recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC med XBMC, hvorledes med PVR ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC med XBMC, hvorledes med PVR ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 09:14
og ups..sorry til dig Elvisdk - vi har vist stjålet din tråd, men har du fundet ud af om det så var linux-vejen du ville gå?

Jeg legede selv lidt med XBMC/MythTV på et tidspunkt, og kom rimeligt langt med setup'et. Min plan er at jeg vil gøre det samme..skal bare lige have overtalt kone+børn til at tage i sommerhus i en uge uden mig LOL

MythTV har efter min mening de mest omfattende muligheder mht PVR funktioner. Jeg har ikke set nogen andre der kommer nær, når det kommer til muligheder for storage/komprimering/EPG søgning/kategorisering osv, men for nogen er der måske for mange muligheder, og det kan også gøre det til et forvirrende TV frontend.

Redigeret af bingoking - 24-Maj-2011 kl. 09:19
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:00
@Monsterslam: Når jeg bruger dette skin, starten den altid kanalen i et lille vindue og jeg skal trykke på ESC for at få kanalen i fuld skærm.
Hvordan kommer jeg udenom det?
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 15:58
Til top
elvisdk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Thisted, DK
Point: 455
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 23:13
Hej

Hvordan integrerer i DVBViewer i XBMC ?

Jeg youtubede XBMC og DVBviewer og fandt et par videoer der gjorde at jeg købte DVBViewer.
Nu mangler jeg så en opskrift på at integrere det som viste video

Har i nogen gode ideer ? :-)

[Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB]
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 00:19
Har intet forstand på XBMC, men som jeg så din video, så var det bare et kald ud til DVBViewer, og et retur når slut. Så integration er nok en fortalelse i den sammenhæng.
Men hvorfor ikke køre rent DVBViewer?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 08:46
Ja, MCenterfreak har ret. Jeg bruger eventghost til det og en gammel MCE fjernkontrol. Ved tryk på den grønne knap i 3 sekunder skifter den mellem programmerne.

DVBviewer behøver jo ikke at køre konstant, fordi DVBviewer server kører i baggrunden og tager sig af optagelser.
Til top
elvisdk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Thisted, DK
Point: 455
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 13:28
Hej

Gik i gang med Briams guide og installerede Mediaportal TV server og XBMC-PVR. Det kører nu, dog ikke som ønsket, men det kører da. Kanalskift kører en smule sløvt.

Jeg vil dog prøve at få DVBViewer til at køre bedre, se om det er løsningen.

I det henseende har jeg et par spørgsmål :
Hvordan laves kaldet, som set i videoen som jeg linkede til før, hvor XBMC starter DVBViewer op ?
Eventghost, er det noget man skal bruge ?

Jeg har en mediacenter remote, som fulgte med mit Hauppauge TV kort.

mvh elvisdk
[Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB]
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2008
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 16:29
Hej jeg hjalp en anden med det samme for et stykke tid siden, her er tråden: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93276&KW=dvbviewer+og+xbmc&PN=2&title=ekspert-hjlp-sges 

MHV
Sæderup
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx

Nvidia Shield
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Point: 556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

@Monsterslam: Når jeg bruger dette skin, starten den altid kanalen i et lille vindue og jeg skal trykke på ESC for at få kanalen i fuld skærm.
Hvordan kommer jeg udenom det?

Alle mapper skal bare ind i de rigtige undermapper. Læste ikke selv vejledningen, det gav lidt sig selv.

Har du været inde i indstillinger og vælge start i fuldskærm?
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 11:00
Hvordan kører integreringen mellem dvbviewer og XBMC? Får jeg en tv menu frem, eller hvordan fungerer "Se live tv" samt "optag"?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 11:07
Jeg har dem ikke kørende som integrerede programmer. De starter og stopper før det andet starter og stopper. Det er rimeligt let at sætte op i eventghost ved at få den til at checke efter events: når den ser at XBMC vinduet el. processen stopper, startes DVBViewer og vice versa.

Man kan vist godt integrere det på en eller anden måde så du kan se tv i XBMC, men det var bøvlet og krævede en masse roderi med det. Der er planer om TV integration til XBMC, og nogen har vist lavet en version som har det,men tidshorisonten til at have en decideret PVR i XBMC er vist ukendt.

Redigeret af bingoking - 06-September-2011 kl. 11:08
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 11:27
Jeg køre selv med XBMC og DVB-C tuner, min DVB-C tuner sidder i min NAS som køre Ubuntu med TVHeadend (som tager ca 20min at sætte op fra bunden, er ufattelig nemt) og XBMC på min HTPC med Ubuntu og XBMC-PVR build her fra http://forum.xbmc.org/showthread.php?s=a8c9af36cc5b45ed3dacad35e44e824f&t=92315 Kanalskift går hurtigt og nemt, deres EPG guide er ikke så flot som i MediaPortal som jeg kørte før, men kanalskift er markant hurtigere.

TVHeadender er rent web interface og alt styres igennem XBMC ellers TVheadends interface, hvor man også kan streame fra direkte i en browser. Har ikke brugt optagefunktionen i TVHeadend, da jeg generelt ikke ser særlig meget TV, og kun har Tuner i mit setup, fordi mit TV ikke har en DVB-C tuner.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu