Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
spikedk
Junior bruger
Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
|
Sendt: 07-November-2005 kl. 12:33 |
OK, summa summarum - det er et helvede at have parabol, og vil have det
bedste ud af en HTPC, som jeg kan se det - tror jeg skrinlægger
projektet indtil videre, vil ikke bløde så mange penge for noget, der
ikke spiller optimalt :(
|
Med venlig hilsen
Tommy Larsen
|
 |
Jankes
Junior bruger
Oprettet: 06-November-2005
Point: 30
|
Sendt: 09-November-2005 kl. 11:15 |
boborg skrev:
En Dreambox kan potentielt modtage og optage Viasat digitalt, men naturligvis ikke officelt understøttet af Viasat. |
jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om den der dreambox ,
kan man bare tage sit viasat kort og putte i den, og så køre det bare eller... hvis det er tilfældet så skal jeg bare have sådan en, jeg kom til at købe en kiss-558 men det er ikke så smart et setup hvis man har en sat reciver da mange af funktionerne åbenbart er beregnet til at man enten har kabel eller antenne, men hvis du ´lidt info omkring denne vil jeg være meget glad.
mvh Jankes
|
 |
boborg
Bruger
Oprettet: 27-November-2003
Point: 222
|
Sendt: 09-November-2005 kl. 11:42 |
Nu har jeg ikke selv Dreambox, men så vidt jeg ved, kræver det at man lægger speciel software ind i den via PC. Det er altså ikke noget Drembox'en kan som standard og der er tale om uofficiel software. Desuden skal man bruge serienummer fra en godkendt Viasat modtager.
|
/ Bob
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
|
Sendt: 09-November-2005 kl. 11:58 |
Jeg har selv en Arion AF 9300 PVR modtager med 160 GB harddisk og USB2 tilslutning. Med det rette Ca modul og abo-kort kan jeg med den optage digitalt fra både Viasat og Canal digital og efterfølgende lynhurtigt overføre det til PC for redigering og brændig på CD eller DVD. Modtageren har indbygget to tunere og kan optage 4 programmer samtidig med jeg ser et femte.
Flemming
|
 |
pekr
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
|
Sendt: 13-November-2005 kl. 09:41 |
Jeg ved af erfaring at have en ekstern sat box sat til fx. 150'eren igennem composite giver et forfærdeligt billede, og der er vente tid når kanalerne skiftes også videre, jeg har helt valgt at lade min parabol køre uden om min htpc (ja så kan jeg ikke optage, men hvem gider sidde og se på et ringe billede). Har også haft satkort i den, og det virkede også af H. til, hvis du er vant til at se tv fra din alm. sat box, vil du blive så irreteret på det hvis du køre det igennem HTPC'en. Som du selv siger, så vent med det. De løsninger der er nu er efter min mening alt for dårlige.
|
 |
HTPC
Guld medlem
Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Point: 629
|
Sendt: 13-November-2005 kl. 13:27 |
Kluks skrev:
Der er ikke nogen kortsigtede planer for understøttelse af DVB-S, men til gengæld DVB-C (kabel tv). |
Kan du uddybe det?
Hvilke kortsigtede planer er der for understøttelse af DVB-C, det har jeg ikke hørt om før. Har du evt.et link eller to?
Og er det i så fald med understøttelse af CAM? Ellers kan det jo ikke bruges med TDC (Viaccess) eller Stofa (Irdeto).
Redigeret af HTPC
|
 |