| 
	 | 
 | 

Besvar  
   | 

| Forfatter | |

Danni  

Bruger  
   Oprettet: 07-August-2009 Sted: Odense , Fyn Status: Offline Point: 163  | 

Emne: HTPC og 1080p24 afspilning.Sendt: 07-August-2009 kl. 11:54  | 

| 

Hejsa folkens. 

Har læst og læst, men er tværdigmod ikke blevet klogere. Landet ligger sårn at jeg lige har fået nyt tv LG 50ps8000, som har mulighed for og afspille 1080p24 "24p Real Cinema (72Hz)" som de kalder det på LG's hjemmeside. Jeg har en HTPC som er bygget via en Shuttle SG33G5M. Så nu ville jeg jo gerne kunne slippe for de små "hakker" der var i mine blue-ray film både via BD drev og h.264 MKV'er. Der var med min gamle LCD der ikke kunne afspille i 1080p24. Men det er skam ikke helt lykkes for mig, så har lige nogle spørgsmål jeg håber nogle af jer kan svarer på. Here goes. 1: Hvilken Refresh rate skal den stå på i windows. ? 72hz/48hz/24hz Dem kan jeg ikke vælge. :( 2: Skal jeg evt bare ha et nyt graffikort der kan lave et output der hedder 1920x1080 i 72Hz eller ? 3: Eller er jeg helt væk fra vinduet ? ;D 4: Jeg bruger Mediaportal til og afspille det meste i.  | 
 |
![]()  | 
 |

chillertechnic  

Junior bruger  
   Oprettet: 23-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24  | 

Sendt: 07-August-2009 kl. 12:18 | 

![]()  | 
 |

Danni  

Bruger  

Sendt: 07-August-2009 kl. 12:38 | 

Takker kigger jeg lige på, ser godt lidt indviklet ud :D Think i'm in way over my head :D  | 
 |
![]()  | 
 |

xcardman  

Guld medlem  
   Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672  | 

Sendt: 07-August-2009 kl. 12:46 | 

| 

Det er også meget svært og få til at spille helt rigtig og man skal sættes sig i mange ting. Så det er ikke noget man bare lige gør.  

Men det kan lade sig gøre. Pal 50hz og blu-ray skal står til 24p. ikke alle grafikkort kan sende 24p det ud. HD lyd er også et lille projekt i sig selv. Men også et halv dyrt projekt Det ved jeg så ikke om du har brug for har selv løst det ved en popcorn hour og en almindelig blu-ray afspiller. Men held og lykke med dit projekt. Redigeret af xcardman - 07-August-2009 kl. 12:47  | 
 |
![]()  | 
 |

mbm1  

Guld medlem  
   Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2050  | 

Sendt: 07-August-2009 kl. 12:50 | 

| 

ja du skal have et grafikkort der kan sende 1920x1080 ud i 24hz

| 
 |
![]()  | 
 |

Danni  

Bruger  

Sendt: 07-August-2009 kl. 13:11 | 

Nu har jeg fået mit billede til og køre fint, men nu virker det som om lyden er lidt bag ud. har fået mit kort til og smide ud i 24hz. Men ved ikke lige hvad der sker med lyder. det løber via S/PDIF fra min htpc til min forstærker. Måske det var en plan med en NMT og en blueray afspiller., :D  | 
 |
![]()  | 
 |
    Besvar  
   | 
  |
| Skift forum | Forum-tilladelser  ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum  |