|
HTPC: laver små hak |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
beridox ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-August-2010 Status: Offline Point: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Januar-2014 kl. 09:37 |
Efter mange forsøg, på at få min i3 3220 til at spille sammen med xbmc er jeg nu meget tæt på at give op. Jeg tror det er det meget omtalte 24p problem jeg bøvler med.
Så spørgsmålet er om et HD 7750 kan gøre det for mig? Eller om jeg skal skifte helt over til AMD? Redigeret af beridox - 08-Januar-2014 kl. 21:25 |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad er dit problem ?
|
|
![]() |
|
beridox ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-August-2010 Status: Offline Point: 48 |
Mine film laver små hak hele vejen igennem, jeg har læst lidt om andre der har problemer med 24p, fordi Intel har store problemer med at ramme de 23,976.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Sjovt. Jeg kører med min 3. i3 CPU i mit setup, og har aldrig haft problemer med 24hz?!
Har læst om det mange gange, men har aldrig oplevet det selv.
Redigeret af Nagash - 08-Januar-2014 kl. 11:42 |
|
![]() |
|
Jeg forstår heller ikke en meter af det. mit gamle Atom system kørte bedre. Syntes bare menuer kørte for dårligt i XBMC med Atom systemet.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Og du bruger ikke Windows Updates eller bundkortproducentens driver til grafik, vel? Du SKAL bruge Intels egen, ellers løber du sikkert også ind i problemer med lossless lyd.
Redigeret af Nagash - 08-Januar-2014 kl. 11:47 |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Et AMD GFX eller et Nvidia vil sikkert løse problemet. MEN! det burde ikke være nødvendigt. Hvis du kommer med lidt info om dit system (OS, XBMC settings) kan det være der er nogen der kan spotte dit problem og løse det for dig.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 34 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 320 |
På ivy bridge (3xxx) serien som din i3 er fra, gør 24p-problemet at der bliver indskudt en dobbeltframe ca hver fjerde minut - noget som nok er irriterende, men ikke burde være direkte problematisk for filmoplevelse for de fleste.
Hvis du har "stutter", hakken, forsinkelser i frameleveringen oftere så gætter jeg på problemet ligger andetsteds Du kan læse lidt interessant diskution om 24p fra de forskellige grafikkort her: http://www.avsforum.com/t/1333324/lets-set-this-straight-no-one-can-do-24p-consistently-well Og lidt om intel haswell og 24p her: http://www.anandtech.com/show/7007/intels-haswell-an-htpc-perspective/4 |
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Du har huske at indstille XBMC til at synce dit display med frameraten på det content du spiller? Mener det er under video > playback
adjust display refresh rate to match video Redigeret af mylle - 08-Januar-2014 kl. 12:39 |
|
![]() |
|
Jeg takker for alle input, og jeg følger op på det i aften.
også kommer jeg med en tilbage melding. |
|
![]() |
|
Så fik jeg opdateret mine drivere, men det hjalp desværre ikke.
Jeg hentede også cccp codec pack, for at prøve med MPC. men det er også galt med MPC, der kommer nogle små hak, jeg har svært ved at finde et mønster. hvis jeg spoler tilbage kommer der et hak et nyt sted. det kommer i gennemsnit ca hvert 3 min Min server består af en i5-2500k, z68 chipset og 8 gb ram samt næsten nye 3TB diske. og den laver ikke andet end at dele nogle mapper. når jeg ser film på min HTPC bruger serveren ca 1% cpu og 3% netværk. Mit netværk er gigabit hele vejen. Min HTPC bruger ca 20% cpu når jeg bruger MPC. Begge maskiner er med Windows 7 64 bit |
|
![]() |
|
Nu har jeg formateret min HTPC og sat et HD 7750 i, og det køre perfekt på min 27 benq skærm. men når jeg kører det over på mit Samsung tv ue55f8005 så kommer de der små hak ca hvert 3 minut.
Kan det være mit tv som gør det?? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |