|
htpc /nas-server? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||||
t33j4y ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-November-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 425 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Jeg er ganske enig. Og om der bruges 9 watt (NAS) eller 1 watt (PC i S3 sleep) når der dvales, vælter ikke budgettet. 1 watt i dvale: 0,001 kW * 18 * 365 = 6,57 kWh 9 watt i dvale: 0,009 kW * 18 * 365 = 59,13 kWh Ved en kWh pris på ca. 2 kr. er det henholdsvis 13 kroner og 118 kroner. En NAS virker grundlæggende lige ud af kassen. En PC skal der makkes noget med. Især hvis der skal laves WOL og andet sjov. Så skal man spørge sig selv hvor meget man gider at jagte den 100-krone seddel om året (og om et år eller to skal man alligevel have noget nyt grej igen, bare fordi...) |
|||||
![]() |
|||||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
||||
Men en NAS kan vel ikke afspille 1080p
![]() Har selv været det samme igennem for et par år siden. Jeg valgte en windows-baseret pc. Den står dog tændt 24/7, men hvis du vil spare nogle basøre så kan du jo godt bruge dvale og WOL. |
|||||
![]() |
|||||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
||||
ja, eller vække den ved netværksaktivitet. Den fungerer fint på min WHS - den starter godt nok op det øjeblik der er en pc på netværket der er online, men nu bruger jeg den også til andet end til medier. Det største problem er at forhindre pc'erne til at starte op på alle mulige og umulige tidspunkter
|
|||||
![]() |
|||||
aosis ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
||||
Strømforbruget af en nas kontra en pc(s3) vil ikke vælte budgetet, men da jeg alligevel vil vil have en lille htpc, vil løsningen med separat nas hurtigt blive dobbelt så dyr:-/ Det lyder faktisk som om en løsning med wol og magic packets, kunne fungere fint til mit behov:-) flere, der har erfaring med det? Mange tak for de mange svar
|
|||||
![]() |
|||||
aosis ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
||||
Vil lige komme med en opdatering. Har en app på android'en, der kan sende magic packets og da android telefoner alligevel vil blive brugt som xbmc remotes, er det ikke til besvær:-) programmet hedder Fing, og vil anbefale det:-) har testet det, med de eksisterende pc'er, og det virker bare
|
|||||
![]() |
|||||
t33j4y ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-November-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 425 |
||||
Det er jo fint - det var bare ikke det du efterlyste :-) "Så helst maskinen stå i standby medmindre jeg fra en af husets andre maskiner forsøger at tilgå et drev/en fil derpå." Har selv Fing og det virker glimrende til WOL. Men det introducerer en arbejdsgang mere (end bare at tilgå netværksshare på LAN via fx WMC og så vågner serveren) og det er i særdeleshed ikke særlig kone/kæreste/børn venligt...
|
|||||
![]() |
|||||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
||||
Jeg vil også sige at besparelsen ved at dvale din server/pc ikke måler sig mht brugervenligheden ved at den står tændt 24/7.
Min pc bruger ca. 40w. Det er med 4 diske i.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
En opdatering til nyeste XBMC, har givet mig mulighed for at en xbmc klient automatisk sender WOL til 'server' ved opstart. http://www.michelskovbo.dk/xbmc-advanved-wake-on-lan . Det ser ud til at virke efter hensigten, så nu skal jeg bare teste lidt:)
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |