recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC kabinetter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC kabinetter

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC kabinetter
    Sendt: 16-Juni-2005 kl. 11:15

Efter at have erklæret min Kiss afspiller fallit, er det gået op for mig at næste skridt må være HTPC.

Jeg læste med stor interesse artiklen om kabinetter på Tom's hardware guide og synes efterhånden godt man kan invitere HTPC ind i stuen.

Er der nogle af jer der ved om man kan få lignende kabinetter i DK?

Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2003
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2005 kl. 14:06

fx her: http://www.minhtpc.dk/readarticle.php?article_id=16

men der er en del fornuftigt på www.minhtpc.dk

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2005 kl. 19:03

Check disse kabinetter ud:

http://www.ahanix.com/

De er noget dyre (se f.eks. edbpriser), men til gengæld er de for fede!

Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2005 kl. 19:09

Hej Hanian......

Hvis du går efter toppen af poppen, indenfor HTPC kabinetter. Så tror jeg at du MÅ eje dette kabinet....

Jeg får selv et hjem, her sidst i juni, og jeg glæder mig som et lille barn. Da jeg har ventet i snart 3 måneder, på dette lille (store) vidunder.

Læg dog mærke til at hvis du bestiller et, så vil det først kunne leveres til dig sidst i august måned, da den første sending er udsolgt, og næste sending er som sagt først til august.

Kig her:

http://www.mcubed-tech.com/eng/hfx.htm

http://www.hifiatx.com/

Mvh.

Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-April-2005
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2005 kl. 19:39
Nu leder du efter kabinetter, så går jeg udfra du har al hardwaren til at lave den ?

Jeg er igang med lave en HTPC eller ligende ud af en Shuttle SN85G4 v1, grundet størrelsen, da jeg havede set på kabinetter til full size ATX ect, men synes de bliver forstore at have stående.

Så hvis du ikke har al hardwaren (bundkort især) så prøv at kik efter noget barebone størrelse, de yder jo faktisk det samme som en alm. størrelse PC idag.
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2005 kl. 21:08

Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:

Nu leder du efter kabinetter, så går jeg udfra du har al hardwaren til at lave den ?

Det er så næste issue. Jeg kan sagtens udskifte componenterne sådan en sag, men jeg tør ikke tage det på mig at bygge en fra bunden.
Så jeg skal efterfølgende have en til at bygge den, men der må være en af jer eksperter der bor i nærheden som jeg kan betale fra det

Jeg er faldet lidt for www.ahanix.com, jeg synes det er lækkert design og har en forstærker i samme størrelse, så størelsen skræmmer mig ikke.
Samtidig kan jeg godt lide at der er display.
Jeg kan ikke lige gennemskue om Ahanix modeller er en komplet maskine eller om det bare er et kabinet?

Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2005 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Det er så næste issue. Jeg kan sagtens udskifte componenterne sådan en sag, men jeg tør ikke tage det på mig at bygge en fra bunden

Siden du ved hvordan man udskifter komponenter, så er en barebone ikke meget anderledes.
Hvis du ved hvordan man udskifter grafikkort, PCI kort, HDD/CD-rom, ram og CPU, så ved du også hvordan en barebone skal samles.

Hvis du er itvivl, så kan/vil de fleste forhandlere samle og teste PC'en for dig (koster nok et par hundrede kroner) men forhøre dig før du evt. bestiller noget.. du kan jo også være heldig at måske få lidt rabat hvis du køber det hele hos samme forhandler
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2005 kl. 21:30

Hej igen Hanien....

Ahanix modellerne kan vist både købes som samlet eller usamlet.

Jeg vil dog klart anbefale dig at samle selv, da du vil kunne spare meget.

Jeg undres lidt over at du falder for et Ahanix, da jeg egentlig regnede med at det vil være størrelsen, du eventuelt ville fravælge Mcubed's kabinet....... Men det er selvfølgelig smag og behag.....

Mcubed kabinet har nogle features, som ingen andre kabinetter kan tilbyde:

3x5,25" harddiskpladser - altså der er plads til diverse dæmpe løsninger.

Kan købes som tilbehør, med et meget avanceret display, med tilhørende remote/media center

Er opbygget, til at skulle kunne køre helt passivt, altså uden nogen blæsere overhovedet - totalt lydløs!

Diverse audio tilslutninger på bagsiden, til den dag harddisken overtager højkvalitets lydafspilning (ikke tænkt på MP3)

Selvfølgelig skal du da vælge det kabinet, du nu syntes bedst om - dette er bare skrevet, så du er klar over de muligheder der findes ved Mcubed's løsning...... Det er iøvrigt Silverstone som laver kabinettet.

Mvh.

Redigeret af Kolvig
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2005 kl. 22:20

Det var egentlig displayet jeg faldt for på Ahanix og med de ekstra features du skriver om på mCubed, så virker det pludseligt meget mere attraktivt.

Jeg har søgt på EDB priser for en dansk forhandler af mCubed, men forgæves, kender I en?

Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2005 kl. 22:27
ifl mCubed forhandler liste

så er studiedata - ParsTronic Data og Befro ApS danske forhandlere, dog har jeg ikke kunnet finde deres kabinetter, men du kan prøve at kontakte dem og hører ad om det er noget de kan skaffe

Ellers er der mCubed's egen shop

Redigeret af Draco
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2005 kl. 22:53

Hej igen....

Som Draco siger, kan du spørge de danske forhandlere - jeg tror dog det bliver for dyrt, men det er da værd at prøve.

Du kan se alle tilvalg, ved at gå ind i Mcubed shoppen, som du ser øverst på skærmen

Jeg har har købt mit kabinet her:

http://www.ichbinleise.at/

Som det ses, er det Østrig. Grunden til mit valg, var at Mcubed er fra US og de vil have den ekstra moms oveni, og jeg gad ærlig talt ikke at bøvle med den moms.

Mit valg har været at købe selvfølgelig kabinettet - dertil har jeg valgt at købe den store passive Borg køler, som heldigvis også kan gå på min Pentium M processor, der kommer til at sidde i et Aopen i915GMm-HFS. Da dette bundkort er helt formidabelt til HTPC brug....... Jeg har fravalgt displayet etc. og købt Silverstone strømforsyningen et andet sted (sparede lidt) - den er iøvrigt RIGTIG lækker.

Jeg er klar over at det er en meget dyr løsning jeg har valgt, men jeg tror tilgengæld også at det vil være en konfiguration, som kan holde rigtig lang tid.

Mvh.

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2005 kl. 09:29

Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Jeg er faldet lidt for www.ahanix.com, jeg synes det er lækkert design og har en forstærker i samme størrelse, så størelsen skræmmer mig ikke.
Samtidig kan jeg godt lide at der er display.

Hvis størrelsen ikke skræmmer dig (og heller ikke prisen???) så prøv at se dette kabinet : http://www.atechfabrication.com/products/heatsync_6000.htm

Den nye model har passiv køling på de fleste intel og AMD processorer og ligeledes passiv køling på gængse grafik kort.

Hvis det er display du kan lide så kan den få en 7" touch screen indbygget således at du ikke har behov for at have TV'et tændt for at vælge noget (men prisen er så også derefter)...

A-Tech med touch screen mounting

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu