recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC med HD kanaler fra Canal Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC med HD kanaler fra Canal Digital

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Habanero Habanero skrev:

Blu-Ray drev: Sony-Nec-Optiarc BC 5600S



Ikke for at hijacke tråden, men hvor kan man købe dette drev (eller et andet slim slot loading BD-ROM drev)?
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 01:58
Oprindeligt skrevet af Habanero Habanero skrev:

 

Display: Der fandtes engang et OLED display til HFX mini, men jeg kan ikke finde det mere. Mindre godt alternativ: iMon VFD, men ville gerne finde noget bedre.

Det blev taget af siden da der var mange problemer med driverne, jeg har det selv, det er fra omaura, men de har så også lige lukket deres side, og efterladt deres kunder med halvfærdige drivere..

Selve oled displayet er fedt nok, men det fungere ikke super, har lige hentet en ny driver ned til mit som er optimeret af nogen andre som har samme display.. så håber jeg driverne fungere lidt bedre end tidligere, det gik de bare ned med fejl hele tiden..

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 01:59
Oprindeligt skrevet af ziphnor ziphnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Habanero Habanero skrev:

Blu-Ray drev: Sony-Nec-Optiarc BC 5600S



Ikke for at hijacke tråden, men hvor kan man købe dette drev (eller et andet slim slot loading BD-ROM drev)?

her inde, de har 2 typer, hvor 5600S er det klart billigste.. og de 2 drev er så vidt jeg ved de eneste slot in BD drev i verden..

http://www.mcubed-store.com/catalog/product_info.php?product s_id=290

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 09:10

For lige at vende tilbage til topic.

Er her så nogle der har CD og deres Hd kanaler kørende i en pc?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 12:58

Ja det har jeg, men som tidligere beskrevet så har jeg et tudsegammelt abonnement, så jeg ved ikke om de låser kortene til recieveren i dag. Det kunne virkelig være spændende at få det opklaret

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja det har jeg, men som tidligere beskrevet så har jeg et tudsegammelt abonnement, så jeg ved ikke om de låser kortene til recieveren i dag. Det kunne virkelig være spændende at få det opklaret

Ifølge den guide der bliver linket til, og som er næsten nøjagtig et år gammel, så parrer CD ikke deres kort med modtageren.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja det har jeg, men som tidligere beskrevet så har jeg et tudsegammelt abonnement, så jeg ved ikke om de låser kortene til recieveren i dag. Det kunne virkelig være spændende at få det opklaret

Ifølge den guide der bliver linket til, og som er næsten nøjagtig et år gammel, så parrer CD ikke deres kort med modtageren.

Flemming

Nej men det gør de nu hvis man ringer og spørger CD.

Så hvis det er korrekt, så vil vi jo ikke se flere nye CD kunder med HTPC-løsning.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af mbm1
<P>Nej men det gør de nu hvis man ringer og spørger CD.</P>
<P>[/QUOTE mbm1

Nej men det gør de nu hvis man ringer og spørger CD.

[/QUOTE skrev:

Har de ikke sagt det i flere år?

Flemming

Har de ikke sagt det i flere år?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Habanero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2008
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Nej men det gør de nu hvis man ringer og spørger CD.

Så hvis det er korrekt, så vil vi jo ikke se flere nye CD kunder med HTPC-løsning.

Jo da! Hvis ellers man kan finde ud af at bruge den guide Patriarken henviser til med Matrix CAM og CAS3 modul....... Men jeg må indrømme at det ikke er ligetil af finde ud af hvad man nøjagtig skal indkøbe. Jeg satser nok på at mit 3-4 år gamle abonnement ikke er låst og køber standardtingene. Hvis det ikke virker, må jeg jo så se hvad jeg kan fuske mig frem til ud fra den guide.

Jeg er nu en anelse overrasket over at HTPC teknologi trodsalt stadigvæk er på pionærstadiet. Endnu mere overrasket over hvordan færdigløsningerne kan sælges. Der må være rigtig mange løse ender.

 

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 
<P>Nej men det gør de nu hvis man ringer og spørger CD.</P>
<P></td></tr></table> </P>
<P>Har de ikke sagt det i flere år?</P>
<P>Flemming</P>
<P>[/QUOTE mbm1

Nej men det gør de nu hvis man ringer og spørger CD.

Har de ikke sagt det i flere år?

Flemming

[/QUOTE skrev:

Det ved jeg ikke. Hvorfor skulle de sige det, hvis det ikke er korrekt?

Men jeg gider jo ikke investere i hardware og bestille CD hvis lortet ikke

Det ved jeg ikke. Hvorfor skulle de sige det, hvis det ikke er korrekt?

Men jeg gider jo ikke investere i hardware og bestille CD hvis lortet ikke virker, så vi bliver vel nød til at tro på hvad CD siger.

Til top
Habanero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2008
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af Habanero Habanero skrev:

 

Display: Der fandtes engang et OLED display til HFX mini, men jeg kan ikke finde det mere. Mindre godt alternativ: iMon VFD, men ville gerne finde noget bedre.

Det blev taget af siden da der var mange problemer med driverne, jeg har det selv, det er fra omaura, men de har så også lige lukket deres side, og efterladt deres kunder med halvfærdige drivere..

Selve oled displayet er fedt nok, men det fungere ikke super, har lige hentet en ny driver ned til mit som er optimeret af nogen andre som har samme display.. så håber jeg driverne fungere lidt bedre end tidligere, det gik de bare ned med fejl hele tiden..

Ok, så behøver jeg måske ikke ærgre mig så meget. De har formentlig taget det af markedet. Ligegyldigt hvor de har det i varekataloget, er det out og stock og ingen ved hvorfor og om det kommer igen.

Jeg så ellers en ret omfattende vejledning til anvendelsen i HFX kabinetterne et eller andet sted.

Tror jeg helt dropper display. Ved ikke rigtig om imon VFD er det jeg drømmer om. Havde en idé om at kunne betjene f.eks. musik uden at skulle tænde for TV'et. Det lader mere til at displayet fungerer som en gimmik uden nogen reel anvendelsesmulighed og hvis det er karakterbaseret ser jeg ikke den store lykke ved det.

Hvad bruger du dit display til?

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Habanero Habanero skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af Habanero Habanero skrev:

 

Display: Der fandtes engang et OLED display til HFX mini, men jeg kan ikke finde det mere. Mindre godt alternativ: iMon VFD, men ville gerne finde noget bedre.

Det blev taget af siden da der var mange problemer med driverne, jeg har det selv, det er fra omaura, men de har så også lige lukket deres side, og efterladt deres kunder med halvfærdige drivere..

Selve oled displayet er fedt nok, men det fungere ikke super, har lige hentet en ny driver ned til mit som er optimeret af nogen andre som har samme display.. så håber jeg driverne fungere lidt bedre end tidligere, det gik de bare ned med fejl hele tiden..

Ok, så behøver jeg måske ikke ærgre mig så meget. De har formentlig taget det af markedet. Ligegyldigt hvor de har det i varekataloget, er det out og stock og ingen ved hvorfor og om det kommer igen.

Jeg så ellers en ret omfattende vejledning til anvendelsen i HFX kabinetterne et eller andet sted.

Tror jeg helt dropper display. Ved ikke rigtig om imon VFD er det jeg drømmer om. Havde en idé om at kunne betjene f.eks. musik uden at skulle tænde for TV'et. Det lader mere til at displayet fungerer som en gimmik uden nogen reel anvendelsesmulighed og hvis det er karakterbaseret ser jeg ikke den store lykke ved det.

Hvad bruger du dit display til?

 

Er dette ikke havnet i den forkerte tråd?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu