|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
spikedk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() Sendt: 03-November-2005 kl. 23:27 |
Hejsa!
Jeg er i den situation at jeg bor meget billigt på landet, og derfor kan jeg kun modtage TV via parabol. Jeg har 2 paraboler, en fra Viasat og en fra Canal Digital. Den fra Viasat har scart-udgang og det lille gule stik (composite?), og den fra CD har kun scart-udgang. Jeg har planlagt at bygge en HTPC med et Hauppauge - WinTV-PVR150MCE kort, og regner med at den fra Viasat kører gennem det samme, lille gule stik - men hvad med den fra CD, kan jeg på nogen facon konvertere signalet, så det passer ind i RF-tuneren - og kan dette kort overhovedet håndtere 2 samtidige inputs? Håber der er nogen kloge hoveder herinde ![]() |
|
Med venlig hilsen
Tommy Larsen |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10574 |
![]() |
Hvis den modtager du bruger til CD har RF modulator er der ingen problem i at koble udgangen fra denne til antenneindgangen på PCI kortet. Du kan dog ikke se eller optage fra både antenneindgang og composite/S-video indgang samtidig. Du er nødt til at vælge indgang fra gang til gang du vil se/optage en udsendelse. Flemming |
|
![]() |
|
spikedk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
Hej Flemming! Problemet er netop med den fra CD, at der kun er scartudgang... Findes der en lille boks, der kan konvertere signalet til RF? |
|
Med venlig hilsen
Tommy Larsen |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Ja, det hedder en modulator (eksempel) - men du kan også bruge en gammel videomaskine. /Lars Redigeret af Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10574 |
![]() |
Hvad med at bytte om, jeg mener er der heller ingen modulator i Viasat modtageren?. Flemming |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for hurtig assistance, til jer begge to :)
|
|
Med venlig hilsen
Tommy Larsen |
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
At bruge en modulator en meget dårlig idé, du får et meget ringe billede og lyden er kun i mono.
Stort set alle TV-tunerkort har både en composite og S-Video indgang som er væsentlig bedre at bruge end en modulator. Men jeg ville nu fortrække en helt anden løsning og et købe DVB-S kort med CAM modler til PC'en og bruge den i stedet for dine statellit receivere, det andet er kun en lappeløsning. Så behøver du slet ikke at bruge dine satellit receivere mere og signalt forbliver digitalt hele vejen ne til harddisken og evt til TV'et. Redigeret af HTPC |
|
![]() |
|
Kluks ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
Det er åbenlyst at det bedste ville være at købe to satelitkort (eller ét alt efter model). Men der skal du så overveje en anden løsning end MCE, da MCE p.t. ikke understøtter DVB-S standarden endnu. Der er ikke nogen kortsigtede planer for understøttelse af DVB-S, men til gengæld DVB-C (kabel tv). Jeg ved at der er andre af medie center produkterne der understøtter DVB-S, men ved ikke lige præcis hvilke. Dette emne har været diskuteret før, så det skulle nok være muligt at finde noget på recordere.dk om emnet. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg regner med at disse DVB-S kort sikkert er hundedyre, foruden at de vel ikke officelt understøttes af eks. Viasat, og hvis MCE alligevel ikke understøtter dem, så er jeg vel faktisk bedst tjent med at lade være med at investere et beløb, der strækker sig over 10 kilo, på noget der ikke vil spille 100%? Gad godt at have kabeltv....! |
|
Med venlig hilsen
Tommy Larsen |
|
![]() |
|
boborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Der er et par DVB-S kort med MCE drivere (Hauppauge og Technotrend mener jeg det er). Men desværre ikke nogle der kan modtage kodede programmer. |
|
/ Bob
|
|
![]() |
|
boborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
![]() |
En Dreambox kan potentielt modtage og optage Viasat digitalt, men naturligvis ikke officelt understøttet af Viasat.
|
|
/ Bob
|
|
![]() |
|
Kluks ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
Så vidt jeg ved koster et DVB-S kort ca. 1000 kr. jeg er dog ikke sikker på om det er med CAM. Det er jo også et spørgsmål om hvad man vil betale for. En løsning med DVB-S kort giver jo et klart bedre billede end gennem S-Video el. lign. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |