recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC med IPTV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC med IPTV?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
West Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC med IPTV?
    Sendt: 07-April-2007 kl. 23:58
Fint forum.
Tænker på at bygge en selv - vil jo blive noget billigere.
Men er ved at få fiber ind i huset og så er IPTV jo en mulighed.
Er der nogen mulighed for at få signalet lige ind i boksen - eller er man stadig nød til at gå gennem en 'setup-boks' fra leverandøren?
bye,
Finn
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 09:16

Højst sandsynlig er du nødsaget til at gå igennem en settopboks...

Fidusen med en HTPC-løsning er så delvis røget, det er noget med et interface via scart-stik og ANALOG TV-kort, plus en eller anden IR-blaster løsning til at skifte kanal med... (ikke nogen særlig attraktiv løsning)..

Reelt behøvede man kun interforbindelsen til IPTV, som interface...

Den eneste der pt. har en HTPC-egnet løsning IPTV, mener jeg, er www.streamtv.dk som har et udbud af kanaler, som man kan se direkte på en HTPC via nettet... 

Her kan din nye fiberforbindelse jo også bruges....

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
West Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-September-2006
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 14:30
HTPC er mange andre ting.
Optagelser
Digitale billeder
Radio
osv.
Så jeg kan ikke lige se at at setupboksen ændrer på behovet for HTPC'en?
bye,
Finn
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 16:00
det er heller ikke det avh siger  han koncentrerer sig til det du spørger om og ud fra den synsvinkel har han ret.

Men hvis man ikke er bange for det ekstra besvær der er forbundet med at optage fra en setup box, så vil det fungere fint.

Redigeret af Ken_T - 08-April-2007 kl. 16:02
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2008 kl. 02:05

Ved godt dette er en gammel tråd, men nu står jeg og snart skal have lagt fibernet ind i huset med telefon, internet og tv.

Og så faldt jeg lige over dette: http://forum.team-mediaportal.com/development-91/finally-wor king-ip-tv-solution-tv-server-44158/

Er der nogen der har erfaringer med dette? Jeg er i forvejen flittig Mediaportal bruger, bare med DVB-T. Men hvis man kunne få iptv ind i htpcen uden set top box så ville det jo være en glimrende løsning :-) Især fordi der står at man kan hive flere kanaler på samme tid, hvilket jeg ofte gør nu.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2008 kl. 11:58

Jeg har ingen personlige erfaringer med det, men har godt fulgt med på sidelinien i tråden da jeg synes det lyder rigtigt spændende. Hvis du alligevel er ved at få lagt fiber ind, er det jo bare at prøve og installere plugin'et og så se om det virker.

Er meget spændt på om du får det til at virke hvis du afprøver det. Har ikke selv mulighed for det pt, men når vi engang flytter kan det jo ske at der bliver mulighed for det.

Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2008 kl. 13:12

I DVBviewer kan tunertype sættes til DVB-IPTV. Lyder da til at være noget med IPTV at gøre

Anyway.. har ikke fiber så kan ikke teste det.

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2008 kl. 14:42

Jeg har egentlig rigtig meget mod på at få afprøvet om det virker da det jo er afgørende for om jeg selv vil have tv med i pakken fra min kommende udbyder. Jeg kender et par stykker som har fået fiber lagt ind og som benytter deres tv løsning (midt vest bredbånd MVB) så kunne jeg jo passende afprøve det på min laptop :-)

Men jeg mangler nogle oplysninger fra udbyderen (IP, portnr. og div) og er ikke sikker på at det er noget de er interesseret i at udlevere. Man kunne vel forestille sig at de er bange for at man så skulle streame gratis tv rundt til alle sine naboer, selvom det overhovedet ikke er det der er hensigten. For mig er det kun afgørende for om jeg vil have deres tv løsning eller ej. Jeg vil nemlig ikke have en set top box stående og så kun få et analogt signal ind i pcen og kun være i stand til at optage en kanal af gangen. Så hellere DVB-T

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2008 kl. 15:23

Der er en anden tråd kørende om enmet, der forklarer hvordan man finder IP-adresser og porte...
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41633& KW=iptv&PN=0&TPN=5

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Der er en anden tråd kørende om enmet, der forklarer hvordan man finder IP-adresser og porte...
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41633& KW=iptv&PN=0&TPN=5

Tak for det :-) Der er da vist blevet forsket noget mere i det emne end jeg lige havde regnet med..

Nu er der i hvert fald kommet billede på, bare ikke i Mediaportal.. Men arbejder fortsat på sagen..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu