recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC med parabol....?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC med parabol....?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2008 kl. 22:49

Så er det nok ikke den løsning, du skal vælge når du vil ned i et lavere prisleje.. for 4000-5000 er nok en almindelig pris for en htpc med licens + dvb + remote osv.. hvor mit dvb-s2 jo koster ca. 400,-, så billigt nok

En pc har jo en grundpris. så kommer alle de ekstra dele..

Redigeret af pendec - 12-Marts-2008 kl. 22:50
Til top
spikedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Alternativ kabinetter  kunne være thermaltake lanbox ht
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426661

eller silverstone sugo2
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388210

Begge disse kabinetter kan klare normale mATX motherboards...

Jeg har besluttet mig for Technotrend løsningen, og dermed en "alm" PC, men så kommer der jo bare nye spørgsmål.....!

Hvilket MicroATX MB kan anbefales? Er onboard-lyd OK på dem, eller skal man også ud og have fat i et lydkort?

Hvad med gfx-kort, onboard er vel ikke OK, hvis man vil have HDTV osv?

Intel Core Duo er vel et must, hvis den skal kunne lave noget... 2 GB RAM, det er vel også nok?

Jeg regner med et budget på ca. 5000 til ren hardware, og så kommer satkort og CAM oveni, det burde vel kunne gøres for den pris, sådan ca?
Med venlig hilsen
Tommy Larsen
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 22:04

Det er så heldigt, der pt. lige er dukket nogle mulighederne op, for at kunne klare HDTV ret billigt....

Prøv at kigge i nogle af de andre tråde, der kører pt.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37391& PN=1&TPN=1.

Det skulle være muligt at få det  til den pris du nævner inkl. sat-tv-kort...

Redigeret af avh - 13-Marts-2008 kl. 22:17
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
spikedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-November-2005
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 09:58

OK, er ved at have styr på det hele nu :)

Inden jeg trykker på den store knap kaldet indkøbskurv, kommer det sidste spørgsmål - jeg tror det ender med DVBViewer - er det noget, konen kan finde ud af (ikke for at generalisere, men de kan ikke altid det samme med teknik som os....!!!)?

Med venlig hilsen
Tommy Larsen
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 10:34
Her i huset bruger WAF DVBviewer...

Det har været anvendt i lang tid efterhånden.
Forud for det, brugte vi et andet program med et rimeligt brugerinterface, det nu hedengangne program Showshifter...

Der var klare fordele ved skiftet, så der var fordele i at skulle til at bruge noget nyt...

DVBviewer kan enkelt og ligetil anvendes med almindelig remote styring via OSD-interface.
Derudover synes jeg, man skal lave et setup, så man altid er i dette OSD-interface.
Automatisk opstart eller tryk på remoten og DVBviewer kører..
Man skal ikke se windows-interfacet...

Men de er min erfaring, at man også skal gøre brug af de 2 andre interface i sjældne situationer...

Desktop-interface (mus/tastatur), kan f.eks. klares med en trådløs mus, så man i givet tilfælde kan bruge lidt "windows-interface").  

Web/fjernstyringsinterface kan bruges fra en anden computer, hvor man har et rigtig kraftig windows-interface til rådighed...

Sørg for at tingene kører korrekt og alt virker som det skal, inden det tages i brug....

Hvis man først har lavet en god opsætning, kører DVBviewer meget stabilt.
Og så enkelt og mininalitisk opsætning af hele HTPC-systemet, ikke en masse overflødigt....

Redigeret af avh - 14-Marts-2008 kl. 11:08
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu