Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
madduke
Junior bruger
Oprettet: 10-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
|
Emne: HTPC og forstærker! Sendt: 08-Maj-2006 kl. 08:02 |
Hej, jeg går med tanken om at sammensætte en HTPC!
Jeg er dog blevet i tvivl om hvordan det fungere med forstærker!?!
Er der nogen der har erfaring med en "indbygget forstærker" og højtaler udtag i HTPC'en, eller er det ikke muligt og har alle en seperat forstærker i mellem HTPC og højtalere?
/MadDuke
|
 |
TheCrazyGolfer
Super bruger
Oprettet: 19-Oktober-2005
Point: 263
|
Sendt: 08-Maj-2006 kl. 08:14 |
Hey!
Der findes HTPC med indbygget forstærker. Jeg mener at det er Zitech der producerer dem. Men men men... den model jeg kan huske at have set, kostede 20.000,-
Jeg har mit hjemmebyggede HTPC med 7.1 surround lydkort. Via jackkabel over i en samsung surroundforstærker, spiller det bare. God lyd uden problemer. 
|
Samsung UE48HU7505 48" TV Sonos Playbar Sonos Subwoofer Sonos Play 1 baghøjtalere Chromecast Ultra Waoo smart wifi 300/300MB 100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler
|
 |
Helmø
Super bruger
Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
|
Sendt: 08-Maj-2006 kl. 10:20 |
Zitechs masikne findes vist ikke mere... Synes jeg hørte noget med at den ikke var i deres katalog mere...
|
 |
lundbak
Ny bruger
Oprettet: 04-Juli-2005
Point: 18
|
Sendt: 09-Maj-2006 kl. 14:27 |
-En af mine venner bestilte flagskibet med intern 7.1 forstærker (20.000 kr!!!) Den kom aldrig, og forklaringen er at udviklingsafdelingen hos Zitech angiveligt har givet op. Problemet med at indbygge en forstærker i en computer er støj. En forstærker er normalt analog elektronik, og dermed modtagelig for RF støj, og det er der rigtig meget af i en pc fra f.eks. grafikkort og ikke mindst cpu. Så nej Det kan ikke lade sig gøre at få en forstærker ind i en pc. Du kan prøve selv, men enten bliver det noget møj, eller også kender jeg nogen som gerne vil ansætte dig i Lyngby ;)
|
 |
madduke
Junior bruger
Oprettet: 10-Oktober-2005
Point: 32
|
Sendt: 09-Maj-2006 kl. 17:23 |
Hvis problemet ligger i elektronisk støj er det nok ikke lige mig der er manden for at tage den opgave op!
Det kunne eller være super cool hvis man lavede en "moddet" PC i et alm. stereoanlæg, hvor man har taget nogle af enhedderne ud for at gøre plads til pc! (jeg ser for mig et stereo anlæg som de så ud i mid 90'erne, med 2x kassete deck etc.!)
/MadDuke
|
 |
Helmø
Super bruger
Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
|
Sendt: 10-Maj-2006 kl. 09:08 |
lundbak skrev:
En forstærker er normalt analog elektronik, og dermed modtagelig for RF støj, og det er der rigtig meget af i en pc fra f.eks. grafikkort og ikke mindst cpu. |
Gælder det også en digital forstærker?
Redigeret af Helmø - 10-Maj-2006 kl. 09:09
|
 |
lundbak
Ny bruger
Oprettet: 04-Juli-2005
Point: 18
|
Sendt: 10-Maj-2006 kl. 13:12 |
Helmø skrev:
Gælder det også en digital forstærker?
|
Ja det vil jeg mene: Da hele idéen er kun at have 1 boks stående, skal du på et eller andet tidspunkt lave en D/A konverter, så du kan tilslutte konventionelle (analoge) højttalere på, og så har vi balladen. Det lyder som et overkommeligt problem, men jeg ved at Zitech prøvede at skærme alt analogt i kassen ind, og stadig havde problemer. De havde også en masse andre problemer ved jeg, men stadig...
Jeg ville ikke kaste mig ud i det. Idéen med at modde en pc som et 80'er anlæg er go. Så kan du jo isolere i hver sin kasse. Jeg kender en som har laver en mini itx maskine i en gammel B&O videomaskine. Ret blæret...
|
 |