recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC og Linux .. hjælp please :D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC og Linux .. hjælp please :D

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 13:25

Jeg ville ikke bede konen, eller børnene, betjene hverken WMP eller VLC.

Mener som minimum at man bør have MS MediaCenter eller lignende (f. eks. Media Portal). Det er f.eks. ikke realistisk at betjene WMP eller VLC med en fjernbetjening

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 13:58

Okay hvis det er det ens udgangspunkt er så er jeg enig.

Men der er nu ingen her i huset der er så edb-analfabetisk, at de ikke kan dobbeltklikke på en fil, trække det til fjernsynet og maximere til fuldscreen.

Min pointe er, at jeg med en standard XP har film i høj kvalitet på fjernsynet. Jeg har ikke ofret en hulens masse penge på HTPC. Jeg har brugt min standard desktop computer og sat andet grafikkort og lydkort i. En computer = mange muligheder.

At ofre tusinde af kroner på en MCE er i min verden hul i hovedet hvis det er fordi konen ikke kan eller vil betjene WMP. SÅ svært er det altså heller ikke...  Og resultatet er jo det samme.

Men okay hvis konen betaler, ingen kvaler. Indtil da bliver det på mine præmisser hvad hun skal betjene. Og som sagt er der ingen problemer på den front.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 00:23
Citat:

"At ofre tusinde af kroner på en MCE er i min verden hul i hovedet hvis det er fordi konen ikke kan eller vil betjene WMP. SÅ svært er det altså heller ikke...  Og resultatet er jo det samme.

Men okay hvis konen betaler, ingen kvaler. Indtil da bliver det på mine præmisser hvad hun skal betjene. Og som sagt er der ingen problemer på den front."

Det var ikke for at du skulle hive læderet op af lommen. Media Portal er GRATIS og meget populær. Jeg har  fra andre også hørt at også WAF er i top

Så hvis du skulle få lyst, så lad os høre resultatet

Hils konen
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 16:33

Se nu taler vi. Prøver lige at søge på Media Portal.

Troede vi snakkede om MCE jo.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 17:41
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 19:02

Fedt initiativ - bestemt en mulighed. Kender dog ikke til MCE, så aner ikke hvordan det er sammenlignet.

Men jeg kan desværre ikke bruge det - det nægter tilsyneladende, at køre fulscreen på alt andet end min primære skærm, og det er nu på min sekundære skærm, at alt det sjove sker.

Øv.

Back to WMP

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 19:12
det er, såvidt jeg ved kun MCE der kan køre på den sekundære skærm. Men hvorfor ikke bruge din sekundære til det som du før havde på den primære. Startbjælken kan flyttes til den sekundære. Er der så noget der starter bag videon på den primære kan man bare højreklikke på den i startbjælken og så flytte det til den sekundære
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 19:46

Fordi det giver noget værre rod i min opsætning. Jeg kunne nok løse det, hvis jeg gad, men jeg mener WMP gør det lige så godt, hvis ikke nemmere.

Det andet er bare pænere.. men så anti-nørd er vi heller ikke her i huset

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu