|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
elvisdk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2007 Sted: Thisted, DK Status: Offline Point: 455 |
![]() Sendt: 13-Maj-2011 kl. 12:27 |
Hej
Jeg har nu fået samlet en HTPC bestående af :
Zotac dual Atom + ION2 bundkort
Hauppauge HVR-5500 HD (den afspiller fint ukodede HD kanaler fra Stofa sammen med WinTV)
Alt dette plus lidt mere puttet med i et HFX Mini kabinet.
Jeg har installeret XBMC 10.1 udgaven fra XBMC.org .
Er der en guide eller sidder nogen af jer med en opskrift der gør Live TV muligt ?
Er løbet ind i mange plugins, udgaver af xbmx plus andet, men har ikke fundet den korrekte opskrift.
![]() Nå ja, så fik jeg købt en Boxee Box remote til HTPC'en på amazon.com, fiks lille remote.
|
|
[Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB]
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Hvis tv er bare en lille smule vigtigt for dig i et mediecenter, ville jeg kigge på stort set al anden software end lige XBMC.
Software som DVBViewer, Mediaportal, SageTV, Windows Mediacenter, er alle gode løsninger, og nævnt i prioriteret rækkefølge når det gælder tv færdigheder... i mine øjne
![]() |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
elvisdk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2007 Sted: Thisted, DK Status: Offline Point: 455 |
![]() |
Hej
Jeg har set det lykkedes i Linux.
Tror jeg prøver den vej.
|
|
[Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB]
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Du kan sagtens få dvbviewer til at køre sideløbende med xbmc det gør jeg selv.
|
|
![]() |
|
madslundt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
Jeg kører pt. med xbmc og fortherecord. Det fungerer udemærket, men bruger det kun til optagelser, da jeg bruger tv'ets tv tuner til at se live tv. Live tv er selvfølgelig også muligt.
Guide til at sætte for the record op med xbmc: http://www.4therecord.eu/forum/viewtopic.php?f=20&t=1600 |
|
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC
Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads |
|
![]() |
|
bingoking ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Jeg har samme setup som Bjur. Har forsøgt mig med MediaPortal, som kan lidt af det hele, men som bare er for ustabilt efter mi mening.
DVBViewer er klart det program der er hurtigst til at skifte kanaler og give en ordentlig TV oplevelse. Brugerfladen er ikke den smukkeste i verden, men det kan fixes med nogen skin's fra members-area. |
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
![]() |
Jeg bruger dette skin. Det er virkeligt lækkert. http://www.dvbviewer.tv/forum/topic/38952-osd-skin-blufuzz/
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Har du en lille QuickGuide, er ikke stiv i tysk ![]() Ja man skal passe på med hvad man siger
![]() |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
bingoking ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
http://translate.google.dk/translate?js=n&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=de&tl=da&u=http%3A%2F%2Fwww.dvbviewer.tv%2Fforum%2Ftopic%2F38952-osd-skin-blufuzz%2F&act=url
![]() Det er lige før det giver mere mening når man bare læser det på tysk, men alligevel..
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Den havde jeg selvfølgelig prøvet først, og netop derfor tænkte jeg, at hvis du på få linier kunne fortælle hvordan man kom i mål, så ville mange timers frustreret tydning af kaudervelsk google translate være undgået
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Jeg prøvede kort igår at lege med det. Først ville det ikke virke, men skimmede lige tråden igennem på tysk og ved at kopiere plugins ind i plugins DVBViewer biblioteket OSD Skin i OSD skin DVBViewer biblioteket osv. fik jeg det til at virke.
Man kan ikke bare kopiere hele mappen ind i OSD skin biblioteket. Man skal ind i undermapperne og kopiere dem enkeltvis til de rigtige biblioteker. |
|
![]() |
|
![]() |
...det gjorde jeg..alle mapper undtagen den der hedder "TxtFileExamples" blev pakket ud til C:\Program Files (x86)\DVBViewer og jeg sagde ja til overskrivning i mappen.
Derefter vælger man bare det nye OSDskin "BluFuzz" i OSDskin indstillingerne. Hvert OSDskin har en mappe der hedder det samme som navnet på det Skin, så de burde ikke genere hinanden, og man kan skifte mellem de enkelte... Nu bruger jeg dog ikke Vejr og film funktionerne, men kun TV delen, så jeg skal ikke kunne sige om det har en indflydelse på vejr-ikoner el. andet. Men flot skin... Jeg har selv indtil nu brugt concinnity 3D - English - http://www.dvbviewer.tv/forum/topic/23169-osd-skin-concinnity-3d/ ..ehem...her er indslaget også på tysk, men så vidt jeg husker er instruktionerne i download - filen på engelsk...kan ikke huske hvad forskellen er på overlay og VMR / EVR. Eneste minus ved det skin er, at record ikonet er hvidt i EPG og derfor let at overse, men det fixede jeg selv med lidt rød klatmaling i paint.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |