recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC - men hvordan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HTPC - men hvordan

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC - men hvordan
    Sendt: 26-Juli-2013 kl. 12:56
Hej alle

Jeg har et hjemmebiograf værelse, der bliver brugt meget. Har købt det bedste udstyr, der giver en god lyd og billede, men the weak link i mit setup er mediaboksen. Har en WDTV live der alt for ofte går i stå, blinker med billedet, bliver lyserød etc. Har skiftet den ud med den ny, men uden held.

Vil helst erstatte den med atv3, men har ventet på en jailbreak på den i næsten 2 år nu (for vil helst køre plex eller xmbc) - men som det ser ud kommer der ingen jailbreaks...

Har også prøvet en raspberry uden at være imponeret.

Det som mediacentret skal kunne er at køre xmbc, afspille 1080p uden problemer fra min harddisk, Netflix, Spotify m.m. Og så skal den være hurtig, lydløs og ikke fylde alt for meget.

Derfor overvejer jeg at investere i en HTPC, men har aldrig prøvet selv at samle en computer så er ikke så meget for at gå ind i det. Desuden er det en ren jungle når man skal kigge på og vælge de forskellige komponenter.

Har i forslag til hvor man kan købe en færdigbygget htpc og med hvilke komponenter det helst skal være??

På forhånd tak
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madslundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 13:43
Jeg kører selv htpc delen på en Asus E1012 mener jeg den hedder. Den har en atom 330 og ION i.
Den trækker alt jeg smider efter den, men har dog ikke prøvet med netflix streaming. Den har XBMCbuntu installeret hvilket kører helt upåklageligt. Der følger AirPlay med XBMC og mener også der er Spotify plugin dertil.

Hvis jeg skulle købe en htpc i dag som klient, så ville jeg nok gå efter en INTEL DC3217IYE eller en maskine med atom og ION. Grunden til jeg skriver DC3217IYE er, at hvis netflix ikke tilbyder hardware acceleration ved streaming, så kan den lille maskine med atom og ION nok ikke trække film i hd.

OBS. Med DC3217IYE følger der ikke strømforsyning, ram, wifi og hdd med. Så det kræver at man kan sætte sådanne ting i, men det er ikke meget det kræver.

Jeg har ikke selv prøvet den med I3, så det kan være du skal læse lidt på nettet efter nogle reviews hvertfald angående netflix.

EDIT: Fandt det her link, hvor du kan læse en test med DC3217IYE http://hwt.dk/Test/22712/Intel-DC3217IYE-Next-Unit-Of-Computing.

Redigeret af madslundt - 26-Juli-2013 kl. 13:49
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 14:50
Hej

Tusind tak for det - ser ud som en mulighed. 

Fandt også et anmeldelse her.

Oprindeligt skrevet af madslundt madslundt skrev:

Jeg kører selv htpc delen på en Asus E1012 mener jeg den hedder. Den har en atom 330 og ION i.
Den trækker alt jeg smider efter den, men har dog ikke prøvet med netflix streaming. Den har XBMCbuntu installeret hvilket kører helt upåklageligt. Der følger AirPlay med XBMC og mener også der er Spotify plugin dertil.

Hvis jeg skulle købe en htpc i dag som klient, så ville jeg nok gå efter en INTEL DC3217IYE eller en maskine med atom og ION. Grunden til jeg skriver DC3217IYE er, at hvis netflix ikke tilbyder hardware acceleration ved streaming, så kan den lille maskine med atom og ION nok ikke trække film i hd.

OBS. Med DC3217IYE følger der ikke strømforsyning, ram, wifi og hdd med. Så det kræver at man kan sætte sådanne ting i, men det er ikke meget det kræver.

Jeg har ikke selv prøvet den med I3, så det kan være du skal læse lidt på nettet efter nogle reviews hvertfald angående netflix.

EDIT: Fandt det her link, hvor du kan læse en test med DC3217IYE http://hwt.dk/Test/22712/Intel-DC3217IYE-Next-Unit-Of-Computing.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 15:01
Mac mini eller Intel NUC med SSD Harddisk. Har selv en 2010 mini kørende og den smider nemt ukomprimeret BD rips over på mit tv. Vær dog opmærksom på at HD lyd ikke er understøttet i OSX. Intel NUC har jeg ikke meget erfaring med, men her kan du jo netop købe komponenterne som du ønsker og grafikkortet skulle være fint.

/Ehlz
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 15:11
Havde selv en mac mini - problemet med den var at billedet var alt for mørk når det kørte via hdmi - så den blev skiftet ud med wd tv

Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Mac mini eller Intel NUC med SSD Harddisk. Har selv en 2010 mini kørende og den smider nemt ukomprimeret BD rips over på mit tv. Vær dog opmærksom på at HD lyd ikke er understøttet i OSX. Intel NUC har jeg ikke meget erfaring med, men her kan du jo netop købe komponenterne som du ønsker og grafikkortet skulle være fint.

/Ehlz
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 15:17
Lige lidt off topic:

hvordan har i jeres film? Er alle jeres blu rays brændt og smidt på en NAS eller har i dem fysisk?

Jeg har næsten 300 blurays/film og overvejer at digitalisere dem så jeg har det hele samlet et sted - men der skal nok meget storage for dette :-) plus at min iMac ikke har en bluray brænder....
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madslundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Lige lidt off topic:

hvordan har i jeres film? Er alle jeres blu rays brændt og smidt på en NAS eller har i dem fysisk?

Jeg har næsten 300 blurays/film og overvejer at digitalisere dem så jeg har det hele samlet et sted - men der skal nok meget storage for dette :-) plus at min iMac ikke har en bluray brænder....

Jeg har valgt at køre dem alle sammen igennem med handbrake og smidt hver enkelt film i en mkv-container, som så kan indeholder de forskellige lydspor og undertekster. Filerne ligger så på en stationær/server, som senere skal laves om til kun server med kørende linux.  Overvej eventuelt at kigge på FlexRAID eller UnRaid hvis du overvejer at bygge server :)

Jeg benytter XBMC på klienterne som er sat op til MySQL, som bliver hostet af serveren. Dette gør at jeg kan starte med at se en film i stuen og når den bliver stoppet, så kan jeg forsætte præcis samme sted inde i soveværelset. Det er helt vildt lækkert.
Derudover, så har det også sin fordel hvis man installerer et nyt mediacenter et andet sted i huset. Det eneste der skal gøres er, at sætte den op til MySQL databasen og så er alle filmene samt watched-status på det nye mediacenter.
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 13:13
Du kan bruge Plex på din ATV3 ved hjælp af PlexConnect.

Det fungerer perfekt, så længe din filer ligger i et ATV3-godkendt format.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 15:28
Har forsøgt PlexConnect men var ikke imponeret - halvdelen af filmene kunne den ikke afspille.

og tak for tippet madslundt - er helt klart en mulighed 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu