Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9430
|
Emne: HTPC MCE Hvorfor Sendt: 20-December-2005 kl. 13:13 |
Hej
Et simpelt spørgsmål.
Hvad er det lige en HTPC kan som man ikke kan på en almindelig recorder ?
Umiddelbart kan jeg selv se:
Styring af JPEG og MP3 filer ?
Men hvad kan en HTPC ellers som man ikke kan på en alm recorder?
|
 |
Binnerup
Guld medlem
Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
|
Sendt: 20-December-2005 kl. 13:28 |
lahan: Et eller andet sted syntes jeg det er lidt tarveligt at stille sådant et spørgsmål.
Du forventer at nogen vil bruge tid på at give dig en større forklaring, når du ikke engang selv har gidet bruge 5 min. på at læse igennem hvad folk bruger deres HTPC til.
Køb en DVD recorder!
Mvh
Biran
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 20-December-2005 kl. 13:40 |
Ok Biran
Fair nok jeg valgte den lette løsning, ligesom mange andre herinde.
Kan selvfølgelig også se en HTPC har:
EGP via internettet flere tunere MP3 JPEG Online radio
men ellers kan jeg ikke lige se nogle store fordele.
|
 |
Binnerup
Guld medlem
|
Sendt: 20-December-2005 kl. 13:46 |
lahan: Fair nok - engang i mellem ville det dog være rart at folk lige læste lidt op på tingene selv, så var der nemlig en chance for at vi andre havde bedre tid/overskud til at give et bedre svar når man reelt havde brug for et.
Du har selv listet nogle af fordelene - den primære fordel er at alting er samlet i én enhed. Derudover ser jeg selv følgende som kraftige fordele:
- Mulighed for 3. parts programmer.
- Media Center extenders benyttes meget hjemme hos mig (det er en mulighed for at få HTPC'ens brugerflade og funktioner op i flere rum fra samme boks).
Mvh
Brian
|
 |
Binnerup
Guld medlem
|
Sendt: 20-December-2005 kl. 13:48 |
Eksempel - prøv fx. at time en optagelse på din DVD recorder når du står ude ved moster oda til julefrokost.
Det vil du kunne via. en browser eller mobiltelefon via. et 3. parts program til fx. Media Center.
Mvh
Brian
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 20-December-2005 kl. 13:58 |
Det lyder smart med remote programmering, men det kræver jo at maskinen kører 24/7.
Det med remote programmering er jo en ting som har en ekstra værdi i forhold til løsningen:
Recorder + alm pc.
Når tror jeg prøver at finde noget salgs info på den nye Sony/Philips MCE.
|
 |
Binnerup
Guld medlem
|
Sendt: 20-December-2005 kl. 14:07 |
lahan: Ja - min kører nu også 24/7.
Via. fx. ORB betyder det også at du altid kan hente dit optagede tv, dine billeder eller dit musik fra en anden maskine rundt om i verden.
Philips'en er så vidt jeg ved ikke på markedet endnu, og Sony'en er US only pt, desværre.
Amitech er nok dit bedste bud på en færdig maskine, når nu Zitech ikke kan levere.
Mvh
Brian
|
 |
Palmolive
Bruger
Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 177
|
Sendt: 21-December-2005 kl. 16:20 |
Den behøver ikke køre 24/7 - du kan bare enable wake on LAN... Det betyder godt nko at den vågner "af sig selv" af og til, men det er til at leve med...
En anden fordel, som ikke bør underspilles, er jo altså at man får en full-blown PC i stuen til mail, surf, spil, whatever - udover en multi-feature DVR...
|
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
 |
slib
Junior bruger
Oprettet: 08-December-2005
Point: 47
|
Sendt: 21-December-2005 kl. 17:45 |
Palmolive skrev:
Den behøver ikke køre 24/7 - du kan bare enable wake on LAN... Det betyder godt nko at den vågner "af sig selv" af og til, men det er til at leve med...
En anden fordel, som ikke bør underspilles, er jo altså at man får en full-blown PC i stuen til mail, surf, spil, whatever - udover en multi-feature DVR...
|
Jeg er temmelig ny i dette og vil derfor gerne høre hvor udbredt dette er - jeg tænker på om det bare er noget man skal hoppe ud i, eller har systemet nogle "børnesygedomme" der gør at man bør vente lidt endnu
|
 |
Tstampe
Guld medlem
Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
|
Sendt: 21-December-2005 kl. 18:12 |
Hej Slib...
Jeg er også ganske ny indenfor MCE-området, men har valgt, at springe ud i det. Da man jo kender mange af de fordele som en pc'er giver allerede. Og nu kan den kombineres, så WAF (læs konen) forhåbentlig også fanger mere interesse for området.
Hun sidder allerede og benytter en alm. bærbar til bestilling af diverse ting og nu kan man så gå skridtet videre og hun kan sidde i stuen og gøre det samme.
Og såfremt du vælger at bygge maskinen selv, så kan du jo også bestemme hvor store omkostningerne skal være (næsten) samt konfigurere den efter dine behov. Ved en DVD-optager er det jo f.eks. ikke alle modellerne man bare sådan uden videre kan forøge med f.eks. en større HD.
Jeg selv er så nået dertil, at jeg har maskinen kørende, godt nok som test, men nu skal finde ud af hvilke kabler jeg skal bruge og hvor man evt. skal erhverve sig nogle gode kabler. Samt hvilke og hvor lange man må lave/købe dem maks. Og samtidig hvilke evt. ekstra 3. parts programmer man bør installere.
Nogen der har nogle forslag her?
Så mit råd er - prøv at springe ud i det, men du kan jo evt. i første omgang bruge noget af det du har allerede, så du skal købe alt fra nyt.
Tstampe
|
 |
pekr
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
|
Sendt: 23-December-2005 kl. 14:38 |
Jeg har haft en HTPC i 1½ år nu. Den første var samlet af gamle stumper, bl.a. en P3, 192MB ram og hvad jeg ellers kunne finde, det gik ikke hurtigt men jeg fik en forståelse for hvordan det virkede, og jeg mener seriøst at da jeg efter et par dage så potientiallet i det, købte jeg helt nye dele. I dag bruge jeg den til alt, alt samlet i en. Det bedste ved det, er at den kan samles som man helt selv lyster, og efter behov. Og dertil kan man få timer til at gå med at finpudse den, installere nye smarte pgm og meget andet. Selv min kæreste har lært at bruge den og er imponeret over hvor smart man kan gøre det.
|
 |
Rtorp
Bruger
Oprettet: 07-December-2005
Point: 186
|
Sendt: 06-Januar-2006 kl. 09:00 |
lahan skrev:
Kan selvfølgelig også se en HTPC har:
EGP via internettet flere tunere MP3 JPEG Online radio
men ellers kan jeg ikke lige se nogle store fordele.
|
Så vidt jeg har forstået kan nogle Recordere vise JPEG og afspille MP3 der er gemt på harddisken. Eksempelves kan LG - forlyder det. Er der nogen der kan bekræfte dette?
|
 |