|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
pnr.dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Status: Offline Point: 135 |
![]() |
|
Hvordan er billedekvaliteten når man hiver det ud af vga-stikket, er det ligeså godt som fra DVD? Jeg har prøvet at sætte min bærbar (IBM med ATI 7500 grafikkort)til fjernsynet via SuperVHS, og det noget ringere kvalitet end min KISS DP-558.
|
||
![]() |
||
Ipaq ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 30 |
![]() |
|
Denne ramte lige i et af mine forsøgsprojekter.. Forskellen på VGA & "TV RGB" er groft sagt at VGA kører med seperat sync for horisontal/vertikal, hvor TV kører med composit sync, dvs. hor+ver er samlet i et signal. TV kører med (ca.)25Hz & VGA gerne noget mere ATI Radeon kortene, fra 7000-9800 +den nye serie, kan alle lave en Composit sync, onboard, samt interlace. Dette kan gøres med programmet Powerstrip, hvor man så også indstiller parametre til TV. Så skal men "bare" lave et kabel fra VGA kort til SCART+Switch spænding til åbning af RGB på TV. Nemt ikk..
|
||
![]() |
||
pnr.dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Status: Offline Point: 135 |
![]() |
|
Er billedekvaliteten ved at bruge denne "VGA til scart løsning" så bedre end hvis man bruger SVHS fra sit grafikkort? |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Hvis man er til små elektronik projekter, så er her en god side til hvordan man laver et VGA RGB signal om til brug på TV RGB hvor sync signalet ligger i composite. VGA til RGB konverter (PC til TV) Der er også forskellige andre løsninger. /Lars Redigeret af Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Hej Ipaq
Men glemmer du ikke, at de fleste TV ikke kan vise non-interlacet ? /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
||
![]() |
||
Ipaq ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 30 |
![]() |
|
Hej Lars Jo, Non-Interlace er der ikke mange TV der kan, så det ordner man med Powerstrip, samt den Composit Sync..
-og kvaliteten er super, knivskarpt. Har det kørende på et Radeon 7200 (AGP) & P4 1.9, men den larmer alt for meget. Er ved at finde stumper til Siemens Multitainer, som har Celeron366, 10G HD, 100Mbit, DVD, LCD display, MPACT Grafik onboard (desværre), Digital out, trådløst tastator + fjernbetj. & et flot kabinet. Desværre kun PCI udvidelseskort, 2stk. & for lille Processor. Køber nok et Radeon 9200 PCI & hvis jeg kan finde en PIII-700 FCPGA processor. Har Pinacle (m.878chip) & Kiss TV tuner kort, skal måske ha et bedre et. Gode ideer modtages gerne.. |
||
![]() |
||
rybber ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
|
Hej Jeg har også funlgt denne tråd med stor interesse. Jeg har samlet en HTPC bl.a. indeholdende et Asus ATI radeon 9200SE grafikkort med TV out. Da mit TV ikke understøtter SVHS (så vidt jeg har læst mig til), var jeg nødt til at købe et colorfix kabel og sætte på. Jeg er dog langt fra tilfreds med kvaliteten og der er noget underligt signalstøj på TV'et. Anyway, vil jeg have gavn af at købe VGA -> scart kablet hos av-connection ? Jeg vil også gerne kunne sætte HTPC'en op uden at skulle slutte en alm. skærm til, da det ikke er nogen super oplevelse at se sit skrivebord på TV'et. Vil VGA -> scart kablet også forbedre dette? Det er jo temmelig dyrt ~500,- så jeg vil ikke bare fare ud og købe det hvis det ikke giver en mærkbar forbedrelse? Skal jeg hellere bruge Powerstrip og fortsætte med SVHS tv-out? Tak for hjælpen, mvh Rybber |
||
Rybber,
Gratis web galleri script: www.minigal.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Rybber Hvilken model TV har du? Det Colorfix du har købt, er det et som laver SVHS til Composit signal? om det er, -så er det nok derfor billedet er ringe kval. Egentlig lidt synd med en HTPC.. MG400RGB VGA-SCART kabel er nok specifikt til Matrox kortene Det ville være forsøget værd at prøve med Radeon 9200 +Powerstrip +få lavet kabel til SCART(RGB) Powerstrip er ikke specielt godt til SVHS, derimod til RGB.. Skal lige finge data frem, så kan du se om du vil gå igang med kabel. Mvh./ |
||
![]() |
||
![]() |
|
Lyder meget interessant, nogen link? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Ipaq
Jeg kan se at den amerikanske udgave (link til specs) har component udgang (Y Pr Pb) så det virker ihvertfald logisk hvis de laver en udgave hvor det er erstattet med RGB istedet. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, ser godt ud -dog er jeg lidt skeptisk mht den kæmpe blæser..
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Her er link til en meget god side til VGA-SCART kabel /Powerstrip http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/ http://www.entechtaiwan.com/ps.htm God fornøjelse
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |