recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC og generelle spørgsmål...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC og generelle spørgsmål...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC og generelle spørgsmål...
    Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 17:55

Hej alle...

Jeg har en kammerat, der vil til at købe/samle sig en HTPC. Jeg har prøvet at have tuner-kort i min store PC, og kender lidt til HTPC-markedet fra tidligere år. Men der er jo sikkert sket meget, så jeg vil ikke med sikkerhed fraråde ham HTPC...

MEN: Hvordan står det til med følgende punkter:

1. Billed og lyd out of sync efter
    1. længere optagetid?
    2. under timeslip?
    3. belastning af PC under optagelse?
  2. Svært at scalere TV-out så det passer til et billedrørs-TV (som jo bekendt overscanner med en hvis %-del... som der altså skal korigeres for i softwaren)?
  3. Støj fra CPU, Harddisk og grafikkort?
  4. Er der nogle absolut bedste brugerflader? Er Windows Home Center pt. det bedste til den alm. bruger, der ikke vil bruge sin tid på at justere og teste nye ting, men bare vil have noget der virker...

Og er det meget anbefalelsesværdigt at bruge lidt ekstra penge på et godt grafikkort (med speciel god TV-out-chip) og et godt TV-tuner-kort (med dedikeret MPEG-processor)? Eller er de par tusinde ikke det hele vilde værd kontra billigere alternativer...

Og er det en fordel at købe de nye harddiske der er optimeret til DVD-recordere, eller klarer en alm. HD det lige så godt (lydmæssigt og ydelsesmæssigt) i en HTPC...?

Tak for hjælpen... hilsen mig og min ven...

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2005 kl. 22:47
Slet ingen hjælp at hente i dette ellers så gode forum???
Til top
diondp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2005
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2005 kl. 15:50

der er ingen problemer med hensyn til lyden out of synch...

det kræver ikke specielt nogen krafter af computeren at køre Timeshift eftersom det køre i Mpeg2 som bliver accellereret af Capturekortet som SKAL være et MCE capturekort...

TV-out er som det altid har været med at det ikke er tilpasset helt...

men i Windows MCE har de lavet en funktion der gør at man kan tilpasse det næsten perfekt.

jeg har selv en hel lydløs HTPC... den består af en AMD64 3000+ med standard box køler som er sat til at køre på laveste rpm.

ydermere har jeg en standard Hitachi harddisk i..

systemet kan overhovedet ikke høres.

der findes ikke nogen HD som er lavet specifikt til DVD optagelse... det er standard harddiske... de "spiller" bare på det fordi det sælger...

MCE2005 virker faktisk efterhånden 100% uden crash osv...

men problemet er at det er svært at få nye funktioner ind i det...

men fint til at bare afspille mp3,cd,dvd,divx osv. og timeshift er det rigtig godt til, samt at det virker med EPG så man bare kan trykke optag ud fra fx. troldspejlet på DR1 og så optager den selv alle afsnit der bliver sendt..

og endda tænder fra standby hvis det er tilfældet...

MCE behøver heller ikke at køre for at den kan optage... da det køre som en service i baggrunden af windows.

skriv endelig til mig hvis du har flere spørgsmål...

eller tilføj mig på MSN... pedersen_dion@hotmail.com

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2005 kl. 18:07

Hvad kalder du så disse harddiske:

http://www.weaknees.com/maxtor_quickview.php
Maxtor QuickView Hard Drives - Built for your DVR, PVR and Consumer Electronics Devices

Maxtor QuickView hard drives are drives specifically manufactured for the PVR market. Originally Quantum QuickView drives, these drives have shipped in 70% PVRs to date, and in most TiVos shipped to date. QuickView drives are not available in retail stores, and can only be purchased through authorized Maxtor VIP resellers, such as WeaKnees.com.

QuickView drives have a few key differences from normal desktop drives that make them far superior to desktop drives for PVR usage:

• Thermal Control: On board sensors monitor temperature and adjust characteristics as necessary to keep the temperature optimal.
  • Durability: These drives run at 7200 RPM - more than fast enough for every PVR (providing about three times the necessary peak throughput) but not fast enough to wear out sooner.
  • Acoustic Management: Maxtor QuickView drives are specially tuned to run as quietly as possible.
  • A/V Streaming: QuickView drives have been optimized and tuned to provide consistent data to the PVR processor. Standard desktop drives can hang while retrying drive reads - QuickView drives know to move ahead and provide more data to keep video smooth.
  • Error Recovery: Desktop drives retry on errors to make sure that your Excel spreadsheet is exactly right - it's imperative. But when watching video, if one block of data is bad, you may not even notice a dark spot on one frame for 1/30th of a second. So these drives are tuned to move past errors faster, putting the stream of data as top priority. Where desktop drives often cause stutters, these drives run smooth.

More information about Maxtor QuickView drives is in this PDF.

WeaKnees currently has QuickView drives in stock in 120GB, 160GB and 300 GB sizes.

Looking for a bare drive? We sell individual, unformatted Maxtor QuickView hard drives.

Til top
diondp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2005
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2005 kl. 18:17
de teknologier der har Hitachi i alle sine nyere HD'er så det er bare opreklameret!
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2005 kl. 07:59
Det eneste som er man skal se på i den sammenhæng er hvor meget de larmer...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu