recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC og blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC og blu-ray

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC og blu-ray
    Sendt: 23-April-2008 kl. 14:19

Hejsa. Jeg overvejer at lave en HTCP men hvad kræves der for at afspille Blu-ray med HD lyd?? Jeg tænker naturligvis på hardwaren!!

Hilsen Mark

You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2007
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 14:47
du skal bruge:

Bundkort: mit foreslag er et bundkort bygget på AMD's 780G chipset (fåes fra cirka 475 kr) kommer med HDMI udgang som inkluderer lyden
Drev: bluray drev naturligvis

Redigeret af uffidon - 23-April-2008 kl. 14:48
Til top
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 15:57
Cool.. Hvad med cpuen og grafikkortet, er det ikke noget med at highdef har nogle strænge krav??
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 16:07
Der er indbygget grafikkort i bundkort bygget på AMD's 780G chipset som kan håndtere dekodningen, jeg har selv et Gigabyte GA-MA78GM-S2H bundkort med en AMD BE-2400 cpu, det kan fint dekode mine HD DVD film 
Til top
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 16:52
Jeg har selv lige kigget på selvsamme MB, tror også det bliver det jeg tager. Hvis man så tager et af ATI`s store hd grafikkort, vil det give et bedre billede en det der ligger på bundkortet eller vil det være spildte penge? Hvad kabinet bruger du? Og tak for hjælpen forresten
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 17:13
Et ekstra grafikkort på bundkortet tror jeg vil være spild, jeg synes at kunne huske at have læst en test hvor de forsøgte det, men frame rates etc blev ikke væsentlig bedre - og det fede med at have integreret grafikkortet er jo at du får HDMI stik fra bundkortet med lyd (og et lavt strømforbrug).
Jeg bruger et Zalman HD160 kabinet, det er ok med rimelig meget plads, jeg er dog ved at overveje at skifte da jeg har fundet en fed lydløs cpu-køler som ikke passer i kabinettet.

EDIT: Jeg har fundet den test jeg nævnte i det ovenstående. LINK

Redigeret af uffidon - 23-April-2008 kl. 17:24
Til top
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 21:54
Mange tak for hjælpen, nu ved jeg hvordan jeg skal gå til mit lille projekt..
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 22:41
Meld endelig tilbage med erfaringer eller spørgsmål.
Jeg ser meget frem til at montere den førnævnte køler på bundkortet når jeg får et kabinet der passer, så er mit system helt stille (bortset fra hd-dvd drevet - det larmer i vildskab )
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 00:40

Jeg tror at når du bygger din PC skal du være meget opmærksom på at alt fra start til slut overholder Vista DRM kravene. Dermed menes alt fra lydkort, grafikkort, porte og til sidst skærm. Gør de ikke det, risikererer du at stå med en god HTPC og en god skærm, men med et dårligt billede, og måske ingen lyd!

Jesper Lund har, i en anden tråd, meget informativt, givet et link som beskriver problematikken. Jeg har læst det igennem (det er meeeeeget langt!). Det er lidt skræmmende. Essensen er at hvis ikke kæden fra start til slut overholder DRM kravene, så er de No Go, og der er ikke HD Kvalitet, og muligvis ingen lyd/billede overhovedet!

Men jeg ved ikke om de maler fanden på væggen?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg tror at når du bygger din PC skal du være meget opmærksom på at alt fra start til slut overholder Vista DRM kravene. Dermed menes alt fra lydkort, grafikkort, porte og til sidst skærm. Gør de ikke det, risikererer du at stå med en god HTPC og en god skærm, men med et dårligt billede, og måske ingen lyd!

Jesper Lund har, i en anden tråd, meget informativt, givet et link som beskriver problematikken. Jeg har læst det igennem (det er meeeeeget langt!). Det er lidt skræmmende. Essensen er at hvis ikke kæden fra start til slut overholder DRM kravene, så er de No Go, og der er ikke HD Kvalitet, og muligvis ingen lyd/billede overhovedet!

Jeg har ikke læst hele artiklen du linker til, det er godt nok en lang sag , men fidussen med det bundkort jeg foreslår er at det har indbygget grafik- og lydkort, og understøtter HDCP og vista, så alt er fino med det bundkort.

Til top
HenrikSkov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 10:26

Lige en lille kommentar:

Det er endnu ikke muligt at lave en HTPC der kan afspille blu-ray med HD lyd gennem HDMI. Nok har det nævnte bundkort en HDMI 1.3 port, men det understøtter stadig ikke HD lydformaterne. (Dolby TrueHD og DTS-HD).

Vi må vente på at der kommer et lydkort fra Auzentech før vi får disse lydformater ud fra vores HTPC til HDMI. :(

Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 10:59
Henrik, ved du hvilket lydformet der hentydes her?:

"Blu-ray/HD DVD Full Rate Audio Support
The ALC889A enables high quality Full Rate Lossless Audio for content protected media and support for both Blu-ray and HD DVD formats for an exhilarating home theater entertainment experience."

- taget fra gigabytes siden om GA-MA78GM-S2H
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu