recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC med VIA bundkort - Hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC med VIA bundkort - Hjælp!

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 21:03

Jeg har et Antec Fusion, og det er et lækkert kabinet, der er dog kun 2 kabinet blæsere, som er 120mm (det er vist mere end rigeligt.) PSU er på 400W så vidt jeg husker, og den er meget lydsvag, jeg kan ihvertfald ikke hører den.

man skal ikke hænge harddiskene op,  det er 2 harddisk holdere i, med gummidutter på, så der er ingen resonans lyde der.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 21:17

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Men at bruge en CPU med 2 kerner er faktisk at skyde over målet hvis man blot vil lave en fungerende HTPC, det bruger bare mere strøm  og man får måske aldrig brug for de ekstra kræfter.

Ligeså snart du vil afspille H.264 video (eller HD-DVD og Blu-Ray) skal begge dine CPU kerner nok komme på full-time arbejde...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 21:31

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Men at bruge en CPU med 2 kerner er faktisk at skyde over målet hvis man blot vil lave en fungerende HTPC, det bruger bare mere strøm  og man får måske aldrig brug for de ekstra kræfter. 

Jeg har målt strømforbruget på Min HTPC med en X2 3800+(ikke en EE version) og på min amd 64 3000+, min htpc brugte ca 80 watt, når den bare viste tv, optog en kanal og med P2p åbent, min amd 64 3000+ som var i idle, brugte 110 watt, det skal så siges at jo sidder grafikkort i min amd 64, hvor det er indbygget i HTPC bundkortet.

men pointen er, køber man en X2 i EE version er det ikke sikkert den bruger mere strøm end en almindelig Amd 64 3500+

Mener faktisk jeg kan huske et en X2 3800+ i den helt lave EE version kunne komme ned på 3 watt i idle, men det er vist også møgdyr, det er max 35watt versionen jeg taler om..

Skal man endelig vælge en billig CPU for at købe noget dyrere senere, så kan man ligeså godt vælge en sempron 3200, til små 250 kr, så kan man bare kaste den ud når man køber en ny ;)

Redigeret af Pizzabager - 16-April-2007 kl. 21:41
Til top
Mikael A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 22:03
kan 120 watt PSU ikke drive et bundkort, CPU, HDD og optisk drev samt tvkortet??? det SKAL være det kabinet.. det er det eneste der er til at holde ud at se på.. og med fanless PSU... og min kabel tv kommer fra Telia Stofa via vores egen antenneforening

Redigeret af Mikael A - 16-April-2007 kl. 22:04
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 05:08
120 watt er for lidt i spidsbelasninger, i opstarten hiver den en del strøm, og der tror jeg ikke 120 watt kan gøre det.

Redigeret af Pizzabager - 17-April-2007 kl. 05:08
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 16:39
hmmm det er lidt en nitte.. nogen der har nogle bud på hvilken processor der kan bruges så?? Den skal udelukkende køre mediecenter....
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 17:31
Der kan jo være mange hensyn at tage når man vil bygge HTPC, for eksempel må det måske ikke fylde meget i stuen af hensyn til andre.

En god løsning er faktisk en Harddisk recorder. Den er lav og fås nok i et acceptabelt design. Den kan bruges til optagelse, afspilning, DVD gengivelse, billeder og hjemme videoer. Og den er forholdsvis ligetil for alle. Nem med fjernbetjening og redigering.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 17:53
nu er det ikke en recorder jeg vil have, men mediecenter :-P
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 11:07
Ja, det forstår jeg også godt, men så må du også indstille dig på at et kabinet ikke kan have en størrelse, der er nede i nærheden af en almindelig recorder. Og at en strømforsyning ikke kan være for lille hvis du vil undgå problemer.

Hvad nytter det at du laver noget der går i stå og som skal startes om ustandseligt, fordi du kører med en alt for lille strømforsyning. Det dur ikke, vel? Det er dig der skal tilpasse dig mindstekravene til en HTPC hvis det skal køre, det er ikke en en HTPC der kan tilpasse sig dig, hvis du er urimelig.  Ellers må du vælge en Harddisk Recorder.

Det er der ikke noget at gøre ved. Hvis du ikke kan lide de kabinetter der kan anvendes som minimum, er HTPC ikke noget for dig. Det er du nødt til at se i øjnene. Der er ingen der kan anbefale dig noget du ikke får til at virke eller som brænder sammen.

Det er jo rigtig nok, ikke? Det er ikke manglene vilje fra andre, det er  bare sådan det er. Der er mange der gerne vil hjælpe, men det hører op, hvis du stiller umulige krav. Folk hjælper hvis de tror det fører til et godt resultat, men ingen ønsker at skabe problemer for en anden.

Med venlig hilsen Ken_T

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 13:12

hva med turion, det er AMD's mobile CPU..

den største jeg kan finde til sokkel 754 er: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=205809

max cpu belastning 33 watt.

der er det dog ikke lige til at finde et egnet bundkort, med enten dvi eller HDMI udgang, i micro ATX.

her er noget intel core2duo:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=227976

Det kunne måske være noget.. max cpu belastning er 34 watt.

med et asus mb, som ser super ud, lige bortset fra det ikke har HDMI eller DVI port, kun VGA , kan godt undre mig over at det ikke er nogen DVI port, når det tydeligvis er lavet til HTPC.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201072

eller den her aopen, som har DVI, dog noget dyrere..

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=249220

Det er mine bud, dem tror jeg godt du kan trække med din 120 watt psu.

Dog skal du vide at du kun kan have et PCI kort dit kabinet, og det er jo TV-kortet. så alt andet du skal have sat til den skal bruge firewire eller USB.

skal du bruge et wireless USB netkort, har jeg et liggende du kan få for 150 kr. :)

Redigeret af Pizzabager - 18-April-2007 kl. 13:19
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 13:36

Nå nu jeg alligevel er her.

Jeg vil lave det her hvis det skulle være.

DVD-brænder: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=238408 390 kr

kabinet:

CPU: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=227976 1700 kr

Bundkort: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=249220 1300 kr

RAM: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138802 350 kr

TV-kort: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138478 1000 kr.

harddisk: samsung spinpoint 250, 320, 400 gb efter lyst, max 600 kr

Software: win Vista premium OEM, ca 7-800 kr

remote/tastatur, ville jeg vælge MS ca 600 kr for begge

DVi-HDMI kabel ca 150-200 kr.

CPU køleren, ved jeg ikke helt med den der følger med. der må du selv kigge rundt.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 18:59
hmm jeg er nok bare besværlig.. men jeg ved jo at AMD cpu ligger mellem 300 og 600 kroner for rimeligt gode størrelser. De bruger 65 watt ved max load, også X2'ere.... Derfor ville det være rart hvis man vidste hva de andre enheder brugte af strøm..
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu