recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC/NAS/MP3 - Krav?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC/NAS/MP3 - Krav?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Shik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC/NAS/MP3 - Krav?
    Sendt: 04-August-2008 kl. 22:56
Hej eksperter,

Jeg har netop bestilt et KDL-40W4000 tv og skal købe en Dell Studio Hybrid til at have tilsluttet til afspilning af HD-film, musik og kørende torrent klient.

Kræver 1080p playback noget specielt af grafikkortet, eller går det mest på cpu og ram?

Jeg kommer til at køre Vista, men der er vel ingen grund til at vælge Ultimate når jeg får mediacenter med i Home Premium, eller hvad?

Der er HDMI til billede, S/PDIF (optisk) til lyd og den er meget strømbesparende. Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg evt. ikke skulle købe denne maskine?
Til top
Shik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 21:41
Any1?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 22:20

Oprindeligt skrevet af Shik Shik skrev:

Hej eksperter,

Jeg har netop bestilt et KDL-40W4000 tv og skal købe en Dell Studio Hybrid til at have tilsluttet til afspilning af HD-film, musik og kørende torrent klient.

Kræver 1080p playback noget specielt af grafikkortet, eller går det mest på cpu og ram?

Enten skal grafikkortet understøtter hardware accelrering, eller så skal cpuén arbejde for det. Førstnævnt er klart at foretrække.

Jeg kommer til at køre Vista, men der er vel ingen grund til at vælge Ultimate når jeg får mediacenter med i Home Premium, eller hvad?

Korrekt!

Der er HDMI til billede, S/PDIF (optisk) til lyd og den er meget strømbesparende. Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg evt. ikke skulle købe denne maskine?

Kender ikke maskinen, så det kan jeg ikke svare på.

Redigeret af Kandersen - 05-August-2008 kl. 22:20
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 22:42
kan se man også kan få den dell maskine med bluray så skulle formode at den kunne trække det, selvom graffikkortet ikke har hardware accelrering til hdmateriale, så  må cpuen klarer aerbejdet.
Til top
Shik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 22:56
Jeg har tænkt mig at købe den med Core 2 Duo T8100 Cpu.

Jeg har ikke tænkt mig at få bluray drev, da jeg udelukkende skal afspille film direkte fra harddisken eller over netværket.

Grafikkortet er følgende: Integreret Intel®  Graphics Media Accelerator X3100

Har det hardware accelerering?
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 08:14
nej det har det ikke, det understøtter vist heller ikke den kommende directx 10. Det er ikke et grafikkort der kan følge med de nye onbard som er kommet fra AMD og Intel. Lidt synd der er "sparet" på den del i maskinen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu