recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC Keyboard
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC Keyboard

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC Keyboard
    Sendt: 17-August-2007 kl. 14:29

Jeg leder med lys og lygte efter et HTPC keyboard med trackball/touchpad og har brug for hjælp. Jeg har kigget på MS, men har hørt mange dårlige ting med specielt musen, som jeg ser som en vigtig del. Afstanden er ca. 2-3 meter. Jeg har ikke yderligere behov, og havde forestillet mig en maks pris på ca. 5-600 kr.

På forhånd tak for hjælpen.

Til top
mentallapse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 14:55

Hej.  Har netop købt det nye Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000. Det er bluetooth baseret og det virker.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 15:03
Hvis jeg kan købe det til mellem 5-600 kr. er jeg interesseret. Det er mere det jeg gider ofre på et tastatur/keyboard. Hvis jeg skal op i 8-900 kr. klassen kunne jeg lige så godt have satset på http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=227722
Til top
Jambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 16:38
Det er også et godt keyboard du henviser til, men det har vist ikke touchpad så vidt jeg ved?

Har selv lige fået et medie center med et Wireless Entertainment Desktop 7000 og det fungerer faktisk rigtig godt. Det er lækkert med det touchpad.

At man så er tvunget til at købe er sæt med mus er bare irriterende men sådan er det desværre altid.

Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 17:19
Logitech's Edge har skam touchpad, det er den runde plade i højre side af keybordet der erstatter numpad'et og Edge er også med bluetooth.

Men hvis du er ude efter nogle billigere så kig evt. på Zitech's hjemmeside. Jeg mener det havde et trådløs tastatur til ca. 400kr. med en "joystick" mus.
Til top
Dark Helmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2007
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 22:57

Vil også bare lige lægge en anbefaling ind på Microsoft Wireless Entertainment 7000.

Det keyboard er bare alle pengene værd!!!

-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
-----------------------------
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 12:29

Intet pt. kan sammenlignes med MS wireless entertainment 7000 (har ikke haft mulighed for at se 8000). Dette er simeplthen et fantastisk keyboard. Det har kun 2 problemer:

1. Der følger en mus med. (som dog er rigtig god, men rimelig unødig til htpc brug, efter min mening).
2. Den mangler en I knap (Info knap). Dette er efter min mening en fatal fejl i forhold til tidligere mediecenter keyboards fra MS (IR versionen).

Udover det, så kan jeg kun anbefale dette keyboard. Jeg bruger det selv altid, når jeg bruger min htpc. Og jeg vil bestemt ikke bytte det ud med noget (endnu).

Til top
Jambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 12:34
Men er info knappen ikke det samme som at højreklikke? I så fald er fejlen ikke så fatal da museknapperne sidder fint på det keyboard.

Til mediecenter er dette keyboard uden tvivl det bedste. De dedikerede mediacenter taster er super godt organiserede. Har nu brugt det et par dage og er meget tilfreds.

Det eneste der er bedre er 8000 modellen som kommer med bagbelyste taster. En kanon feature når man sidder i sofaen i dunkel belysning. Det bliver dog ikke billigt ....

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 12:44

Oprindeligt skrevet af Jambo Jambo skrev:

Men er info knappen ikke det samme som at højreklikke? I så fald er fejlen ikke så fatal da museknapperne sidder fint på det keyboard.

Jo du kan højreklikke med musen.
Men min opfattelse er, at det ville være langt bedre med en knap, og gerne placeret et strategisk godt sted. Meningen er jo ikke at man skal bruge mus i Medie centeret, men derimod knapper.

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 22:06
Gode keyboards med trackball:

Wellton Way

Zitech medietastatur
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 13:28

Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Gode keyboards med trackball:

Wellton Way

Zitech medietastatur

Specielt det første Wellton ser spændende ud, men kan ikke rigtig finde nogen anmeldersel eller datablade. Har du selv nogen erfaringer med keyboardet? Det er specielt musen jeg er interesseret i.

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 18:09
mm vision anbefaler klart wellton fremfor bl.a. M$' tastatur. Kig under noget MCE og anbefalinger.

Ellers er der også et lækkert et fra Speedlink til ca. 500,-
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu