|
|
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | |
Habanero ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2008 Status: Offline Point: 92 |
![]() Sendt: 09-September-2008 kl. 12:34 |
Jeg startede et HTPC projekt i foråret, men blev indhentet af sommerferie m.m. Nu er det genoplivet. Jeg står foran at smide 10-12.000 efter diverse HW og SW, men synes pludselig ikke det lyder særlig fremkommeligt efter at have læst de seneste tråde her på forumet – især om problemer med HD kanalerne. Synes det lød bedre i foråret! Jeg har Canal Digital parabol, vil kunne se SD og HD kanaler, Blu-ray/DVD, Streamet TV og spille musik. Vil kun have én boks, 0 støj og så lavt strømforbrug som muligt. Har forestillet mig flg. opsæt (ud fra hvad jeg har læst mig til – ingen erfaringer!): Kabinet: HFX mini Bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-S2H CPU: AMD 4850E 4 GB ram Harddiske: 2*1 TB WD Caviar Green Blu-Ray drev: Tastatur: DiNovo mini TV-kort: FloppyDTV S2 + et DVB-T kort (formentlig et Haupauge) Display: Der fandtes engang et OLED display til HFX mini, men jeg kan ikke finde det mere. Mindre godt alternativ: iMon VFD, men ville gerne finde noget bedre. Vista til musikafspilning DVBviewer til TV DVD og blu-ray: ?? Vista? Skal desuden kobles på et surround anlæg. Mit TV er et Samsung LE46F86 Jeg vil selvfølgelig helst bare have en opsætning der fungerer uden man skal nørde med det hele tiden, men jeg gider godt kæmpe lidt med at få det sat op indledningsvist. Efterfølgende skal det bare virke og være til at finde ud af for resten af familien. Spørgsmål: Kommer HD kanalerne til at fungere i dette opsæt? Er 790GX chipsættet værd at investere i, i stedet for 780G Har I forslag til et godt display der passer til HFX mini Er der bedre SW alternativer Kommenter i øvrigt gerne på resten
og..... når man mon nogensinde til et færdigt opsæt på et mediacenter?? |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Modtagelse af krybteret HDTV fra canal digital kan virke med DVBviewer og conax cam 4.00e. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Habanero ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2008 Status: Offline Point: 92 |
![]() |
Ehh... synes bare jeg læste du havde opgivet HD kanalerne og ville krybe til korset og anskaffe CD's HD boks. Noget med hakkende billeder... Eller husker jeg forkert?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja det med HD er ikke nemt, har kæmpet med det i månedsvis. Det ser dog ud til at jeg, med hjælp fra Patriarken, kan begynde og se lys for enden af tunellen. Mit setup er: Vista Ultimate FloppyDTV-S2 ATI 3650 GFX, ATI Catalyst Drivere og Control Panel ver. 8.8. PowerDVD 8 Ultra DVBViewer 3.9.4.0 Canal Digital via parabol At få HD kanalerne skannet ind med FireDTV er problematisk, men ikke umuligt. Når kanalerne skannes, finder den alle kanalerne, bortset fra HD kanalerne. Det er noget med at den .ini fil med transponderne er mangelfuld i forhold til det som FireDTV kræver (noget med Pilot symbols etc.) Jeg brugte DVBViewer værktøjet TransEdit hvor jeg hentede C:\ProgramData\CMUV\DVBViewer\Transponders\3592.ini ind. På Canal Digitals hjemmeside fandt jeg frekvenserne her. Så valgt jeg den korrekte frekvens (f.eks. 11.421), valgte Scan Selected. Den finder så HD kanalerne, som jeg så valgte Send to DVBViewer Jeg har derudover haft en del ustabilitet, hvor jeg meget ofte måtte slukke for det hele og trække stikket ud for at få resat min FireDTV box, men det kan, ifølge Patriarken, skyldes mit CAM modul. Det vil jeg så prøve at skifte. Et andet problem jeg havde, var at billedet hakkede meget. Det kan skyldes at jeg har en ældre Plasma skærm, hvor jeg havde tilsluttet via VGA. Men nu har jeg skiftet til Component, og det ser ud til at det nu er meget bedre (bruger 1080i, 25hz). Som Patriarken har skrevet andetsteds er det vigtigt at tallet skal være deleligt med 25, så det skal være 25hz eller 50hz osv. Jeg har stadig små hak når der panoreres, men det tilskriver jeg mit gamle Plasma TVs begrænsninger
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg tror det er mig du adresserer, og ja jeg havde faktisk givet op Mit første S2 tunerkort var et FireDTV, som jeg slet ikke kunne få til at køre, så det opgav jeg og købte et TT S2-3200. Det fik jeg til at køre, men det hakkede så meget at det var ulideligt at se på Så jeg besluttede at droppe det hele og købe en HD box Men samme dag dumpede der en mail ind om at Digital Everywhere havde releaset nye drivere til FireDTV boxen så den fandt jeg frem igen og gav den en ny chance. Så nu får vi se om det kommer til at holde |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Hvilket CAM modul bruger du? Er det mærket der er problemet eller fordi det måske er defekt? FireDTV box??? Mener du floppyDTV kortet?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har to CAM moduler, det ene er mærket Canal Digital og det andet Telenor. Det kan godt være at CAM modulerne er for gamle. Jeg venter på at få et andet som jeg kan prøve med Udtrykte mig forkert, kører FireDTV (ekstern box forbundet med FireWire kabel) |
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Jeg havde planer om noget kabel-TV, men synes udbydet af stationer er bedre med Canal Digital, så det bliver nok det jeg skal have. Hvad skal jeg købe af kort for at det virker fejlfrit? Er sådan et kort her ikke bedre. der er jo både DVB-S2 og DVB-T i: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=453641
Redigeret af mbm1 - 11-September-2008 kl. 09:27 |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Hvis det er kabeltv du skal have så kan du ikke bruge det kort du linker til - kabeltv er DVB-C
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har selv været hooked på det kort, men der er ikke support for det i DVBviewer desværre og så vidt jeg kan gennemskue er DVBviewer ikke til at komme uden om hvis man vil have undertekster og HD kanaler.
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Har lige ringet til CD. De bekræfter at kortene er låst til deres bokse, så man kan ikke benytte Mediacentre til CD Mon det er hvad vi kan forvente fremover? Mediacentre bliver vel mere og mere udbredt! Jeg nægter sku at have en boks mere stående. |
|
![]() |
|
![]() |
Det kort har ingen CAM modul, så du skal have et ekstra kort hvor CAM modulet skal sidde i. Der har været skrevet nogle steder at det ikke fungerer særligt godt, men jeg har ikke selv prøvet det. De fleste bruger Technotrend Budget S2-3200 (med CAM option) eller FireDTV eller FloppyDTV Du skal desuden være opmærksom at nogen siger at Canal Digitals kort er bundet til den reciever boks som de insisterer på at levere, men jeg har ikke fået det bekræftet. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |