|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
bingoking ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
og ups..sorry til dig Elvisdk - vi har vist stjålet din tråd, men har du fundet ud af om det så var linux-vejen du ville gå?
Jeg legede selv lidt med XBMC/MythTV på et tidspunkt, og kom rimeligt langt med setup'et. Min plan er at jeg vil gøre det samme..skal bare lige have overtalt kone+børn til at tage i sommerhus i en uge uden mig ![]() MythTV har efter min mening de mest omfattende muligheder mht PVR funktioner. Jeg har ikke set nogen andre der kommer nær, når det kommer til muligheder for storage/komprimering/EPG søgning/kategorisering osv, men for nogen er der måske for mange muligheder, og det kan også gøre det til et forvirrende TV frontend.
Redigeret af bingoking - 24-Maj-2011 kl. 09:19 |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
@Monsterslam: Når jeg bruger dette skin, starten den altid kanalen i et lille vindue og jeg skal trykke på ESC for at få kanalen i fuld skærm.
Hvordan kommer jeg udenom det? |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
![]() |
|
elvisdk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2007 Sted: Thisted, DK Status: Offline Point: 455 |
![]() |
Hej
Hvordan integrerer i DVBViewer i XBMC ? Jeg youtubede XBMC og DVBviewer og fandt et par videoer der gjorde at jeg købte DVBViewer. Nu mangler jeg så en opskrift på at integrere det som viste video Har i nogen gode ideer ? :-) |
|
[Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB]
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Har intet forstand på XBMC, men som jeg så din video, så var det bare et kald ud til DVBViewer, og et retur når slut. Så integration er nok en fortalelse i den sammenhæng.
Men hvorfor ikke køre rent DVBViewer?
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
bingoking ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Ja, MCenterfreak har ret. Jeg bruger eventghost til det og en gammel MCE fjernkontrol. Ved tryk på den grønne knap i 3 sekunder skifter den mellem programmerne.
DVBviewer behøver jo ikke at køre konstant, fordi DVBviewer server kører i baggrunden og tager sig af optagelser. |
|
![]() |
|
elvisdk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2007 Sted: Thisted, DK Status: Offline Point: 455 |
![]() |
Hej
Gik i gang med Briams guide og installerede Mediaportal TV server og XBMC-PVR. Det kører nu, dog ikke som ønsket, men det kører da. Kanalskift kører en smule sløvt. Jeg vil dog prøve at få DVBViewer til at køre bedre, se om det er løsningen. I det henseende har jeg et par spørgsmål : Hvordan laves kaldet, som set i videoen som jeg linkede til før, hvor XBMC starter DVBViewer op ? Eventghost, er det noget man skal bruge ? Jeg har en mediacenter remote, som fulgte med mit Hauppauge TV kort. mvh elvisdk
|
|
[Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB]
|
|
![]() |
|
Sæderup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 154 |
![]() |
Hej jeg hjalp en anden med det samme for et stykke tid siden, her er tråden: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93276&KW=dvbviewer+og+xbmc&PN=2&title=ekspert-hjlp-sges
MHV Sæderup
|
|
Panasonic CXC725
Pioneer SC-LX73 Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx Nvidia Shield |
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
![]() |
Alle mapper skal bare ind i de rigtige undermapper. Læste ikke selv vejledningen, det gav lidt sig selv. Har du været inde i indstillinger og vælge start i fuldskærm?
|
|
![]() |
|
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() |
Hvordan kører integreringen mellem dvbviewer og XBMC? Får jeg en tv menu frem, eller hvordan fungerer "Se live tv" samt "optag"?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har dem ikke kørende som integrerede programmer. De starter og stopper før det andet starter og stopper. Det er rimeligt let at sætte op i eventghost ved at få den til at checke efter events: når den ser at XBMC vinduet el. processen stopper, startes DVBViewer og vice versa.
Man kan vist godt integrere det på en eller anden måde så du kan se tv i XBMC, men det var bøvlet og krævede en masse roderi med det. Der er planer om TV integration til XBMC, og nogen har vist lavet en version som har det,men tidshorisonten til at have en decideret PVR i XBMC er vist ukendt.
Redigeret af bingoking - 06-September-2011 kl. 11:08 |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
![]() |
Jeg køre selv med XBMC og DVB-C tuner, min DVB-C tuner sidder i min NAS som køre Ubuntu med TVHeadend (som tager ca 20min at sætte op fra bunden, er ufattelig nemt) og XBMC på min HTPC med Ubuntu og XBMC-PVR build her fra http://forum.xbmc.org/showthread.php?s=a8c9af36cc5b45ed3dacad35e44e824f&t=92315 Kanalskift går hurtigt og nemt, deres EPG guide er ikke så flot som i MediaPortal som jeg kørte før, men kanalskift er markant hurtigere.
TVHeadender er rent web interface og alt styres igennem XBMC ellers TVheadends interface, hvor man også kan streame fra direkte i en browser. Har ikke brugt optagefunktionen i TVHeadend, da jeg generelt ikke ser særlig meget TV, og kun har Tuner i mit setup, fordi mit TV ikke har en DVB-C tuner. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |