiller, harddiskoptager og om ikke så længe video og båndoptager. Én forstærker, ét mmc-boks. Mit kabinet er Origenae s14, og der er sgutte mange muligheder for at pille. Og i stedet for at jage ungen væk, kan det være en god ting (når de har nået op i treårsalderen) i stedet at lære dem, hvordan de lægger en cd i. Så vil de faktisk gerne være med til at passe på det.

Mvh.

Jeg har ikke kun en MCE boks....Jeg har derudover to forstærkere, en XBox 360, en Linksys extender, en blurayafspiller nogle routere og en Auxillary HTPC.

Jeg er enig i at børnene skal lære at bruge det. Om 5-6år så bliver det min søn der kommer til at side og supportere HTPC danmark.

Mht CAT5 kablerne og antallet af dem.....Du kan bruge CAT5 kabler til alt, da der findes alle mulige convertere. Men man kan også sagtens selv lave konvertere hvis man har mod på det. Et IR blaster øje kan let kobles i et CAT5 kabel.

Redigeret af Patriarken - 18-Marts-2009 kl. 11:53
Mit Setup
Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 22:11

Hej Anders

Havde sku ikke lige set den komme med konvertere. Jeg går også og pusler med at bygge et mindre MCE til stuen, men overvejer sku da pludselig at tænke andre baner. De 2 x cat 5e er jo desværre kun til en enhed, men er det pga at det er til lyd og billed eller? Er det noget du har prøvet og har erfaring med eller?

Tak for din altid store viden og lyst til at dele.

\René

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu